Assen MotoGP

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Han kör hårt, på gränsen till brutalt. Det är kanske inte gentlemannamässigt, men det är heller inte förbjudet.

Jag anser att han lämnar plats vid omkörningar, om än minimalt. Som vanligt är det ingen som varken förr eller senare har klagat på när Rosstig trycker sig förbi, eller fäller, konkurrenter.

Visst klagats på när Rossi tryckt sig förbi eller när han fällde Stoner.
Men om du tänker till lite så tror jag du förstår vad som menas med att en viss person drar med sig folk till höger och vänster lite väl ofta.

Att folk vurpar visst, men att dra med sig folk allt för ofta medför klagan.

MC Doktorn

Guest
Nja, är bara så trött på överdrifterna angående Simoncelli.

Jag är tjock, du är klent begåvad. Jag kan banta... :rofl

hahaha mitt IQ är minst en skostorlek större än ditt :D
:yoparty

Var det en ABF kurs du klarade eller hur var det :rofl

Ditt problem är inte din vikt, ställ dig i kö för KBT :lol

:tummenupp:krama

Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Vadå drar med sig folk? Han gör en highsider och blir påkörd av Lorenzo som uppenbarligen låg för nära för att kunna hantera situationen.

Butter är han förbi och blir påkörd av bakifrån.

Drar med sig... Suck!
Nu får du väl ändå ge dig?
Ta nu på dig lite andra glasögon än de provokativa och se vad som händer.
Visst, det var en race incident på Assen men Simonciellis manöver var likväl korkad som fan. Alla de andra förarna i klungan tog sig genom kurvan för de visste att de hade kalla däck.

Hans alltför aggressiva manöver på Pedrosa har han blivit rättmätigt bestraffad för. MotoGP Race Direction är inga idioter och de har bra mycket mer insikt i vad som skall bestraffas respektive släppas när det gäller race incidents än vad någon här på SH har.

Sideshow Bob är spektakulär och talangfull men likväl farlig och vårdslös! Inse det.

För övrigt borde hans frisyr snart få eget startnummer.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Finns det på film? Nyfiken!
Antar att du ville se Simoncellis mordförsök?
Isf finns det en bra film här:
http://www.tudou.com/programs/view/_4Jwlmgabyg/

Nu får du väl ändå ge dig?
Ta nu på dig lite andra glasögon än de provokativa och se vad som händer. Visst, det var en race incident på Assen men Simonciellis manöver var likväl korkad som fan. Alla de andra förarna i klungan tog sig genom kurvan för de visste att de hade kalla däck.
Det jag vänder mig emot är att om tex Stoner, Spies eller Lorenzo gjort samma misstag som Simoncelli gjorde hade stormen i glaset varit minimal. Då hade man pratat om de dumma dumma däcken och tyckt synd om den som kraschade men nu var det Simoncelli och då är allt och lite till hans fel.

hahaha mitt IQ är minst en skostorlek större än ditt :D
:yoparty

Var det en ABF kurs du klarade eller hur var det :rofl

Ditt problem är inte din vikt, ställ dig i kö för KBT :lol

:tummenupp:krama
Ditt sätt att argumentera är sannerligen skrämmande och jag börjar fundera på om en 13-årig tjej kanske har kapat ditt konto?

Last edited:

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös

Det där såg riktigt illa ut, det luktar ont uppsåt.

Det jag vänder mig emot är att om tex Stoner, Spies eller Lorenzo gjort samma misstag som Simoncelli gjorde hade stormen i glaset varit minimal.

Om de hade gjort exakt samma saker genom sina karriärer som Simoncelli gjort genom sin karriär, så hade det nog stormat också. Skillnaden är ju att de inte gjort samma saker.

"It was a racing accident but pretty stupid," summed up Yamaha team manager Wilco Zeelenberg.

Klantigt? Ja. Något att riva upp himmel och jord för? Nej.

Fast det är väl inte incidenten på Assen i sig som orsakar debatten, utan summan av simons mindre lyckade insatser där Assenincidenten gör 1+.

Last edited:

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Nu har även jag (som vanligt, nån dag senare) sett racet.
-Grattis Spies, äntligen kom den! :tummenupp
Känns iaf skapligt välförtjänt, han kontrollerade ganska bra från ledning.
-Stoner kanske hade varit med och lekt om Honda hade testat sina torrsettings lika mkt, men enl utsago så hade de ju inte det.
-Dovi känns som en evig fyra, men han kan säkert glänsa till ibland, som nu :)
-Huruvida rossis nya grejer till hojen gjort den så sabla mkt bättre återstår väl att se, han kan ju knappast jämföras med Hayden, som inte hade uppdateringarna på sin hoj.
-Bra uppåkning av J.Lo, även om jag inte gillar honom.
-Simoncelli, vad faaaan gör du???
Nu får du hela spanska armadan efter dig, det var väl onödigt? Ha inte så förbannat bråttom i början, du ÄR ju snabb! (Jag gillar Sick Sic, om det beror på hans körstil eller vad, det vete fan, men come on!)

