Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Lite otydlig kanske.
Jag menar oljepluggen och möjligen banjokopplingar.
Jag tänker mig att fiberpackningar är för mjuka för att man skall kunna uppnå korrekt moment i skruvförbandet utan att deformera packningsringen helt. Men det är en gissning...
Det var en av mina första tankar men eftersom fp tätar vid ett lägre moment än kp så behöver man inte ha ett lika högt moment.
Fast momentet avgörs ju av vad skruvförbandet vill ha för moment för att inte vibrera loss. En M10 i aluminium skall ju dras med 35N och då tror jag att en fiberpackning blir väl deformerad.
Kanske är så men borde det inte bli mindre vibrationer men en fiberpackning?
Dåligt formulerat..
Men ett material som är mjukare borde väl jämna ut vibrationerna?
Får tillägga att jag bara spekulerar då jag inte är någon mästare på fysik.
Fast en skruv som inte sitter draget med rätt moment arbetar ju för att minska momentet om den får möjlighet.
Typ var gång den fjädrar ihop lite så kryper den ytterst lite i gängorna, och det är ju aldrig åt "rätt" håll.
Det är sant, fel tänkt av mig.
Jag använder numera alltid en "Tredotätning" till alla oljeledningar.
Den består av en stålbricka med en invulkad tätring av Nitrilgummi. Används som standard i hydraliksystem och finns i både "tum" och "mm", till oljetråget använder jag dessutom en plugg avsedd för hydraliksystem tillsammans med "Tredotätningen".
https://www.google.se/url?q=http://...9QEwBg&usg=AFQjCNEL1a8M4KtWzJQi482JC5OtvPIz6Q
KentW
Har du placerat Tredotätningen mellan något? Om inte så är jag lite förvånad att den håller tätt. Du har om den trots allt är tät mer metallisk tätning än via gummit.
Tredo är väl om jag kommer ihåg rätt tänkt att sitta i förband som vid åtdragning inte roterar t.ex som i skarvar i hydrauliksystem där tätningen är placerad mellan två stillastående tätflänsar på t.ex rör och förbandet omslutet av mutter + gängor som bara har spännande och ingen tätande funktion.
Har du placerat Tredotätningen mellan något? Om inte så är jag lite förvånad att den håller tätt. Du har om den trots allt är tät mer metallisk tätning än via gummit.
Tredo är väl om jag kommer ihåg rätt tänkt att sitta i förband som vid åtdragning inte roterar t.ex som i skarvar i hydrauliksystem där tätningen är placerad mellan två stillastående tätflänsar på t.ex rör och förbandet omslutet av mutter + gängor som bara har spännande och ingen tätande funktion.
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |