Assen MotoGP

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Helt klart är vi överens om att vi inte är överens.

Förstår inte vad telemetri skulle bevisa som du nämner ?

Beviset finns redan att Sic klippte hans framhjul.
Vad vi på Sporthoj anser känns inte så relevant :rolleyes:

När vi kan förlita oss på folk med relevant fakta och kunskap.
Som Valentino uttryckte det.
For me I think this time Simoncelli was too hard.
"He didn't leave any space for Dani.
.
:fakta
Men nu framställer du, precis som jag brukar göra ibland, dina åsikter som fakta och det blir ju lite fel.

Telemetrin kan visa massor, som Anders redan påpekat. När började de bromsa, vart slutade de bromsa (om de hann), vart bromsade de i förhållande till föregående varv?
Lek med tanken att Simoncelli bromsade på samma ställe som föregående varv och Pedrosa lite senare.

Man kan ju vända på ditt resonemang och säga att Pedrosa körde in i Simoncelli.

Rossis uttalanden angående konkurrenter kan man ta med en nypa salt. Han är inte dummar än att han vet att den press han kan lägga på Simoncelli ger honom en fördel på banan (Grin-Jörgen kör samma taktik fast lite mer frenetiskt). På den här nivån är allt tillåtet och att de är kompisar vid sidan om banan är garanterat inget Rossi bryr sig om.

MC Doktorn

Guest
Men nu framställer du, precis som jag brukar göra ibland, dina åsikter som fakta och det blir ju lite fel.

Telemetrin kan visa massor, som Anders redan påpekat. När började de bromsa, vart slutade de bromsa (om de hann), vart bromsade de i förhållande till föregående varv?
Lek med tanken att Simoncelli bromsade på samma ställe som föregående varv och Pedrosa lite senare.

Man kan ju vända på ditt resonemang och säga att Pedrosa körde in i Simoncelli.

Rossis uttalanden angående konkurrenter kan man ta med en nypa salt. Han är inte dummar än att han vet att den press han kan lägga på Simoncelli ger honom en fördel på banan (Grin-Jörgen kör samma taktik fast lite mer frenetiskt). På den här nivån är allt tillåtet och att de är kompisar vid sidan om banan är garanterat inget Rossi bryr sig om.

Ok
Det som talar för Sic oskuld!
Det du menar är att man kan visa att Pedrosa bromsade på sig i duellen med Simoncelli och relativt sett körde in i honom.
Man ser ganska tydligt att Pedrosas bakhjul lyfts strax innan kollisionen är ett faktum.

Samtidigt kan inte telemterin avgöra vad som är legalt eller inte.

Jag är ganska övertygad om du Per varit i Pedrosas situation skulle du bli heligt förbannad.

Visst finns det en djupt rotad rivalitet mellan de etablerade och den grymt snabbe Simoncelli som när som helst kommer ta regelbundna pallplatser om han bara lugnar ner sig.

Mycket bra kört på Sviestad förresten :tummenupp

Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Ok
Det som talar för Sic oskuld!
Det du menar är att man kan visa att Pedrosa bromsade på sig i duellen med Simoncelli och relativt sett körde in i honom.
Man ser ganska tydligt att Pedrosas bakhjul lyfts strax innan kollisionen är ett faktum.
Japp, det är precis vad jag tror.
Jag är ganska övertygad om du Per varit i Pedrosas situation skulle du bli heligt förbannad.
Så in i helvete :D

Mycket bra kört på Sviestad förresten :tummenupp
Men inte fan räckte det någonstans mot de stora pojkarna :(
(Det hade jag iofs inga förhoppningar om men det var roligt ändå :) )

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning