Assen MotoGP

Tony_J

Medlem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
z900 -21
Var på plats, MYCKET folk( någon som sett publiksiffrorna?)! Kollade försäljningen bakom läktarna, knökfullt med folk i rossis monter som ville köpa kepsar o tröjor mm.
I Pedrosas monter som låg precis jämte... INTE EN SJÄL, alltså 0st kunder!!
Lillen får nog börja flina upp sej lite om han inte ska gå back..

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
92000+ på lördagen
Och F1 hade ca 82.000 på söndagen. Gissa vilken sport tidningarna skriver om idag...

Lorenzo förnekar sig inte och direkt efter loppet vill han få Simoncelli avstängd ett par race. När han kylt ner sig lite och kanske fått instruktioner från folk som kan tänka klart hade han ändrat sig och insåg att det var en race incident, även om han la till lite spydigheter.

Om Stoner, Rossi eller Spies gjort samma sak som Simoncelli hade mediadrevet fokuserat på de besvärliga Bridgestone-däcken och Lorenzo hade troligtvis inte sagt ett knyst.

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Fast Viñales visar, efter vad är det, 7 (?) GP:n, mer racecraft och tanke än vad Simoncelli visat under sin karriär trots att Viñales kör både hårt och snabbt.

Visst är det så, inget snack om saken. Gjorde Marquez förra året i 125 också, se hur det är för honom i Moto2 i år. Kastar sig hej vilt.

Det var inte Vinales jag syftade på med vildhjärnor. Han är bara löjligt lugn och grym. :)

Behövs lite Zarco-armbågar och annat, det gör rejsing roligare att titta på!

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Suck - i så fall tror jag ni har vissa likheter!

(För undvikande av fler missförstånd: Menar inte förmåga till VM-vinnande tempo på bana.)

Om du inte har förmåga att inse att killen inte kör med insidan säger det nog tyvärr mer om din begåvning än om min.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
"It was a racing accident but pretty stupid," summed up Yamaha team manager Wilco Zeelenberg.

Klantigt? Ja. Något att riva upp himmel och jord för? Nej.

Hade hållit med om det varit enstaka misstag. Nu är Sucks karriär kantad av konkurrenter som bokstavligen fått bita i gruset, och då finns det anledning fråga sig vad det är för fel på karln. Jag får fortfarande ont i magen av att se mordförsöket på Barbera på Mugello för att ta ett flagrant exempel.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Hade hållit med om det varit enstaka misstag. Nu är Sucks karriär kantad av konkurrenter som bokstavligen fått bita i gruset, och då finns det anledning fråga sig vad det är för fel på karln. Jag får fortfarande ont i magen av att se mordförsöket på Barbera på Mugello för att ta ett flagrant exempel.
Men nu får du väl ändå ta och ge dig?

Simoncelli bytte spår ut på rakan och såg inte ens Barbera! Tror du på fullaste allvar att han gjorde det med flit?

Fick du ont i magen av det så låg du väl på intensiven en vecka efter Capirossis "mordförsök" på Harada?

BTW: Nu spekuleras det om att Simoncelli skulle ha varit den förare som sa nej till att Bridgestone tog in ett nytt däck under pågående racehelg med en mjukare vänstersida. JB är en av dem som framfört denna teori med tillägg att han antagligen skulle ha gjort likadant om Rossi varit i Simoncellis position (dvs snabbast för tillfället)

Lorenzo ska prata med Dorna kommande helg om Simoncellis körning. Han kanske skulle fokusera på sin egen körning istället och inse att det här är sånt som händer när världens bästa förare krigar om centimetrar på banan.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
And it goes on..... Simoncelli är ett fucko, Rossi är slut. :rolleyes:

Men...reflektion över racet. Inte vidare spännande.

Spisen imponerar med stabil körning racet igenom. Rossi lyckas få till en hygglig placering trots d å l i g t kval. Ja..ja...med hjälp..för "tänk om" inte Krullet torpederat Lorenzo och bla..bla. Det är racing. Allt kan hända.

Duktigt kört av Lorenzo att ta sig upp till en 6:e.

Dovi imponerar oxå med att stabilt ligga i toppen.

Randy DP. Vad GÖR han.?? Vurpar mest hela tiden.

Nuså...får vi se om kommande helgs race har något annat i facit än det vi redan sett om och om igen.

//M

MC Doktorn

Guest
"It was a racing accident but pretty stupid," summed up Yamaha team manager Wilco Zeelenberg.

Klantigt? Ja. Något att riva upp himmel och jord för? Nej.

Han har bara sänkt dom 2 med störst potential att utmana Stoner 2011.
Det är inte mycket att tjafsa om eftersom dom sannolikt inte haft en chans i varje fall.

Då får du ju istället försöka glädjas åt förmånen att fortfarande kunna uppleva den aktiva karriären av den ev största legenden någonsin inom sitt gebit.

Skynda dig, innan det är för sent. ;)

Det är redan för sent, Stoner kör ifrån han och tar titeln 2011.;)

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Han har bara sänkt dom 2 med störst potential att utmana Stoner 2011.
Det är inte mycket att tjafsa om eftersom dom sannolikt inte haft en chans i varje fall.
Snacket om Simon i källaren liknar det som pågår om Hamilton i F1.

