Idag är jag förbannad därför att...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Du gör fel......
Jag sökte på google om den inställningen för nåt år sen men minns inte riktigt hur jag löste problemet.

Sökterm win11 always on
Säkert.
Det är klart att det är fel att tro att den ska finnas bland de andra stänga-av-något-efter-tid inställningarna.
Det hade ju varit helt idiotiskt.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Säkert.
Det är klart att det är fel att tro att den ska finnas bland de andra stänga-av-något-efter-tid inställningarna.
Dolda funktioner för att blidka miljömupparna och ha ett rent energisamvete... :(
Jag vill bestämma själv när burkdjäveln ska stängas av, släcka skärmen är helt ok men inte i alla tillämpningar.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Dolda funktioner för att blidka miljömupparna och ha ett rent energisamvete... :(
Jag vill bestämma själv när burkdjäveln ska stängas av, släcka skärmen är helt ok men inte i alla tillämpningar.
Japp, för att göra skiten 10ggr istf en, är miljövänligt, det vet vi sedan gammalt, mycket bättre att göra 17 saker som inte gör jobbet än att göra en som håller i generationer.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Säkert.
Kolla strömsparningsinställningar, batteriinställningar och skärminställningar. Kan vara antingen eller som gör att den går i viloläge. Framförallt om det är en laptop, de vill gärna spara på batteriet om sladden inte är i. Antingen med hjälp av skärmlås, strömsparning, batteriskydd etc... Har du missat att välja bort en av alla dessa olika strömsparfunktioner så kan det vara det som strular, även om man kan tycka att det borde räcka att ha valt bort resten...

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650 avverkat: olika
Förbannad är väl kanske att ta i, men lite lätt förbittrad.
Jag nämnde elektronikleveransproblemen som kom efter Fukushima för en yngre kollega. Hon tyckte det var konstigt att jag hade haft med det att göra för det var så väldigt länge sen. I nästa andetag sa hon att "det väl hade nåt med Pearl Harbor att göra". Jag tror att det var ett annat *shima hon tänkte på...
Enligt egen utsaga är hon inte så intresserad av historia.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Förbannad är väl kanske att ta i, men lite lätt förbittrad.
Jag nämnde elektronikleveransproblemen som kom efter Fukushima för en yngre kollega. Hon tyckte det var konstigt att jag hade haft med det att göra för det var så väldigt länge sen. I nästa andetag sa hon att "det väl hade nåt med Pearl Harbor att göra". Jag tror att det var ett annat *shima hon tänkte på...
Enligt egen utsaga är hon inte så intresserad av historia.
Ska jag spä på bitterheten, så kan jag ju nämna att Fukushima de facto var väldans länge sedan, för den yngre generationen...
Hade en diskussion med en par kollegor om 9/11 tornen, när en jävel nämner att, "det var ju före jag föddes".... :mad:

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Speed Triple 1050 RS, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
..Sharkspeed är så korkade.
Beställde och betalade en jacka, fick hem ett par byxor.
Fick reda på att jag måste returnera byxorna innan de skickar min jacka.
Jag förväntas skaffa/köpa kartong, köra till inlämningsställe, invänta att de ska få sin felaktigt levererade byxa tillbaka, och sedan vänta på att de skickar det jag beställt.

Usel kundvård.

Annat var det när morsan beställde en crosstrainer som visade sig ha fel på displayen. Leverantören skickade inte en ny display - men en helt ny crosstrainer.
Hon fick beskedet att hon kunde behålla den andra.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650 avverkat: olika
..Sharkspeed är så korkade.
Beställde och betalade en jacka, fick hem ett par byxor.
Fick reda på att jag måste returnera byxorna innan de skickar min jacka.
Jag förväntas skaffa/köpa kartong, köra till inlämningsställe, invänta att de ska få sin felaktigt levererade byxa tillbaka, och sedan vänta på att de skickar det jag beställt.

Usel kundvård.
Kom de inte i en kartong?
Jag har lärt mig att använda Klarna vid tveksamma leverantörer. De är bra på att blockera utbetalningar när man har synpunkter.
För några veckor sen hade hustrun beställt biljetter från nån website och när de kom var det inte de platser som önskats. När vi inte fick göra ett återköp löste Klarna det och strök vår betalning.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Speed Triple 1050 RS, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Kom de inte i en kartong?
Jag har lärt mig att använda Klarna vid tveksamma leverantörer. De är bra på att blockera utbetalningar när man har synpunkter.
För några veckor sen hade hustrun beställt biljetter från nån website och när de kom var det inte de platser som önskats. När vi inte fick göra ett återköp löste Klarna det och strök vår betalning.
- Nope, i en påse. Som inte gick att öppna utan att riva sönder den.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Är väl inte arg, mest lite grinig, men fick just ett mail om att området jag har ett 3-portars lastbilsgarage för att ha allt mitt skit i ska bli skyddsobjekt och alla hyresavtal sägs upp. Inte riktigt vad jag hoppade på som födelsedagspresent, men har iaf några månader på mig att hitta ett nytt garage och släpa dit några ton av prylar.
Lär väl sälja av lite skit med, skåpbilen är väl det mest skrymmande och hela anledningen att det blev just DET garaget med lastbilsportar, så förhoppningsvis blir väl nästa garage billigare.
Men så ska det ju hittas garage också.

Nyheter
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen

Inför 2025 lanserar Triumph...

Dags för hjälmbytarvecka

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?

John är snart på väg till S...

ExploreBike: Offroadkurs för äventyr

I vår lanseras offroadträni...