Jo, det är nämligen som så att det har blivit dags att byta däck på crossmopeden. Är det svårt att byta dessa själv? Är det svårare än att byta ett par cykeldäck? Samt, behövs det några speciella verktyg? Min spontana tanke om däckbyte på mc är att det inte bör vara särskilt svårt, däremot jobbigt kanske? Jag har även hört om att kan behöva balansera däcken.
Värt tillägga är också att däckdimensionerna är ganska udda;
Fram: 21-80/90
Bak: 110/80-18
Jag har ännu inte hittat några däck som stämmer överens med dessa specifikationer (förutom originaldäck från återförsäljare, men dessa är ganska dyra). Vad betyder siffrorna som definierar däcken? Alltså x-y/z, vad betyder x, y samt z? Man kanske kan köpa ett par däck som inte helt stämmer överens siffermässigt, men som kanske passar ändå?
Mvh,
Thrdm.
Värt tillägga är också att däckdimensionerna är ganska udda;
Fram: 21-80/90
Bak: 110/80-18
Jag har ännu inte hittat några däck som stämmer överens med dessa specifikationer (förutom originaldäck från återförsäljare, men dessa är ganska dyra). Vad betyder siffrorna som definierar däcken? Alltså x-y/z, vad betyder x, y samt z? Man kanske kan köpa ett par däck som inte helt stämmer överens siffermässigt, men som kanske passar ändå?
Mvh,
Thrdm.

Han har bra priser oxå
har ett par ligger i skuffen på bilen som jag faktiskt precis satt o funderade på att hämta in för o kränga på.