Alkolås - Vad gäller ??

Jag kallar inte dom som vill dricka lättöl till maten alkoholist.

Jag kallar dom som inte kan avstå lättöl till maten trots att dom senare, i sitt yrke, ska framföra fordon för alkoholist.

Så jävla mycket tillför inte en lättöl till maten.

Vad tillför en hundrameterssladd med bilen full av ungdommar?

Huvudsaken är väl att föraren har nolltollerans när han dödar bygdens ungdom?

Borde inte sporhojs moderatorer vara försiktigare med att häva ur sig anklagelser om att jag skulle ha ihjäl traktens ungdomar.
Jag har aldrig ens skadat någon i trafiken.

Dessutom vore det klädsamt om moderatorerna förespråkade nolltolerans mot alkohol i trafiken, det är ju trots allt lag på det.

Men det är ju klart, vissa påstår ju att man blir bättre bilförare av att ta sig en stänkare, och nyss kom det en avhandling om att pårökta människor kör försiktigare och säkrare än helt nyktra, så vi kanske ska avskaffa nolltoleransen?

Borde inte sporhojs moderatorer vara försiktigare med att häva ur sig anklagelser om att jag skulle ha ihjäl traktens ungdomar.

Dessutom vore det klädsamt om moderatorerna förespråkade nolltolerans mot alkohol i trafiken, det är ju trots allt lag på det.

Men det är ju klart, vissa påstår ju att man blir bättre bilförare av att ta sig en stänkare, och nyss kom det en avhandling om att pårökta människor kör försiktigare och säkrare än helt nyktra, så vi kanske ska avskaffa nolltoleransen?

Problemet med en stänkare är att de gärna blir två, tre eller fler. Alkohol sabbar omdömet, så vad gäller spriten är ju nolltolerans helt rätt. Vad gäller röka vet jag inte alls däremot. Kan tänka mig att många agressiva förare skulle må bra av en joint innan de gav sig ut på vägen, men å andra sidan sabbar det väl reflexerna rätt rejält...

Nej.

Tycker du alkoholfritt vin smakar vin med?

Jag tycker vin smakar analklåda rakt av och har inte testat. Vad gäller alkoholfri öl har jag smakat rätt många, det är väl drygt 1 på 10 som smakar som alkoholhaltig öl (till och med bättre än många alkoholhaltiga öler). Rent smakmässigt är det ingen skillnad, sedan blir man ju inte full på den och har inte samma sug efter en till öl mycket pga avsaknaden av alkohol.

Men inte är det ju nolltolerans på alkohol i trafiken?
0,2 promille har ni väl i Sverige?

En öl till maten gör inte att du blåser över den gränsen, och då är det ju lagligt. Allt frid och fröjd.

Men jag har inget till övers för rattfyllerister, har själv varit med och anmält en av mina vänner då han körde full, vilket resulterade i att han blev fast. Skulle inte tveka att anmäla en gång till om jag såg/visste att någon körde full.

Mig veterligen är det 0,2 promille som gäller som högsta tillåtna alkoholgräns enligt svensk lag.

Jag har svår att tro att en lättöl till maten skulle göra att man kom över den gränsen.

I andra tråden skröt du om bredsladd 100meter med 18åringar i baksätet, här är du duttig och tycker folk är alkoholister som dricker lättöl till maten, bara ett påpekande.

Sen får väl moderatorer ha vilka åsikter dom vill?
Annars kan Swedie ta bort min "status".

Mig veterligen är det 0,2 promille som gäller som högsta tillåtna alkoholgräns enligt svensk lag.

Jag har svår att tro att en lättöl till maten skulle göra att man kom över den gränsen.

Nämen dåså, då är det ju en ickefråga för han som skulle köra plogbil på julafton, då hade han ju kunnat dricka en lättöl och ploga sen, även om det är jävligt onödigt.

Diskussionen kom att handla om att alkolås var för "petiga" så att någon stackare var tvungen att avstå lättölen till julmaten, medans någon annan var orolig för lättölen till lunchen.

Jag tyckte att det inte kunde vara en så jävla stor uppoffring att låta bli lättöl dom dagar man absolut måste köra bil direkt efter maten, man kan ju promenera till lunchstället om man vill dricka lättöl till maten, då kan man garanterat köra bilen hem efter jobbet.

Men tydligen är det flera här som inte KAN låta bli lättöl ens då dom måste köra bil till och från lunchstället, och då säger jag att alkolås borde vara obligatoriskt i alla nya tjänste och leasingbilar och så småningom i alla privatbilar.

Det finns fullgoda alternativ att dricka till maten.

Nämen dåså, då är det ju en ickefråga för han som skulle köra plogbil på julafton, då hade han ju kunnat dricka en lättöl och ploga sen, även om det är jävligt onödigt.

Diskussionen kom att handla om att alkolås var för "petiga" så att någon stackare var tvungen att avstå lättölen till julmaten, medans någon annan var orolig för lättölen till lunchen.

Jag tyckte att det inte kunde vara en så jävla stor uppoffring att låta bli lättöl dom dagar man absolut måste köra bil direkt efter maten, man kan ju promenera till lunchstället om man vill dricka lättöl till maten, då kan man garanterat köra bilen hem efter jobbet.

Men tydligen är det flera här som inte KAN låta bli lättöl ens då dom måste köra bil till och från lunchstället, och då säger jag att alkolås borde vara obligatoriskt i alla nya tjänste och leasingbilar och så småningom i alla privatbilar.

Det finns fullgoda alternativ att dricka till maten.

Men är det rätt av en arbetsgivare att förhindra möjligheten till den där lättölen?

Baserar du på vad, förutom personliga åsikter?

Baserat på att väldigt många fordon förses med alkolås av arbetsgivaren och jag har aldrig hört talas om att någon har fällts för det.

I fallet med skolskjutsen jag länkade till var det istället frågan om arbetsgivaren skulle fällas för att det inte satt alkolås i det aktuella fordonet, alla övriga skolskjutsar och lokaltrafikbussar har det sedan länge.

EDIT: Givetvis mina perssonliga åsikter också.

Vad baserar du din uppgift att arbetsgivaren inte får göra det på?

Baserat på att väldigt många fordon förses med alkolås av arbetsgivaren och jag har aldrig hört talas om att någon har fällts för det.

I fallet med skolskjutsen jag länkade till var det istället frågan om arbetsgivaren skulle fällas för att det inte satt alkolås i det aktuella fordonet, alla övriga skolskjutsar och lokaltrafikbussar har det sedan länge.

Ja det var naturligtvis delen med skýldighet jag avsåg.

Att fordon förses med alkolås är det ju ingen tvekan om, frågan var ju om det är rätt att begränsa förarnas lagliga intag av alkohol.

Men är arbetsgivaren beredd på att pröjsa för en extra timmes lunch är det ju inget problem.

Ja det var naturligtvis delen med skýldighet jag avsåg.

Att fordon förses med alkolås är det ju ingen tvekan om, frågan var ju om det är rätt att begränsa förarnas lagliga intag av alkohol.

Men är arbetsgivaren beredd på att pröjsa för en extra timmes lunch är det ju inget problem.

Om personen ifråg inte får igång bilen på en hel timme efter lunch mer än en enda gång så hoppas jag att personen fråntas bilen, samt lönen, på permanent basis.

Då är personen ifråga en dumjävel!

Om personen ifråg inte får igång bilen på en hel timme efter lunch mer än en enda gång så hoppas jag att personen fråntas bilen, samt lönen, på permanent basis.

Då är personen ifråga en dumjävel!

Skall personen byta matvanor efter trettio år i yrket för att arbetsgivaren infört en ny policy?

Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick