Att Finland toppar listan är ganska logiskt med tanke på att de normalt toppar självmordsstatistiken också. De går inte runt och är olyckliga utan tar tag i saken så det blir klart nån gång.![]()
Tänk att man noggrant valt ut tusen hemliga såsse-politrucker för att försöka få samhällskollapsens Svärje att framstå som bra.
Skandal! Jäv!
Mvh
Bli lyckligare, drick mer finsk vodka!!!Att Finland toppar listan är ganska logiskt med tanke på att de normalt toppar självmordsstatistiken också. De går inte runt och är olyckliga utan tar tag i saken så det blir klart nån gång.
Det ger så klart ett högre lyckosnitt.
Vi har väl legat etta på den där listan förut?
Hur mäter man lycka egentligen?
Jag upplever folk som betydligt lyckligare i Filippinerna än i Sverige faktiskt. Trots att de flesta bara tjänar ihop pengar till mat för dagen.
Lyckas dom få ihop pengar till mat för två dagar så tar dom en ledig dag på stranden.
Jag hittade en gammal lista och platserna längst ner domineras av afrikanska länder. Jag har aldrig besökt Afrika men jag tycker nog att dom som lever i sina hyddor där verkar vara lyckligare än den generella svensken som sitter fast i sitt ekorrhjul.
Först tänkte jag att det där är myt och falsarier för vem har träffat en lycklig finne?![]()
Tänk att man noggrant valt ut tusen hemliga såsse-politrucker för att försöka få samhällskollapsens Svärje att framstå som bra.
Skandal! Jäv!
Mvh
Jag tror att du absolut har en poäng. Vi tenderar kanske oftare att se glaset som halvtomt än halvfullt; och det kanske blir så också när vi befinner oss betydligt längre upp på Maslows stege.
En gammal kollega till mig reste mycket i Afrika tidigt 1980-tal; tältade osv. Ensam kvinna men hon var inte rädd (idag är det nog annat). Hon träffade på en blind man utan ben som satt och log vid en busshållplats. Hon frågade varför han var så glad och han svarade att kan man vara annat när det är så fint väder och man hör fåglarna. Lite tänkvärt.
Mvh
Det märkligaste är att detta, att så mycket folk är nöjda, sker i ett odemokratiskt samhälle.![]()
Skandal! Jäv!
Mvh
Dålig sugmunImporterad Korruption. På svtplay.se Rapport idag 19:30 Linda Staf i Europol.
Tråkigt men i MultiKulti ingår ju Korruption !
View attachment 512035
![]()
Rapport – Ikväll 19:30
Vapenvilan bruten: Över 400 döda i Gaza • Byggbranschen: Rekordhög arbetslöshet • Polarpriset: Queen får ett av årets tre priswww.svtplay.se
Jag talade med en av kockarna på expeditionen till Muztagh Tower i Pakistan 1990. Frågade vad han gjorde när han inte jobbade med expeditioner.Vi har väl legat etta på den där listan förut?
Hur mäter man lycka egentligen?
Jag upplever folk som betydligt lyckligare i Filippinerna än i Sverige faktiskt. Trots att de flesta bara tjänar ihop pengar till mat för dagen.
Lyckas dom få ihop pengar till mat för två dagar så tar dom en ledig dag på stranden.
Jag hittade en gammal lista och platserna längst ner domineras av afrikanska länder. Jag har aldrig besökt Afrika men jag tycker nog att dom som lever i sina hyddor där verkar vara lyckligare än den generella svensken som sitter fast i sitt ekorrhjul.
Funkar inte, hon e juh impopulär!Experten om att Istanbuls borgmästare gripits i Turkiet
VärldenI dagarna greps Ekrem Imamoglu, Istanbuls borgmästare tillika president Erdoğans politiska rival.
– Det här är lite som om vi i Sverige skulle gå efter Socialdemokraterna och gripa Magdalena Andersson.
Tja, varför inte?![]()
Konvergerande kurva med utskriven Zoloft?![]()
Skandal! Jäv!
Mvh
Gissa vilka som är lyckligast i Norge !![]()
Skandal! Jäv!
Mvh
En stilla undran, varför fortsätter media rapportera om skjutningar?
![]() |
ExploreBike: Offroadkurs för äventyr
I vår lanseras offroadträni... |
Distinguished Gentleman’s Ride 18/5
Screenshot I maj är det ... |
|
![]() |
Indian-träff i Cornwall i augusti
Andra veckan i augusti håll... |
![]() |
Var femte mc-förare byter hjälm för sällan
En mc-hjälm är färskvara oc... |
![]() |
ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget
Som svar på USA:s beslut at... |
![]() |
Vinterns roligaste mc-helg flyttar till Elmia!
I slutet av januari 2026 sl... |
![]() |
MC Mässan 2026 – vinterns roligaste mc-helg!
I slutet av januari 2026 sl... |
![]() |
KTM erbjuder upp till fyra års garanti
KTM erbjuder nu sina kunder... |
![]() |
Pirelli Diablo Powercruiser
Pirelli har presenterat Dia... |
![]() |
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Helgen efter midsommar arra... |