Vem är "han"? Negern?
Det är inte "han" som hittat på benämningen "neger" och med det ordet dessutom buntat ihop befolkningen på en hel kontinent och tillskrivit alla med samma hudfärg alla dessa nedvärderande egenskaper som historiskt varit kopplade till ordet neger.
Vem är du att ifrågasätta att folk opponerar sig mot ej självvalda epitet, med tillhörande negativa egenskaper?
Hade det varit så att alla afrikaner(som om de vore något kollektiv(!?)) genom århundraden kallat sig själva negrer och nu plötsligt säger åt "oss" att vi inte får använda ordet hade det varit en annan sak.....
Det har ju ALDRIG varit "hans" namn. Det har snarare varit ett öknamn som ANDRA har använt.
Ditt namnkommer aldrig bli Slampan även om alla på SH skulle kalla dig det år ut och år in och till slut blir så less på ditt gnällande att vi startar trådar om vår rätt att få kalla dig Slampan.
Du säger det ganska bra men kommer fram till helt fel slutsats. Det är få förunnat att ha självvalda epitet här i världen, man är väl lixom det man är, och om nån förringar, förvanskar och väver in negativa värderingar i det är det minst sagt olyckligt för den drabbade. Men det är ju inte människovärdet som ändras för att man skiftar benämning. Eller?
Jämför städerska/hygientekniker
eller vanskapt/handikappad/annorlunda
En neger är en neger är en neger!!! Blir någon hjälpt nånsin, av att de som som inte är tillräckligt grova i mun beter sig som en levande scankorvreklam (kanske tilltalar dig

) Öh,vahetere,mm,vahetere....
Slampa har ju redan en något slampaktig betoning, eller hur? Så där är du ganska off course kronologiskt, men hade jag levt i en stolt slampätt sen långt tillbaks, hade du fått kalla mig slampa. Däremot hade den som omvärderat mitt namn till det slampa står för som vi känner till det idag, fått gömma sig väl. Å hade sen ytterligare nån jävla tramsare sagt att jag skulle kallas lättfotad istället för slampa, för att slampa betyder "slampa", ja då hade jag blivit förbannad!
Undra på att negrerna är förbannade.