Idag är jag förbannad därför att...

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Är väl inte arg, mest lite grinig, men fick just ett mail om att området jag har ett 3-portars lastbilsgarage för att ha allt mitt skit i ska bli skyddsobjekt och alla hyresavtal sägs upp. Inte riktigt vad jag hoppade på som födelsedagspresent, men har iaf några månader på mig att hitta ett nytt garage och släpa dit några ton av prylar.
Lär väl sälja av lite skit med, skåpbilen är väl det mest skrymmande och hela anledningen att det blev just DET garaget med lastbilsportar, så förhoppningsvis blir väl nästa garage billigare.
Men så ska det ju hittas garage också.
Ja, men grattis i efterskott då! Eller vad säger man?

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Visserligen igår, men blir fortfarande irriterad när jag tänker på det.

Fick besök av en säljare från Tele2, som vill att vi ska teckna avtal med dem. Jag har idag Telia Öppen Fiber installerat och kortfattat handlar det om att Tele2 vill ta över som kommunikationsoperatör och leverera tjänster via deras egna hårdvara.

Sambon öppnade dörren när han knackade på och han hann ta av sig skorna och stövla in hela vägen till vardagsrummet innan jag hann fram till honom. Jag sa åt honom direkt att jag visste vad han säljer och att jag inte är intresserad och att det är bättre att han går vidare till nästa adress. Det ville han inte lyssna på utan började ställa en massa motfrågor och jag upprepade frasen "jag är inte intresserad" säkert 7 eller 8 gånger innan jag var tvungen att höja rösten och säga att "JAG ÄR INTE INTRESSEAD AV DET DU SÄLJER OCH JAG ÄR INTE INTRESSERAD AV ATT PRATA MER MED DIG, SÅ JAG VILL ATT DU GÅR HÄRIFRÅN!"
Förbannade jävla säljarpack som inte kan respektera vad jag säger till dem när de klampar in i mitt hem som om de bodde där.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Att jag har den otrevliga (enligt närstående) egenskapen att på några sekunder avgöra om människor i min omgivning är mig intellektuellt underlägsna. Då är jag osympatisk, tydligen...

Fast egentligen är jag inte förbannad på det. Utan att jag så ofta har rätt.

Folk är ju i gemen obildade, med begränsad kognitiv förmåga.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Att jag har den otrevliga (enligt närstående) egenskapen att på några sekunder avgöra om människor i min omgivning är mig intellektuellt underlägsna. Då är jag osympatisk, tydligen...

Fast egentligen är jag inte förbannad på det. Utan att jag så ofta har rätt.

Folk är ju i gemen obildade, med begränsad kognitiv förmåga.
Bättre att förutsätta att folk är idioter och bli positivt överraskad om de lyckas visa på motsatsen än att låta sig överrumplas när de visar precis hur dumma de är.

Jag brukar säga att "jag är inte fördomsfull, jag är förutseende". Om man är van vid att en viss situation leder till ett särskilt utfall så är man ju bara korkad ifall man inte utgår ifrån att en liknande situation kommer leda till ett liknande utfall. Trycker jag på lampknappen så förväntar jag mig att lampan tänds, det är inget som förvånar mig utan jag blir snarare förvånad om den inte gör det. Då är det något som inte stämmer.

Jag undrar lite hur vardagen ser ut för folk som inte försöker förutse vad deras handlingar, ageranden och interaktioner kommer att leda till... Blir de lika förvånade varje gång lampan tänds efter att de tryckt på lampknappen? :va

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Bättre att förutsätta att folk är idioter och bli positivt överraskad om de lyckas visa på motsatsen än att låta sig överrumplas när de visar precis hur dumma de är.

Jag brukar säga att "jag är inte fördomsfull, jag är förutseende". Om man är van vid att en viss situation leder till ett särskilt utfall så är man ju bara korkad ifall man inte utgår ifrån att en liknande situation kommer leda till ett liknande utfall. Trycker jag på lampknappen så förväntar jag mig att lampan tänds, det är inget som förvånar mig utan jag blir snarare förvånad om den inte gör det. Då är det något som inte stämmer.

Jag undrar lite hur vardagen ser ut för folk som inte försöker förutse vad deras handlingar, ageranden och interaktioner kommer att leda till... Blir de lika förvånade varje gång lampan tänds efter att de tryckt på lampknappen? :va
Ett målande exempel från min vardag.

I lokalen där jag förvärvsarbetar finns en dörr. På dörren finns texten, "Nödutgång. Larmad, rör ej dörren" och ett nödhandtag. Dörren i fråga går till en del av fastigheten där verksamhet bedrivs och har annan åtkomstväg. Upprepade gånger varje månad går larmet pga att nån jävla saftskalle tryckt ner nödhandtaget.

Kollegor tycker att jag är offensiv när jag litet lätt konfronterande ifrågasätter om handtagstryckaren är intellektuellt funktionsnedsatt med dålig läsförståelse.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650 avverkat: olika

I lokalen där jag förvärvsarbetar finns en dörr. På dörren finns texten, "Nödutgång. Larmad, rör ej dörren" och ett nödhandtag. Dörren i fråga går till en del av fastigheten där verksamhet bedrivs och har annan åtkomstväg. Upprepade gånger varje månad går larmet pga att nån jävla saftskalle tryckt ner nödhandtaget.

Kollegor tycker att jag är offensiv när jag litet lätt konfronterande ifrågasätter om handtagstryckaren är intellektuellt funktionsnedsatt med dålig läsförståelse.
Det är snarare fullständigt klarlagt att handtagstryckaren saknar intellektuell förmåga.
Jag klarar inte av att umgås med korkade människor. Bland det konstigaste jag vet är folk som pratar om sina respektive och hur korkade de är.
Jag lever med en kvinna som är utbildad till mentalskötare, historielärare och ekonom. Hon står ut med mig.

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Det är snarare fullständigt klarlagt att handtagstryckaren saknar intellektuell förmåga.
Jag klarar inte av att umgås med korkade människor. Bland det konstigaste jag vet är folk som pratar om sina respektive och hur korkade de är.
Jag lever med en kvinna som är utbildad till mentalskötare, historielärare och ekonom. Hon står ut med mig.
Jag har tur. Är gift (tagning 2). Har lyckats träffa en partner med så sjukt dålig smak vad gäller karlar.

Älskar gränslöst och tackar min lyckliga stjärna varje dag hon vaknar och inte inser sitt misstag.

Två av hennes bästa vänner sa upp kontakten med henne när hon valde mig. Men till mitt försvar ska sägas att vänner som dem behöver man inte. (De var socionomer som tyckte att jag inte var god nog för att jag inte hade högre utbildning och hade inte sunt förnuft eller humor om du frågar mig.)

Att stå ut med och bli utstådd med är lycka. För lycka kommer inte som en tsunami, snarare långsamt som en vattenskada pga dåligt tätskikt.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

En sån har vi också.
Skriker några gånger om dagen nog.

:gnissla

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

På den tiden jag fortfarande jobbade fysiskt så hade man fått stå ut med att bli kallad för både det ena och andra av alla kollegor i veckor efter första larmet och kalsongryck i omklädningsrummet efter andra gången.

Ibland behöver folk höra att de är dumma i huvet. Gärna upprepade gånger så det har en större chans att bita. Jag har definitivt behövt det åtskilliga gånger.

Nyheter
Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen

Inför 2025 lanserar Triumph...

Dags för hjälmbytarvecka

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?

John är snart på väg till S...

ExploreBike: Offroadkurs för äventyr

I vår lanseras offroadträni...

Distinguished Gentleman’s Ride 18/5

Screenshot I maj är det ...

Indian-träff i Cornwall i augusti

Andra veckan i augusti håll...

Var femte mc-förare byter hjälm för sällan

En mc-hjälm är färskvara oc...