Sverige idag..

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
3bd01708068ea02ce530e508633b274a.png

Tänk att man noggrant valt ut tusen hemliga såsse-politrucker för att försöka få samhällskollapsens Svärje att framstå som bra.

Skandal! Jäv!

Mvh
Att Finland toppar listan är ganska logiskt med tanke på att de normalt toppar självmordsstatistiken också. De går inte runt och är olyckliga utan tar tag i saken så det blir klart nån gång.
Det ger så klart ett högre lyckosnitt.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Att Finland toppar listan är ganska logiskt med tanke på att de normalt toppar självmordsstatistiken också. De går inte runt och är olyckliga utan tar tag i saken så det blir klart nån gång.
Det ger så klart ett högre lyckosnitt.
Bli lyckligare, drick mer finsk vodka!!! :dricka

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Vi har väl legat etta på den där listan förut?
Hur mäter man lycka egentligen?

Jag upplever folk som betydligt lyckligare i Filippinerna än i Sverige faktiskt. Trots att de flesta bara tjänar ihop pengar till mat för dagen.
Lyckas dom få ihop pengar till mat för två dagar så tar dom en ledig dag på stranden.

Jag hittade en gammal lista och platserna längst ner domineras av afrikanska länder. Jag har aldrig besökt Afrika men jag tycker nog att dom som lever i sina hyddor där verkar vara lyckligare än den generella svensken som sitter fast i sitt ekorrhjul.

Jag tror att du absolut har en poäng. Vi tenderar kanske oftare att se glaset som halvtomt än halvfullt; och det kanske blir så också när vi befinner oss betydligt längre upp på Maslows stege.

En gammal kollega till mig reste mycket i Afrika tidigt 1980-tal; tältade osv. Ensam kvinna men hon var inte rädd (idag är det nog annat). Hon träffade på en blind man utan ben som satt och log vid en busshållplats. Hon frågade varför han var så glad och han svarade att kan man vara annat när det är så fint väder och man hör fåglarna. Lite tänkvärt.

Mvh

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Tänk att man noggrant valt ut tusen hemliga såsse-politrucker för att försöka få samhällskollapsens Svärje att framstå som bra.

Skandal! Jäv!

Mvh
Först tänkte jag att det där är myt och falsarier för vem har träffat en lycklig finne?
Sen kom jag på att det enda som får en finne att känna eufori är om det går dåligt för sverige/svenskarna och då hamnar saken i ett annat ljus p g a allt de då har att glädja sig åt.
M a o kanske listan har några rätt, trots allt. Om vi konstateras ligga 4 ifrågasätter jag dock mätmetoden.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag tror att du absolut har en poäng. Vi tenderar kanske oftare att se glaset som halvtomt än halvfullt; och det kanske blir så också när vi befinner oss betydligt längre upp på Maslows stege.

En gammal kollega till mig reste mycket i Afrika tidigt 1980-tal; tältade osv. Ensam kvinna men hon var inte rädd (idag är det nog annat). Hon träffade på en blind man utan ben som satt och log vid en busshållplats. Hon frågade varför han var så glad och han svarade att kan man vara annat när det är så fint väder och man hör fåglarna. Lite tänkvärt.

Mvh

Ja, fast alla prylar som omger oss i väst kan nog göra att många inte kliver upp på sista steget utan fastnar på i prylträsket och prestigesökandet.
Samtidigt som några fattiga kanske kliver upp dit automatiskt fast dom eg bara kämpar för att få mat på bordet.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Skandal! Jäv!

Mvh
Det märkligaste är att detta, att så mycket folk är nöjda, sker i ett odemokratiskt samhälle.
Odemokrati, Diktatur behöver alltså inte innebära att "vanligt folk" är missnöjda.
Motståndet mot diktatur finns alltså främst bland politiker. För politiker har mest att förlora.

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Vi har väl legat etta på den där listan förut?
Hur mäter man lycka egentligen?

Jag upplever folk som betydligt lyckligare i Filippinerna än i Sverige faktiskt. Trots att de flesta bara tjänar ihop pengar till mat för dagen.
Lyckas dom få ihop pengar till mat för två dagar så tar dom en ledig dag på stranden.

Jag hittade en gammal lista och platserna längst ner domineras av afrikanska länder. Jag har aldrig besökt Afrika men jag tycker nog att dom som lever i sina hyddor där verkar vara lyckligare än den generella svensken som sitter fast i sitt ekorrhjul.
Jag talade med en av kockarna på expeditionen till Muztagh Tower i Pakistan 1990. Frågade vad han gjorde när han inte jobbade med expeditioner.
" Two month working on the farm in spring, 3 months expeditions in summer, one month working on the farm i autumm, six months BangBang my wife."
Han tog alltså vad vi i Sverige skulle kalla 6 månaders semester varje år.
Om vi inte betraktar "six months BangBang my wife" som arbete.

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S

Experten om att Istanbuls borgmästare gripits i Turkiet​

VärldenI dagarna greps Ekrem Imamoglu, Istanbuls borgmästare tillika president Erdoğans politiska rival.
– Det här är lite som om vi i Sverige skulle gå efter Socialdemokraterna och gripa Magdalena Andersson.

Tja, varför inte? :)

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R

Experten om att Istanbuls borgmästare gripits i Turkiet​

VärldenI dagarna greps Ekrem Imamoglu, Istanbuls borgmästare tillika president Erdoğans politiska rival.
– Det här är lite som om vi i Sverige skulle gå efter Socialdemokraterna och gripa Magdalena Andersson.

Tja, varför inte? :)
Funkar inte, hon e juh impopulär!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Har inte riktigt bestämt mig om man är empatistörd om man frågar en främling som ser allmänt handikappad ut varför den är glad, snacka om att ta sig friheter, eller om det gör sig bättre som någon sådan fjantig uppdiktad solskenshistoria som kvinnor i medelåldern postar på sina Facebook mellan yogapasset och Carpe diem pyntet.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj

Skandal! Jäv!

Mvh
Gissa vilka som är lyckligast i Norge ! :)

Miggen

Hortryckare
Gick med
27 Jan 2025
Hoj
Yamaha Xj6, Zx6r, Gsxr 1000, R1
En stilla undran, varför fortsätter media rapportera om skjutningar?

"Åh nej inte en till skjutning! Gud så hemskt :gråta

fast du vem vare som blev skjuten? Hur blev han skjuten? Blev han skjuten i huvudet? Var det många skott i huvudet han fick? Jävlar va de måste smällt va? Fyfan alltså, fan va coolt... :cool:"

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag tycker inte det här är särskilt roligt men det är inspirerande på den nivån att den dagen staten bestämmer sig, då kan den bringa ordning.

Nyheter
ExploreBike: Offroadkurs för äventyr

I vår lanseras offroadträni...

Distinguished Gentleman’s Ride 18/5

Screenshot I maj är det ...

Indian-träff i Cornwall i augusti

Andra veckan i augusti håll...

Var femte mc-förare byter hjälm för sällan

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vinterns roligaste mc-helg flyttar till Elmia!

I slutet av januari 2026 sl...

MC Mässan 2026 – vinterns roligaste mc-helg!

I slutet av januari 2026 sl...

KTM erbjuder upp till fyra års garanti

KTM erbjuder nu sina kunder...

Pirelli Diablo Powercruiser

Pirelli har presenterat Dia...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Helgen efter midsommar arra...