Sverige idag..

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Apropå köpbojkott av matvaror denna vecka......

Om "matjättarna" har en vinstandel av 2% på köpesumman och staten tar ut 25% i moms - är det då inte staten som lider mest av en bojkott?

Dessutom en ganska bra bojkott - alldeles för många i landet är feta

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Om "matjättarna" har en vinstandel av 2% på köpesumman och staten tar ut 25% i moms - är det då inte staten som lider mest av en bojkott?

Förvånar mig att SD inte föreslagit sänkt matmoms, vad väntar de på?
Finansiera med [insert random besparing på invandring].

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Självskadebeteende.
Bojkottare:
”Sänk priserna annars låter jag mina barn svälta.”
ICAhandlarna:
”Ok, vi är sen länge ekonomiskt oberoende. Nu flyttar vi till karibien och ni får några friställda att ta hand om. Plundra ni men hyllorna kommer inte att fyllas på.”
Bojkottare:
”Utomordentligt jobbigt!”
ICAhandlarna:
”Aloha!”

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Hanna Hellqvist samla ihop 100 tusen till sin sjuka hund. Hon tjänar 1,3 miljoner om året
Hon vill lämna tillbaka pengarna nu.
Snacka om att skämma ut sig😡
När hon gjorde avbön var det med ett konstaterande många av oss gjort sen länge. Visste inte om lönen men borde räcka till en ”God man” som, eftersom det är en titel, likaväl kan vara en kvinna.

Vill ändå ge henne ge henne lite cred för det enda jag kan komma på förtjänar det. Hennes nedtagning av Federley.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
När hon gjorde avbön var det med ett konstaterande många av oss gjort sen länge. Visste inte om lönen men borde räcka till en ”God man” som, eftersom det är en titel, likaväl kan vara en kvinna.

Vill ändå ge henne ge henne lite cred för det enda jag kan komma på förtjänar det. Hennes nedtagning av Federley.
Jag kan nog tycka att de som vill ge pengar till henne får göra det, självklart stör jag mig dock på hennes gapiga personlighet och vedervärdiga glasögon så det här känns kluvet. Minns det svagt med Federley, hon sade åt honom direkt på kommunistisk tv show om jag minns rätt?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Liberalerna har självklart inte lyckats hålla rent från klaninfiltration.

Tack gode gud för alternativ media.

Hörde förresten att Riks Richard Sör någonting är med på Sveriges Radios Gomorron världen, snacka om att SR fattat vem som bestämmer. #SD
1000048761.jpg

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Liberalerna har självklart inte lyckats hålla rent från klaninfiltration.

Tack gode gud för alternativ media.

Hörde förresten att Riks Richard Sör någonting är med på Sveriges Radios Gomorron världen, snacka om att SR fattat vem som bestämmer. #SD
View attachment 511970
Det där är inte hans enda penibla koppling till den kriminella världen. Hej, byggsvängen.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
Små raska hojar och en bamse
Visste inte att S är socialkonservativt och nationalistiskat, än mindre att de bedrivit sådan politik, men det är ju fantastiskt i så fall. ♥️
Jag kan tänka mig att många SDare kommer från just sossar, pga invandring och senare dålig politik.

Jag skulle själv vilja kalla mig nationalist, eller åtminstonne patriot i någon form, men kan inte göra så pga att jag inte känner igen sverige som nation längre.

Jag bryr mig inte om ifall ordet har en 'dålig klang', det är inte mitt fel att det blivit så utan det är ett resultat av den tystnadskultur som dålig invandringspolitik orsakat.

Det mest ädla som finns är att älska sin familj, sina föräldrar, och som följd samhället och landet. Besudla det, och få det helvetet vi har.

Nyheter
Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen

Inför 2025 lanserar Triumph...

Dags för hjälmbytarvecka

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?

John är snart på väg till S...

ExploreBike: Offroadkurs för äventyr

I vår lanseras offroadträni...

Distinguished Gentleman’s Ride 18/5

Screenshot I maj är det ...

Indian-träff i Cornwall i augusti

Andra veckan i augusti håll...

Var femte mc-förare byter hjälm för sällan

En mc-hjälm är färskvara oc...