Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Resultatlistan, lite småkul att jag körde ifrån en 1500hk Dodge Viper...![]()
Å andra sidan blev du frånåkt av en Opel Kadett kombi...![]()


306 km/h!!!!!!! Fullkomligt lysande!!!!!
på 4:e plats med sin supra stort grattis (långtids smygtittare här sedan starten av bygget !) ville bara säga att det är en Ålänning!!!på 4:e plats med sin supra
![]()
Snyggt jobbat.
Finns det någon tumregel att det t.ex. går 10 procent långsammare i saltet än på asfalt?
Tack!
Ingen aning, men det beror nog väldigt mycket på hur blött saltet är just när tävlingen hålls. Rent spontant borde det rulla rätt så lätt med tanke på vilka hastigheter folk har nått.
De som provat säger dock att det går betydligt trögare i saltet. Dessutom är det dåligt fäste, så det gäller att veta vad man gör om accelerationssträckan skall räcka.
Bonneville salt flats är ytterligare ett exempel på motorsport som är intressant att studera och sätta sig in i.
Men skittrist att titta på.
Jo, One Mile är ett betydligt mer publikvänligt format då det är kortare sträcka och fullt mos på asfalt istället för att smyga iväg för att behålla fästet på saltet.
Känns vettigast att se till att hojen kan prestera bra på en engelsk mile först och främst då det är skonsammare för plånboken att åka på tävlingar här runtomkring. Tyvärr verkar det ha blivit ett så rejält fylleslag bland de övernattande teamen på lördag kväll att tävlingsledningen bestämt sig för att inte köra nån One Mile-tävling nästa år, men det finns tävlingar även i Finland som man kan masa sig iväg på ifall hojen är körklar.
Du har inte kollat om det körs något på Pendine sands? Går kanske inte att köra fullfartsrepor, men det påstås att sanden skall likna salt att köra på fast sämre.
Jag har hört mig för lite om Pendine men det låter inte så lockande, verkar mest vara en stekartävling där man visar upp sina fordon. Speciellt fort verkar det i alla fall inte gå där.
Det är en korrekt analys! Tänkte bara att du kanske villa prova underlaget.


Bara en fylletanke... Hur mycket skulle man tjäna på att inte köra via kraftturbin utan bara på "blåset" (trots att ja följt me från start e ja inte insatt). Känns som att om salt e halt måste de kompenseras för me mönster som stjäl effekt? Nu kanske de inte e realistiskt på en viss utmätt sträcka men skulle man tjäna på "readrift" om de va 10 mil salt?
F.ö e ja avis på din energi samt kunskap din kukgjutande jävel![]()
Jag har funderat på det men tappade suget då det verkar som att många som försöker åka fort där klotar pga underlaget.![]()
|
|
Missa inte förköpstävlingen
Jul närmar sig och även om ... |
|
|
Sista chansen!
Nu är vi inne på sluttampen... |
|
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa
Det händer en hel del när d... |
|
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |