Vart i västerås ska man bo???

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Eller frågan ska väl kanske gentligen lyda, vart ska man INTE bo?

Har nämligen gått o fått ett jobb i västerås, känner inte alls för att pendla fram och tillbaka till köping. Dessutom kommer nog tjejen också få nytt jobb där inom en snar framtid.

Det är främst en 3a på den "vänstra sidan" vi är ute efter, vad jag förstått så vill man inte bo på bäckby eller råby? Har hittat en sjysst på vetterslund men det ligger ganska nära råby, bra lr anus?

Ps. Är det nån som vill tjöpa hojen min så är det fritt fram, bra pris nu också (med orginalkåpor, de vita är "förbrukade"). :) Måste skaka loss lite pengar till kontantinsatsen på en ev lägenhet!

Bor själv på östra sidan så har inte så stor koll på västra sidan.
Om du får ett erbjudande om boende på Humlegatan, östra/norra delen, så tacka nej!:gnissla

om du frågar mig skulle inte jag flytta till varken bäckby, vallby, råby, hammarby, pettersberg.
skälby eventuellt på den sidan.

Skälby?

Ligger så långt bort från stan att då kan vi lika gärna bo kvar i köping.. :gnissla

true.....inte så långt..
men centrum då? ganska vettiga priser där har jag hört av bekanta som bor där..
annars gideonsberg bodde jag på förut..helt ok...
lillåudden är ju fint oxå...

Malmaberg, Viksäng, Skiljebo, Klockartorpet, Krutkällarbacken, Skallberget, stohagen, sjöhagen e rätt oki

Tror Bjurhovda iaf har bland de billigaste insatserna i förhållande till andra områden man defenitivt inte vill bo på typ råby, vallby, bäckby, pettersberg

Bor själv på östra sidan så har inte så stor koll på västra sidan.
Om du får ett erbjudande om boende på Humlegatan, östra/norra delen, så tacka nej!:gnissla

Vad är det där för påhopp om humlegatan...absolut inge fel på området...tror det mer är gammalt rykte som hänger kvar...Är uppväxt på Råby och visst det är väll inte världens bästa område...
Men jag skulle nog säga erikslund om du vill bo på lungt område..

Vad är det där för påhopp om humlegatan...absolut inge fel på området...tror det mer är gammalt rykte som hänger kvar...Är uppväxt på Råby och visst det är väll inte världens bästa område...Men jag skulle nog säga erikslund om du vill bo på lungt område..

Men visst har det väl lugnat ner sig där med? Insatserna är ju knappast billiga längre och många av de gamla husen har renoverats så det kan ju faktiskt vara värsta köpläget där just nu!Det är ju geografiskt bra läge på området iallafall!

Malmaberg, Viksäng, Skiljebo, Klockartorpet, Krutkällarbacken, Skallberget, stohagen, sjöhagen e rätt oki

Tror Bjurhovda iaf har bland de billigaste insatserna i förhållande till andra områden man defenitivt inte vill bo på typ råby, vallby, bäckby, pettersberg

Vet inte du missade att det är andra sidan stan vi tänkte bo, ska jobba ganska nära värmeverket. Och tjejen kommer förmodligen få jobb på erikslund.

Men visst har det väl lugnat ner sig där med? Insatserna är ju knappast billiga längre och många av de gamla husen har renoverats så det kan ju faktiskt vara värsta köpläget där just nu!Det är ju geografiskt bra läge på området iallafall!

Har tänkt lite i dom banorna, med tanke på utveckligen på erikslund så borde nåt hända med råby också som ligger ganska nära ändå.

Ingen som har koll på vetterslund?

Last edited:
Oki.....

Från centrum å utåt så är det Oxbacken, stohagen, hammarbystatshage, sjöhagen och hammarby som e skaplit åt värmeverkshållet.
Å alla e rätt oki, med visst stök på Hammarby beroende på vilka gator....

ja man kan ju undra varför lägenheterna är så billiga på nairåby,kravallby bäckby bjurhovda :va

Förmodligen av samma anledning som att nygård här i köping har massa tomma lägenheter... :) Men enligt gabors syster så ska råby vara helt ok ändå. Törs man lita på gabor? :gnissla

Å andra sidan skulle det vara fint med gångavstånd till centrum, det är det inte från råby.

Budgeten ligger uppåt en miljon beroende på månadsavgift, kan vara bra info för er som har bra råd att komma med. :)

Örtagården is the shit! :yoparty

Det ligger ju i skogen...

Last edited:
syster så ska råby vara helt ok ändå. Törs man lita på gabor? :gnissla

bedömt så äre mycket fuffens som pågår där vad man hör

bedömt så äre mycket fuffens som pågår där vad man hör

Å andra sidan skulle det vara fint med gångavstånd till centrum, det är det inte från råby.

vadå? jag har gått från råby till C!
dock så var klockan gryning och mitt blod var mycket utspätt :tummenupp

Last edited:
Det pågår fuffens överallt, jag fick inte mindre än 4 hojar stulna under 7 år på klockartorpet, dagtid, bygellås runt lykstolpar - you name it. :gnissla

Det hanns med ett par bilinbrott med av bara farten.

Polarn' har blivit av med en endurocykel, en släpkärra och haft åtskilliga garageinbrott på STjälby...så där parkerar jag ogärna italienskan utan att ha direkt översikt över henne. :D

Stan är full av drägg, var man väljer att bo drar bara ut på tiden tills något skit händer. :fakta

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick