Du ser allvarligt talat inte någon skillnad på dom exempel som du uppger med rossi som är 2 st incidenter under ett par år där rossi erkänner sin skuld och dom incidenterna som Simoncelli orsakat under årets 7 race? Plus att har han haft samma beteende i 250 gp när han körde där.
Dessutom så erkänner han inte att han gjort fel och lär sig inte av misstagen och det är ju inte lorenzos fel att media uppmärksammar dessa händelser bara för att han gnällde om det i början av säsongen ( inte obefogat har det visat sig ) även om det såklart spär på negativiteten ang hans körstil. Men med alla dessa incidenter med korkade omkörningsförsök mm som resulterar i att andra dras med ner när han vurpar kan du ju inte påstå bara är medias och dom andra förarnas fel och att det är en helt orättvis bild av Simoncllis beteende på banan?
Dra nu inte någon jämförelse om det rossi orsakade mot stoner på jerez då det också är ganska stor skillnad mot det Simoncelli lyckats med på dom 7 racen i år. Alla förare gör misstag men det Simoncelli lyckats med i år är inte jämförbart med någon annan förare.. Du har en egenskap att dra andra liknade enskilda incidenter till sin spets i dina inlägg där du försvarar Simoncelli och undrar bara varför och tycker att det inte är särskilt objektivt..? Om tex lorenzo hade orsakat samma saker som krullet gjort i år så hade du skrivit helt andra saker och knappast försvarat honom som Simoncelli?
Dessutom nämner du hur tråkiga racen vore utan honom om alla skulle köra som lorenzos och spies, jag hävdar tvärtom att det har blivit tråkiga race pga Simoncelli då han har kraschat och tagit med sig andra i fallet i toppskiktet så att det inte blivit några större fighter om vinsterna. Tex senast på assen så hade det förmodligen blivit en bra fight om segern om Simoncelli hållit sig på hjulen och lorenzo också så dom kanske kommit ikapp spies så det blivit tightare fight om segern.
Även andra race där Simoncelli tänkt med högerhanden istället för det som kanske finns under det massiva krullet och inte kraschat och tagit med sig andra så hade det blivit bättre race om toppförarna hade fått vara kvar på banan istället för att blivit omkullkärda av krullet.
Hans skuld i alla incidenter går att diskutera men fakta är ändå att han sätter sig själv och andra i situationer där farliga saker händer och enligt mig helt i onödan när han har farten och kunnat gjort omkörningsförsöken på bättre ställen med mer marginal.
Tycker bara det är lite konstigt att du gnäller på princip alla förare utom Simoncelli och dina jämförelser är ganska mkt äpplen och päron som du själv uttrycker det..
Tjena !
Måste lägga mig i det här lite. Rossi har kört jävligt tufft många många gånger. Inte ett par ggr på alla år. Tuffare än simoncelli bitvis. Skillnaden är att Rossi haft flax många ggr, Simon i källaren har oftast motsatsen i sina djärva satsningar.
Nämner Setè vs Rossi,. Biaggi vs Rossi samt Stoner Vs Rossi (L Seca)bara för att nämna ngt.
Ja, Det finns gott om brutal körning om man letar i Rossi`s historik.
Rossi är ändå min absoluta favorit ända sen man såg hans talang blomma ut i 125. Brutal eller inte skiter iaf jag i. bara mer intressant med opportunister i racing.
Om det inte fanns opportunister som Rossi å Simoncelli dör ju intresset ut snabbt. Blir följa john och köra om på rakan typ.
Mästare som Criville, Hayden, JLo kommer äga på stabila topp-5 resultat och avsaknad av skadade konkurrenter. Skitroligt...
Simoncelli har potential att bli iaf min "nya" favorit när Rossi lägger ner Motogp. Ngn annan intressant karaktär, som samtidigt är så snabb, finns
inte på griden enligt min humbla mening.
Det här tragiska trashtalket mot Simoncelli, Som primadonnan JLo har dragit igång, Är ju rent destruktivt för racingen. Risken finns att de lyckas förstöra en kanske briljant Motogp karriär (simoncelli`s) som även skulle innebära en än mer slätstruken grid.
Tar man bort Simoncelli alt. kväser honom, försvinner mkt dynamik från motogp. Sen försvinner snart Edwards och Rossi. Roliga intervjuer blir det ju med, och massor att skriva om Motogp i framtiden....
Spies, Stoner, JLo, Peddo, Dovi i toppen är ju jätteroliga personer med massor av karisma... PR agenternas mardröms klienter. Noll PR värde.
Undantaget Stoners körstil då. Den kan ingen klaga på.
För er som diggar/hatar Simon i källaren så har han visst en officiell facebook sida. där är det vild debatt sägs det. Ska själv in å kolla där nu.
Simma lugnt pojkar och flickor !