Hemma användes frasen,- Och i meningen: "den där saknade listbiten borde vi limma dit", kan man för fortsatt livsglädje ersätta ordet "vi" med ordet "du".
Man gjorde så förr för att få upp träkonstruktionen från marken. Inte optimalt men rätt gjort och med rätt förutsättningar har det fungerat bra i hundratals år.Torpargrund.
Varför i heeelvete gör man så?
Janå, det är väl självklart bättre än att lägga skiten på gyttjan, men mot en vettigt dränerad betongplatta....Man gjorde så förr för att få upp träkonstruktionen från marken. Inte optimalt men rätt gjort och med rätt förutsättningar har det fungerat bra i hundratals år.
Var fan då???Första snön!
I övertomorrow.Jag är i Roslagen vid havet, ingen jävla snö
Jag är rätt säker på att jag postat en liknande bild här på forumet för några år sedan när jag gav mig fan på att få fart på en gammal Maglite där batteriet svällt upp och fastnat.I övertomorrow.
Det var det grönjävligaste..
..men tillslut så.
Hjälte! Jag gör tvärtom... Spelar på Xbox hela helgen och försöker fixa allt den sista timmen. Om prokrastinering var en OS-gren skulle jag ta guld - varje gång (livet med ADD och luststyrning).Hemma användes frasen,
-Det vore ju bra om vi...
Inget hände.
Sen var hon iväg med sin mamma på spa en helg. Kom hem och yttrade sig.
-Älskling, när du får jobba i fred levererar du verkligen!
(Jobbade skapligt hårt lördag förmiddag och körde sen hoj den helgen. Hon trodde att jag slitit fredag kväll till söndag eftermiddag.)
Så byggde vi extrahuset på tomten för några år sedan. Betongplatta med dränering under och sen två varv leca och sen trossbotten med isolering mm. Ovanligt i Sverige, men i norra Finland är det hyfsat vanligt med sådan konstruktion på mindre hus tex där marken är instabil eller fuktig.Janå, det är väl självklart bättre än att lägga skiten på gyttjan, men mot en vettigt dränerad betongplatta....
Du anar inte vilken viljestyrka som krävdes.Hjälte! Jag gör tvärtom... Spelar på Xbox hela helgen och försöker fixa allt den sista timmen. Om prokrastinering var en OS-gren skulle jag ta guld - varje gång (livet med ADD och luststyrning).
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|