Först gnäller folk som fan över att det är för tråkiga race, för få omkörningar och inga täta dueller.
När sedan någon kör lite do-or-die och sticker in näsan överallt, ja då är vederbörande en idiot som ska straffas (så att vi får mysiga race där alla har 30 meters säkerhetslucka till varandra).

Kraschen på Assen var en startkrasch. Starten är kritisk i all motorsport. Gå vidare.

MC Doktorn

Guest
Jag får fortfarande ont i magen av att se mordförsöket på Barbera på Mugello för att ta ett flagrant exempel.

Rent kriminellt var det, märkligt att han inte fick hårdare bestraffning.
Han visade verkligen att han vill skada sina motståndare.

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,

Först gnäller folk som fan över att det är för tråkiga race, för få omkörningar och inga täta dueller.
När sedan någon kör lite do-or-die och sticker in näsan överallt, ja då är vederbörande en idiot som ska straffas (så att vi får mysiga race där alla har 30 meters säkerhetslucka till varandra).

Kraschen på Assen var en startkrasch. Starten är kritisk i all motorsport. Gå vidare.

Problemet är han drar med sig folk titt som tätt.

Verkar som simon vill att folk ska flytta sig för att undvika att bli omkullkörda!
Visst behövs det tät racing men till vilken bekostnad?

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Rent kriminellt var det, märkligt att han inte fick hårdare bestraffning.
Han visade verkligen att han vill skada sina motståndare.
Det märks att din egen erfarenhet av sprintrace är ytterst liten och vi andra kan väl tacka någon högre makt för att du inte valde att bli åklagare. Jisses vilket bittert svammel :hihi
Problemet är han drar med sig folk titt som tätt. Verkar som simon vill att folk ska flytta sig för att undvika att bli omkullkörda! Visst behövs det tät racing men till vilken bekostnad?
Vadå drar med sig folk? Han gör en highsider och blir påkörd av Lorenzo som uppenbarligen låg för nära för att kunna hantera situationen.

Butter är han förbi och blir påkörd av bakifrån.

Drar med sig... Suck!

MC Doktorn

Guest

Det som skedde var väl knappast en startkrach med
håller med om att det alltid är kul med tät och juste racing.

Moto2 och 125 GP på Assen :tummenupp

Men när man gör om sina misstag flera gånger som drabbar andra och avgör mästerskapet utan att vinna på det själv måste man inse att det saknas något.

Sideshow bob i ett nötskal I am so sorry for me I haven’t done anything incorrect:död
Han borde boka tid hos en KBT :hihi

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Problemet är han drar med sig folk titt som tätt.

Verkar som simon vill att folk ska flytta sig för att undvika att bli omkullkörda!
Visst behövs det tät racing men till vilken bekostnad?
Han kör hårt, på gränsen till brutalt. Det är kanske inte gentlemannamässigt, men det är heller inte förbjudet.

Jag anser att han lämnar plats vid omkörningar, om än minimalt. Som vanligt är det ingen som varken förr eller senare har klagat på när Rosstig trycker sig förbi, eller fäller, konkurrenter.

MC Doktorn

Guest
Det märks att din egen erfarenhet av sprintrace är ytterst liten och vi andra kan väl tacka någon högre makt för att du inte valde att bli åklagare. Jisses vilket bittert svammel :hihi
Vadå drar med sig folk? Han gör en highsider och blir påkörd av Lorenzo som uppenbarligen låg för nära för att kunna hantera situationen.

Butter är han förbi och blir påkörd av bakifrån.

Drar med sig... Suck!

Jag håller med om jag inte har samma erfarenhet som en medioker lönnfet rookie oppsi :D superbikeförare.

Men i ditt fall har vi alla konstaterat Som man känner sig själv känner man andra :tummenupp

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Men nu får du väl ändå ta och ge dig?

Simoncelli bytte spår ut på rakan och såg inte ens Barbera! Tror du på fullaste allvar att han gjorde det med flit?

Fick du ont i magen av det så låg du väl på intensiven en vecka efter Capirossis "mordförsök" på Harada?

Lika diskussionslysten som vanligt, märker jag. :) Jag tror du förstår vad jag menar med mordförsök om du tänker efter lite. Men visst, jag borde veta vid det här laget att man måste vara övertydlig här på SH. Borde satt mordförsöket inom citationstecken. My bad.

"Bytte spår ut på rakan"??? De var definitivt inte "på väg ut på rakan" när det small. Det var allt annat än snyggt av Suck. Pungt.

Vad har Capirossi med Simoncellis körning att göra?:va Men eftersom du undrar kan jag meddela att jag inte är ett dugg imponerad av manövern mot Harada. Skillnaden på Capirossi och Simoncelli är att man inte får hjärtat i halsgropen varje gång Capirex närmar sig en annan förare. De senaste racen har Nick Harris o Gavin Emmet åtskilliga gånger Suck kör om någon, kommenterat huruvida omkörningen var "clean" eller ej, när den varit clean. Hur ofta görs det annars? Rätt talande tycker jag.

Simoncellis beteende genom åren talar för sig självt.

:lol Joru, självklart är det Lorenzos fel att han går omkull. :rofl

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...