Cruch, podium innan säsongen är slut, kom igen.

Lite sörjer jag Tummelisas tillfälliga, men ack så frekventa bortfälle, eftersom det skulle än mer tajta till ställningarna i toppen.

Och vem fan bryr sig om vad jag säger, jag bara pratar från mina omedelbara intryck direkt efter racet.

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
ZXR750L, R1
Det var ingen som hjälpte till att putta igång Simoncelli :rolleyes:

Tänkte också på det. Tror inte att det var p g a att det var Sic. Flaggvakterna verkar ofta vara så lama och ohjälpsamma i de situationerna nuförtiden.

Gott att Sic är stor och stark nog och springa igång hojen! Funderar på om småpojkar som Pedrosa eller Stoner hade orkat det.

Nelsen

#169 Superbike
Gick med
28 Jan 2009
Hoj
Panigale 899
Tänkte också på det. Tror inte att det var p g a att det var Sic. Flaggvakterna verkar ofta vara så lama och ohjälpsamma i de situationerna nuförtiden.

Gott att Sic är stor och stark nog och springa igång hojen! Funderar på om småpojkar som Pedrosa eller Stoner hade orkat det.

stoners hoj startade ju inte äns när 5 st hjälpte till att rulla igång den på jerez efter rossi haft om kull han.

Hade det varit rossi som gjort som sick sic på assen så hade det nog inte varit nått jidder om det alls, Allt handlar ju om att det hänt ett x antal gånger denna sesong att han vurpar och tar med sig folk i fallet..

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750

Det är så djävla slappt och dåligt att jag inte finner ord! Mordförsök vet jag inte men äckligt dålig sportsmanship! Schumacher gör samma sak här: http://www.youtube.com/watch?v=Yo971KDXsbI
och det är så himla ruttet att det inte är sant. Man håller racinglinjen!! Pungt!
Så här (jag vet, jag har visat den förut men den är så djeffla bra!) kör man på raksträckor; rakt fram och inget djeffla vinglande!
http://www.youtube.com/watch?v=6sDtn8QnpFg

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Det är så djävla slappt och dåligt att jag inte finner ord! Mordförsök vet jag inte men äckligt dålig sportsmanship! Schumacher gör samma sak här:
En gigantisk skillnad är att Schumi har backspeglar och ser sin konkurrent hela tiden, det gjorde inte Simoncelli.

Att den som leder en klunga i ett 125 eller 250 race byter spår för att undvika slipstreaming är ganska vanligt och 99 gånger av 100 går det bra.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Att den som leder en klunga i ett 125 eller 250 race byter spår för att undvika slipstreaming är ganska vanligt och 99 gånger av hundra går det bra.

Som ett helt sidospår tycker jag det är lite kul att du är en sån enorm säkerhetsivrare när det kommer till SM och SVEMO men helt skiter i den biten när det handlar om sport som du bara tittar på... ;)

Inget ont menat alls, bara en liten observation. :)

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
En gigantisk skillnad är att Schumi har backspeglar och ser sin konkurrent hela tiden, det gjorde inte Simoncelli.

Desto större anledning att INTE vingla omkring!!! BAra vetskapen att det KAN ligga någon där borde vara tillräckligt för att inte göra så. Jag anser att det Sic gjorde är HELT oförlåtligt. Tänk om ALLA skulle göra så när de kör längs en raksträcka; PLÖTSLIGT mer eller mindre gira rätt över banan. Du skulle ha tre mycket läbbiga olyckor per heat. Minst.

Att den som leder en klunga i ett 125 eller 250 race byter spår för att undvika slipstreaming är ganska vanligt och 99 gånger av 100 går det bra.

Förbjud!!! Du kallar det att undvika slipstreaming men i mina ögon är det lika mycket stängning. Och det är dålig sportsmanship.
Kolla här: http://www.youtube.com/watch?v=eZr_c0lYyFc
Monza 1971 ingen förare vinglar/stänger/blockar för att de bakom inte ska kunna slipstreama. Kolla vid 0.48, 1.00, 1.39, 1.55. Varför kan vi inte ha det så i roadracing?

Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Som ett helt sidospår tycker jag det är lite kul att du är en sån enorm säkerhetsivrare när det kommer till SM och SVEMO men helt skiter i den biten när det handlar om sport som du bara tittar på... ;)

Inget ont menat alls, bara en liten observation. :)
Bullseye!! :yoparty :D

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05

Ursäkta, men hur vet du det? Enligt synnerligen frekventa uttalanden från dig själv så tittade du ju inte på 125 och 250 när det begav sig. Det var ju så ointressant om jag minns rätt.:krama

Kolla vid 0.48, 1.00, 1.39, 1.55. Varför kan vi inte ha det så i roadracing?

Underbara klipp:tummenupp.

Last edited:

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
I F1 får man byta spår en gång på rakorna även för att blocka omkörning.

I mcracing finns inga sådana regler! Inte heller behöver man fundera på vad som händer bakom, först väljer spår punkt slut. Allt annat vore också orimligt utan backspeglar.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping