Hej!
Har alltid varit intresserad av sporthojar, har haft några och insett deras begränsningar som ett vardagligt fordon. Framförallt försäkringen, den är ju inte normal någonstans.
CB1000R är den läckraste fightern, ekonomisk i drift när det gäller service osv. Går att busa, går att cruisa till jobbet med den, och det går att köra bana med den. En perfekt kompromiss mellan bus och komfort.
Med detta i bakgrunden så ville jag ha en CB1000R. Den ska ju vara det praktiska valet, och inte för dyr i försäkring, eller?
Gjensidige ville ha 73 000 i trafik.
Bästa premien jag fick var 18 500 kr i trafik om jag inte minns fel, givetvis ej avställningsbar. Hopplöst
Ska en CB1000R kosta lika mycket i försäkring som en sportis? Brukar den göra det eller är det så att alla hojar är apdyra på mitt namn?
Någon som har tips på vad jag kan köpa för förmånlig försäkring? Blivit tipsad om Street triplen, inte riktigt överrens med utseendet men den har en grym motor och förmodligen mest bus i den klassen.
Eller får man köpa en hoj med 20 år på nacken och klassikerförsäkra? Kan man klassikerförsäkra gamla sporthojar?
Har alltid varit intresserad av sporthojar, har haft några och insett deras begränsningar som ett vardagligt fordon. Framförallt försäkringen, den är ju inte normal någonstans.
CB1000R är den läckraste fightern, ekonomisk i drift när det gäller service osv. Går att busa, går att cruisa till jobbet med den, och det går att köra bana med den. En perfekt kompromiss mellan bus och komfort.
Med detta i bakgrunden så ville jag ha en CB1000R. Den ska ju vara det praktiska valet, och inte för dyr i försäkring, eller?
Gjensidige ville ha 73 000 i trafik.
Bästa premien jag fick var 18 500 kr i trafik om jag inte minns fel, givetvis ej avställningsbar. Hopplöst

Ska en CB1000R kosta lika mycket i försäkring som en sportis? Brukar den göra det eller är det så att alla hojar är apdyra på mitt namn?
Någon som har tips på vad jag kan köpa för förmånlig försäkring? Blivit tipsad om Street triplen, inte riktigt överrens med utseendet men den har en grym motor och förmodligen mest bus i den klassen.
Eller får man köpa en hoj med 20 år på nacken och klassikerförsäkra? Kan man klassikerförsäkra gamla sporthojar?