labba lite med lufttrycket fram .2 hg mindre fram ,kan göra att känslan att falla in i kurvan upphör
(platt bakdäck ? samma oroliga känsla)
aha. tanken är så att däcket blir lite "plattare" då det är mindre tryck som försöker hålla det runt. Tänkte inte så. har "ganska" mkt tryck i däcken. 2.5 bar i båda. vilket är iprincip i mitten mellan min och max tryck (står något på sidan att om hojen max-lastas i vikt, 2.8 bar. och minimum 2.2 eller 2.3 något).
Bakdäck var "platt-aktigt" när jag köpte hojen, mkt gummi kvar. nu är det rundare (stolt) men det som tidigare ägare slet på raksträckorna kanske fortfarande påverkar däckets form (försöker ligga så ofta och mkt jag kan för o slita på sidorna, så därav inte lika platt som när jag köpte det).
Har för övrigt ett helt nytt micheline PP 2CT liggandes (tillverkat i år) men nuvarande backdäck har väl kanske 5-6mm mönster kvar (minst) så det känns så himla fel o byta det.
OBS. 2.5 bar hade däcken när det var ca 10-12 grader ute, nu har vi omkring 20+ hela tiden så det kanske har ökat pytte lite i däcktryck pga värme, men troligen försumbart?