Sverige idag..

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Underdimensionerad site, händer varje år. ;)

Jag signade för 14' 08:54
Jag dömer en del innebandy, där dras ingen skatt i samband med utbetalningar. Därför har jag extra skatteavdrag på mitt ordinarie jobb, men det räcker inte. Så jag har alltid kvarskatt, så jag behöver inte göra de här tidiga deklarationerna för att få tillbaka skatten tidigt, så jag väntar till närmare den andra maj innan jag deklarerar.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Visste inte att S är socialkonservativt och nationalistiskat, än mindre att de bedrivit sådan politik, men det är ju fantastiskt i så fall. ♥️
Du har kanske missat Folkhemmet. Och Olof Palme kom till makten och så rök Folkhemmet.
Jag är övertygad om att den amerikanska regeringens svårigheter i stor utsträckning beror på det faktum att det i Amerika finns en massarbetslöshet, som gör det naturligt för många vita att försöka vältra över fattigdomen och arbetslösheten på de svarta i den tron att de därmed slipper att drabbas själva. Vi svenskar lever ju i en så oändligt mycket lyckligare lottad situation. Vårt lands befolkning är homogen, inte bara i fråga om rasen utan också i många andra avseenden. Därför kan vi angripa arbetslöshetsproblemen på ett helt annat sätt, i medvetande om att det vi gör är en sak som i varje fall inte influeras av skiljaktigheter i hudfärg eller religion utan att våra insatser får sin motivering uteslutande med tanke på arbetslöshetsfrågan själv. Därför bör vi måhända vara litet mera ödmjuka när vi nalkas det här problemet än vad vi många gånger kanske är. - Tage Erlander 1965
Källa: Riksdagens protokoll vid lagtima riksmötet år 1965, första kammaren, volym 1, 1965, s 60.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj

Tråkigt men i MultiKulti ingår ju Korruption !​

Importerad Korruption. På svtplay.se Rapport idag 19:30 Linda Staf i Europol.
1742330559044.png

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj

De som haft firmateckningsrätten i föreningen har bedömt, känt till och godkänt överföringarna och utlägg säger Jonas Nilsson (advokaten)​

1742376045020.png
Hemsidan går det fortfarande bra att bläddra i men det var ett tag sedan något hände.
Är det kommunens föreningsbidrag som gått till överföringar och utlägg ?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
3bd01708068ea02ce530e508633b274a.png

Tänk att man noggrant valt ut tusen hemliga såsse-politrucker för att försöka få samhällskollapsens Svärje att framstå som bra.

Skandal! Jäv!

Mvh

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
3bd01708068ea02ce530e508633b274a.png

Tänk att man noggrant valt ut tusen hemliga såsse-politrucker för att försöka få samhällskollapsens Svärje att framstå som bra.

Skandal! Jäv!

Mvh

Vi har väl legat etta på den där listan förut?
Hur mäter man lycka egentligen?

Jag upplever folk som betydligt lyckligare i Filippinerna än i Sverige faktiskt. Trots att de flesta bara tjänar ihop pengar till mat för dagen.
Lyckas dom få ihop pengar till mat för två dagar så tar dom en ledig dag på stranden.

Jag hittade en gammal lista och platserna längst ner domineras av afrikanska länder. Jag har aldrig besökt Afrika men jag tycker nog att dom som lever i sina hyddor där verkar vara lyckligare än den generella svensken som sitter fast i sitt ekorrhjul.

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vi har väl legat etta på den där listan förut?
Hur mäter man lycka egentligen?

Jag upplever folk som betydligt lyckligare i Filippinerna än i Sverige faktiskt. Trots att de flesta bara tjänar ihop pengar till mat för dagen.
Lyckas dom få ihop pengar till mat för två dagar så tar dom en ledig dag på stranden.
En snabb titt på deras hemsida säger:

Life evaluation: One method asks people to provide a reflective assessment of their life overall. Our happiness ranking is based on a life evaluation question derived from the Cantril Self-Anchoring Striving Scale (Cantril Ladder). It asks people to rate their life on a 0-10 scale, from the worst possible life (0) to the best possible life (10).

Life satisfaction: Like the Cantril Ladder, life satisfaction is a specific type of life evaluation question. A common question is: Overall, how satisfied are you with your life nowadays?, from not at all (0) to completely (10).

Affect: Another method is to focus on a person’s feelings or emotional states, usually at a particular point in time, and divided into two opposing categories: positive affect (e.g., laughter, enjoyment, interest) and negative affect (e.g., worry, sadness, anger). A common question is: Did you experience (enjoyment, worry etc.) during a lot of the day yesterday? (Yes/No).

Eudaimonia: A third method reflects the sense of meaning and purpose in a person’s life. A common question is: Overall, to what extent do you feel the things you do in your life are worthwhile?, from not at all (0) to completely (10).
Låter väl mer som nöjd med livet index med de frågorna.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
En snabb titt på deras hemsida säger:

Låter väl mer som nöjd med livet index med de frågorna.

Alltså den som är mest nöjd med vad den personen äger och har, alltså den som är minst medveten om vilka prylar han borde tråna efter?
Därav korelerar väl listan bra med ekonomisk levnadsstandard.minus mängden reklam som befolkningen utsätts för?

Det där sista biten är ju intressant i den meningen att det är på den punkten vi i väst har ekonomisk möjlighet att skapa en meningsfull tillvaro men majoriteten av befolkningen väljer istället att jaga efter nya prylar istället för att skapa sig en meningsfull och givande tillvaro.

Nyheter
ExploreBike: Offroadkurs för äventyr

I vår lanseras offroadträni...

Distinguished Gentleman’s Ride 18/5

Screenshot I maj är det ...

Indian-träff i Cornwall i augusti

Andra veckan i augusti håll...

Var femte mc-förare byter hjälm för sällan

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vinterns roligaste mc-helg flyttar till Elmia!

I slutet av januari 2026 sl...

MC Mässan 2026 – vinterns roligaste mc-helg!

I slutet av januari 2026 sl...

KTM erbjuder upp till fyra års garanti

KTM erbjuder nu sina kunder...

Pirelli Diablo Powercruiser

Pirelli har presenterat Dia...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Helgen efter midsommar arra...