Sverige idag..

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Underdimensionerad site, händer varje år. ;)

Jag signade för 14' 08:54
Jag dömer en del innebandy, där dras ingen skatt i samband med utbetalningar. Därför har jag extra skatteavdrag på mitt ordinarie jobb, men det räcker inte. Så jag har alltid kvarskatt, så jag behöver inte göra de här tidiga deklarationerna för att få tillbaka skatten tidigt, så jag väntar till närmare den andra maj innan jag deklarerar.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Visste inte att S är socialkonservativt och nationalistiskat, än mindre att de bedrivit sådan politik, men det är ju fantastiskt i så fall. ♥️
Du har kanske missat Folkhemmet. Och Olof Palme kom till makten och så rök Folkhemmet.
Jag är övertygad om att den amerikanska regeringens svårigheter i stor utsträckning beror på det faktum att det i Amerika finns en massarbetslöshet, som gör det naturligt för många vita att försöka vältra över fattigdomen och arbetslösheten på de svarta i den tron att de därmed slipper att drabbas själva. Vi svenskar lever ju i en så oändligt mycket lyckligare lottad situation. Vårt lands befolkning är homogen, inte bara i fråga om rasen utan också i många andra avseenden. Därför kan vi angripa arbetslöshetsproblemen på ett helt annat sätt, i medvetande om att det vi gör är en sak som i varje fall inte influeras av skiljaktigheter i hudfärg eller religion utan att våra insatser får sin motivering uteslutande med tanke på arbetslöshetsfrågan själv. Därför bör vi måhända vara litet mera ödmjuka när vi nalkas det här problemet än vad vi många gånger kanske är. - Tage Erlander 1965
Källa: Riksdagens protokoll vid lagtima riksmötet år 1965, första kammaren, volym 1, 1965, s 60.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Helgen efter midsommar arra...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Helgen efter midsommar arra...

Svedea bidrar med 718.000 kronor till SMC

Roger Berzell, generalsekre...

Uppgraderad KTM-garanti erbjuder 4 års täckning

KTM erbjuder nu sina kunder...

Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag