Skall personen byta matvanor efter trettio år i yrket för att arbetsgivaren infört en ny policy?
JA! Färdigdiskuterat.
Skall personen byta matvanor efter trettio år i yrket för att arbetsgivaren infört en ny policy?
JA! Färdigdiskuterat.
Så kom ni fram till nåt sätt att lura alkolåset eller?
Ska upp tidigt imorrn och köra skolbarn, men känner att jag måste sänka en vinare till för att kunna somna.
Svara snabbt!!!!1!!1!1111!!!
Om säkerhet kommer före moral, så ja det borde vi...nyss kom det en avhandling om att pårökta människor kör försiktigare och säkrare än helt nyktra, så vi kanske ska avskaffa nolltoleransen?
.....bredsladd 100meter.....
Ehh, har du träffat stockholmsungdomen?Låt ett av barnen blåsa?
Det kan vara så att det stämmer. Själva ansökan i sig tar lite tid (men den har han ju haft på sig), och alkolåset är registrerat på föraren (klienten) utan koppling till det juridiska ägandet av fordonet. Installationen tar bara ett par timmar.
Det finns några enkla sätt att kolla om han ljuger.
1. De enda alkolåsen han får använda är antingen Dräger eller SmartStart - inga andra!
2. Det ska sitta en liten vit etikett på på handenheten med hans personnummer och en text om villkor 105 eller 107.
3. Han kommer att göra utandningsprov under färd med ojämna intervall.
4. På körkortet står det om ett villkor 105 eller 107. Det är krav på alkolås.
Stämmer inget av ovanstående så vet du vart skåpet står.
Lagen om rattfylleri ändrades den 1/1 2012, så nu är det mycket mindre kostsamt att ha ett alkolås för denna verksamhet. Ansökningsavgifterna är borta, färre läkarbesök, längre serviceintervall (om man inte gör dumma saker med alkolåset). Räkna med att det kostar kanske 30´för de som får den kortaste spärrtiden på ett (1!) år.
Glöm inte heller dagsböterna på 10-20.000.
PS/ Jag har varit med och sett till att man nu även får installera alkolås på hoj. Det var inte möjligt tidigare. Yrkesskadad? Japp!!!!
Räknar man alla som föredrar lättöl, cider eller svagdricka framför mjölk eller läskeblask som alkolister nu?
Du som vet, är det ens realistiskt att använda svagdricka som berusningsmedel? Kommer inte mättnaden tidigare än fyllan? Ni snålänningar kanske har någon muterad variant som skickar sinnena i omloppsbana men i övrigt är det väl som en något obskyr måltidsdryck, eller?
För Far min är det inget julbord värt namnet om det icke finnes svagdricka och lutfisk, men att det skulle utmynna i berusning har jag aldrig upplevt. är det ens möjligt? Googlade alkoholhalter och fick intrycket att det skulle vara lika jobbigt som att dricka sig oskicklig på lättöl. Skulle ett kulturellt och traditionsenligt glas svagdricka göra bror din till en sämre plogbilsförare? Jag är skeptisk.
Upplys mig.
Svagdricka ligger på samma alkoholhalt som lättöl.
Jag tror att det är omöjligt att dricka tillräckligt för att få ens en mätbar promillehalt.
Men alkolåset är så känsligt att det ej går att starta bilen på två timmar efter en lättöl.
Men enligt nolltoleransmaffian (bestående av en person - Totalt - I hela västvärlden) är det mordförsök att köra.
Jag passade på att prata med en busschaufför i dag, han blåser lätt igång bussen efter lunch med lättöl, så antingen småsuper dom som påstår något annat och skyller på lättöl till maten eller så är deras alkolås trasiga.
Umgås du med alkoholister?
...Jag tyckte att det inte kunde vara en så jävla stor uppoffring att låta bli lättöl dom dagar man absolut måste köra bil direkt efter maten...
Så vilka andra "små" uppoffringar tycker du att en arbetsgivare kan kräva av sin personal?
Tja, jag är rätt säker att många arbetsgivare kräver att man inte knarkar, ens på sin fritid.
Jag är ganska säker på att ditt intellekt räcker till för att inte blanda ihop knark med lättöl.
Jag tycker min personal ska avstå från kaffe eftersom kaffe är urindrivande och jag gillar inte att dom slösar bort dyrbar arbetstid på toaletten.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|