Torbjörn Gartsjö
Radical Riders
Med tanke på vilken påfrestning det är på kolvar, så är jag förvånad över att de håller alls.
På 3-pipiga mc-motorer brukar man ge mitt-cyl lite fetare blandning pga att den blir lite varmare än de andra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Med tanke på vilken påfrestning det är på kolvar, så är jag förvånad över att de håller alls.
Annars brukar mopedister steka motorn genom att öka oljeinblandningen efter trimning.Den kolven påminner om min gamla moppe. fast den kolven han aldrig bli så illa däran för cylinderfotspackningen han gå först. men i mitt fall så körde jag med snål soppa inställning
Vilka underbara tider![]()
Annars brukar mopedister steka motorn genom att öka oljeinblandningen efter trimning.
Tror att det skall hålla längre med mer smörja.
Mer olja=mindre bensin= går snålt= smälter.
menar du på allvar att man skulle steka en 2-taktare för den går snålt om man blandar i 3-4% istället för standard 2%? låter som ren BS i mina ögon![]()
Har man inte separat smörjning så är det inte alls BS!menar du på allvar att man skulle steka en 2-taktare för den går snålt om man blandar i 3-4% istället för standard 2%? låter som ren BS i mina ögon![]()
menar du på allvar att man skulle steka en 2-taktare för den går snålt om man blandar i 3-4% istället för standard 2%? låter som ren BS i mina ögon![]()
Ligger den på gränsen så kan det vara det som är avgörande om det håller eller inte.
Det är inte bara 1-2% mindre bränsle den får, viskositeten på "Bensinen" ökar med mängden olja, vilket gör att bränslet flödar sämre i munstyckena.
Det är absolut vanligare med problem med för mycket olja än för lite.
Är man rädd för att motorn ligger på gränsen till varm så ska motorn har MER soppa. Inte olja.
Edit: Tog för lång tid innan jag tröck på send! Samma sak igen...
Mats
Förvisso... Men försöker man köra en trimmad motor utan att se över förgasarinställningarna förtjänar man ett motorhaveri, oavsett hur lite eller mycket olja man använder.![]()
Annars brukar mopedister steka motorn genom att öka oljeinblandningen efter trimning.
Tror att det skall hålla längre med mer smörja.
Mer olja=mindre bensin= går snålt= smälter.
Det var taskigt sagt så här i juletider.
Det var taskigt sagt så här i juletider.
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning