Assen MotoGP

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Instämmer! Förstår inte hur Julian Ryder kan uttrycka sig så klumpigt som att att han "inte är den skarpaste kniven i lådan".

Grabben är lite hetsig bara och blir för ivrig men att han är ju satans snabb. Påminner om en viss nummer 34:as början på karriären. En framtida MotoGp mästare helt klart!

Återigen Simon drar för mycket folk med sig i sina tabbar.
Kevin vurpade visst men inte drog han folk med sig i 50 % av fallen.
Ja jag vet överdrev väl några % men sug på den en stund så lär du förstå vad som menas.

Så länge han beter sig som han gör så vinner han inga titlar!
Men som skrevet i mitt förra inlägg, vilket detta nog är en hel del upprepning med lite annorlunda formuleringar så är det fan han själv som ställer till det för andra i allra högsta grad vid sina vurpor eller andra misstag.

Ska de andra behöva "släppa" förbi Simon eller hålla sig 25 meter ifrån honom, nåt som man fick lära sig i affären pga en surk*k som inte visste vad kö var och utan nåt som helst hinder kunde lappa till en unge i kön.

Är det så bör han syssla med backtävlingar för där kör man själv.

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Tjenis !

När #46 hoppar till SBK lr WRC om ett par år så måste man ju ha ngn att hålla på. Marco är det givna valet för min del.

Simon i källaren lär få ännu mer möjligheter nästa säsong så jag är inte orolig för framgångarna. Lär väl bli Repsol honda för honom.

Folk verkar glömma hur mkt t ex Rossi, Moaner, JLo m fl vurpade i början på sina Motogp karriärer. Fan inte lätt att haka på där utan att utmana gränserna.

De flesta som lyckats behöver 2 säsonger för att få till det.
Simon i källaren är där nu. Vinner han ett race lr två i år så är han right on track för en titel de närmaste åren. Hoppas han inte vurpar sönder kroppen bara på vägen dit bara.

Tycker alla kritiker borde vara glada att det finns en ny "alien" nu när Rossi är testförare och porslinsdvärgen läker.

Kan Spisen hålla formen, Peddo läka, Rossi få fart på duccen och Dovi slipa av ett par tiondelar på varvet, så kan det ju äntligen bli kul att kolla på GP igen.

Mina 50 pesetas !

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
263937_212053375503808_131428220232991_567212_5262109_n.jpg

267950_212053388837140_131428220232991_567213_5548019_n.jpg

265176_212053408837138_131428220232991_567214_6461176_n.jpg

268219_212053418837137_131428220232991_567215_2826014_n.jpg

268435_212053445503801_131428220232991_567216_3321205_n.jpg

260480_212053472170465_131428220232991_567217_8033600_n.jpg

268317_212053492170463_131428220232991_567218_733959_n.jpg

270573_212053522170460_131428220232991_567219_1560665_n.jpg

265092_212053538837125_131428220232991_567220_2022299_n.jpg

262372_212053565503789_131428220232991_567221_6657461_n.jpg

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jämför hur Spies och Simoncelli genomför sina karriärer. Smoncelli är kansek snabbare på kval men Spies har fyra pallplatser varav en seger hitills. Det är det som skiljer en vinnare från en snabb förare.

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Det var ingen som hjälpte till att putta igång Simoncelli :rolleyes:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Rundtur i depån med en scooter.

[YOUTUBE-ID]kVH_a9xrwNo[/YOUTUBE-ID]

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
ZXR750L, R1
Jag vet inte om jag håller med, Rossi var en vildhjärna men visade tidigt prov på racecraft/intelligens även om han kraschade mycket.

Om jag skulle behöva gissa så gissar jag att Simoncelli inte har det som krävs för att ta hem VM-titeln på högsta nivån, oavsett hur snabb han är. Men vem vet! Hans 250-titel talar för det motsatta.

Det var inte Rossi jag syftade på utan den store Schwantz. Rossi har jag alltid upplevt som mer kylig och beräknande.
Schwantz hade en tendens att satsa allt för hårt i början på karriären men hade väl inte oturen/oskickligheten att ta med sig så många av banan som Sic gjort.
Själv har jag alltid gillat förare som har den där extrema viljan att vinna. Gillade Schwantz och Chili, Sic är den nya favoriten.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jämför hur Spies och Simoncelli genomför sina karriärer. Smoncelli är kansek snabbare på kval men Spies har fyra pallplatser varav en seger hitills. Det är det som skiljer en vinnare från en snabb förare.
Spies är ju lika intressant att se som ett pendeltåg. Stabilt och som på räls men ack så trist, lite som Grin-Jörgen.

Skrivs mycket om att Simoncelli förstör racen och tar med sig en massa folk i sina krascher. Vilka har han tagit med sig ut i gruset i år?
(Att han blev påkörd av Butter kan knappast räknas)

Last edited:

MC Doktorn

Guest
Vet inte hur Valentino har det inombords killen e ju iofs en rejser men har ju tidigare bevisat hur bra han styr en cykel! eller hur?? .

Men titlar och vinster är färskvara och med tanke på skiten han kör och lyckas ändå vara 4a i totalen så visar det att han har en intelligens som tex krullbob verkar helt sakna.

Man får inte glömma att han vart frånåkt av lollipop på samma material 2010, hans bäst före datum är passerat.

Att han eller Burgless m.fl skulle skapa en ny storhetstid redan 2011 pa duccen trodde nog inte ens de redan rejalt inbitna rossifummosarna! Kom igen 2012! 800cc tiden har vart en enda stor cirkus.

Tror du att han satsar på hedrande 4:e och 5:e platser?

Cirkusen kommer fortsätta 2012 :tummenupp

Det var ingen som hjälpte till att putta igång Simoncelli :rolleyes:

Han va duktig på att springa :tummenupp, de man inte har i huvudet får man ha i :arsele

Du är en klok man Gustav.

Men något rekord måste krullbob slagit i varje fall :rolleyes:

Priset: More stupid than ever award 2011 :rofl

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Spies är ju lika intressant att se som ett pendeltåg. Stabilt och som på räls men ack så trist, lite som Grin-Jörgen.

Skrivs mycket om att Simoncelli förstör racen och tar med sig en massa folk i sina krascher. Vilka har han tagit med sig ut i gruset i år?
(Att han blev påkörd av Butter kan knappast räknas)
I år har inte Spies varit så framträdande men förra året var ju Spies en av få som faktiskt körde om folk och som dessutom avancerade i slutet av racen, på Assen var hans första varv grymt imponerande och sättet han svarade på när Stoner pressade var lika imponerande. Tycker han är en av de mer intressanta att kolla på faktiskt eftersom man märker att han har en plan och att han tänker på vad han gör. Simoncelli kastar in skiten i böjen och det är lika mycket Guds försyn som skicklighet som gör att det håller ihop. Spektakulärt men i total avsaknad av de subtila nyanserna i racing och race craft.

Edit. Det är ännu mer uppenbart när man läser intervjuer efter racet. Spies hade en plan som gick ut på att han skulle satsa fullt i de tre högerkurvor som är innan Struuben-vänstern eftersom han var orolig för att det skulle ske en olycka där pga däcken. Simoncelli hade ingen plan utan såg en chans att köra om och det kostade honom medan Spies tog en säker seger.

Last edited:

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Spies i WSBK var fan härlig att titta på. Han kör HÅRT när det behövs. Både mot material och motståndare.

Super Sic är bara underbar, behövs lite vildhjärnor i MotoGP för att det inte ska bli tråkigare än F1 någonsin lyckats bli.

Som vanligt är MotoGP lätt det tråkigaste rejset en helg. Mer 125/Moto2-mentalitet i MotoGP är bra skit. Typ Super Sic. :)

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Ert Simoncelli-hat är ta mig fan värre än mitt Stacey-hat. Imponerande :tummenupp

Jag vidhåller att Simoncelli är precis den friska fläkt som MotoGP behöver och med lite mer rutin nästa år får Stacey och de andra tjejerna hålla i handväskorna :)

Jag skulle tycka det var jättekul att kolla på Simoncelli om han faktiskt kunde ta sig för att inte hela tiden glömma att tänka. Han gjorde det i 250 också. Man tar sig för pannan i varje race och ropar "hur i hela världen tänkte han nu?"

JLos crew chief uttryckte det såhär (efter Ryders översättning): "There are circuits with some curve committed in round 1 x temperature of the tires. The 5 Assen is one. "Almost" everyone knows"

"Nästan" alla vet att man får ta det lite lugnt i den kurvan på första varvet för man har ingen värme i däcken.

Som vanligt är MotoGP lätt det tråkigaste rejset en helg. Mer 125/Moto2-mentalitet i MotoGP är bra skit. Typ Super Sic. :)

Fast Viñales visar, efter vad är det, 7 (?) GP:n, mer racecraft och tanke än vad Simoncelli visat under sin karriär trots att Viñales kör både hårt och snabbt.

Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Supersuck må vara aldrig så snabb, han måste vara den utan konkurrens mest korkade GP-föraren just nu. Killen är tveklöst en fara för sin omgivning, alla fattar det utom han själv. Nu har han lyckats fucka upp det för både Pedrosa och Lorenzo. Fanskapet fixar ju VM:et till Stacey och förstör spänningen för oss andra. :mad:

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Supersuck må vara aldrig så snabb, han måste vara den utan konkurrens mest korkade GP-föraren just nu. Killen är tveklöst en fara för sin omgivning, alla fattar det utom han själv. Nu har han lyckats fucka upp det för både Pedrosa och Lorenzo. Fanskapet fixar ju VM:et till Stacey och förstör spänningen för oss andra. :mad:
Det jämnar väl ut sig sedan Valentina fällde Casey på Jerez.Utan det brillianta omkörningsförsöket hade hans ledning antagligen varit än större.

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
ZXR750L, R1
Jag skulle tycka det var jättekul att kolla på Simoncelli om han faktiskt kunde ta sig för att inte hela tiden glömma att tänka. Han gjorde det i 250 också. Man tar sig för pannan i varje race och ropar "hur i hela världen tänkte han nu?"

.

Han tänkte i alla fall tillräckligt mycket för att bli 250 världsmästare. Läser man det forumet kan man lätt tro att hela hans karriär bara varit en misär av krascher.

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
Kom precis hem efter att ha varit i Assen. Gillar inte Lorenzo men fan vilken fart han hade där nere. Riktigt skoj att se. :tummenupp

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Supersuck må vara aldrig så snabb, han måste vara den utan konkurrens mest korkade GP-föraren just nu. Killen är tveklöst en fara för sin omgivning, alla fattar det utom han själv.
Suck - i så fall tror jag ni har vissa likheter!

(För undvikande av fler missförstånd: Menar inte förmåga till VM-vinnande tempo på bana.)

Tänk om alla kunde göra och tycka som du. Varför begriper de inte att du alltid har rätt?!
Kul med fulcitat, riktigt lustigt!

Last edited:
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping