bullysmile
Killing time? time kills you!
- Gick med
- 27 Jul 2007
Tjejen väckte mig idag kl 05.30 för hon hörde nåt prassla under diskbänken och trodde det var en råtta i sopkorgen. Då hon är den fegaste jag känner så hade hon sådan panik att hon låste in sig på rummet när jag drog iväg för att kolla upp detta i köket.
Väl i köket finner jag ingen råtta i sopkorgen men det prasslande ljudet kommer från nåt i närheten. Upptäcker att det kommer inne ifrån avloppsröret under diskbänken. Har gjutjärn ut från väggen sedan är det denna vanliga gråa plaströr som går 50cm längst golvet och sedan en 90gradare upp till vattenlåset.
Det lätt som råttan klöste och gnagde i röret så min frågor är:
Bor 1tr upp i lägenhet i Stockholmsinnerstad.
- Hur får jag de att aldrig mer återvända?
- Kan de gnaga sig igenom?
- Finns det gjutjärn att montera hela vägen eller så långt det går fram eller förbi vattenlåset?
- Nåt annat jag kan göra?
Spolade varmvatten så då försvann den, men tjejen är så rädd att hon börjar prata om att flytta haha. Ne men seriöst hon är riktigt rädd för möss så råttor är ännu värre.
Väl i köket finner jag ingen råtta i sopkorgen men det prasslande ljudet kommer från nåt i närheten. Upptäcker att det kommer inne ifrån avloppsröret under diskbänken. Har gjutjärn ut från väggen sedan är det denna vanliga gråa plaströr som går 50cm längst golvet och sedan en 90gradare upp till vattenlåset.
Det lätt som råttan klöste och gnagde i röret så min frågor är:
Bor 1tr upp i lägenhet i Stockholmsinnerstad.
- Hur får jag de att aldrig mer återvända?
- Kan de gnaga sig igenom?
- Finns det gjutjärn att montera hela vägen eller så långt det går fram eller förbi vattenlåset?
- Nåt annat jag kan göra?
Spolade varmvatten så då försvann den, men tjejen är så rädd att hon börjar prata om att flytta haha. Ne men seriöst hon är riktigt rädd för möss så råttor är ännu värre.
Last edited: