Idag är jag förbannad därför att...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tror det var i dokumentären Lurad på kärlek och miljoner som det sas att man tror 30% av manliga profiler på dejtingsajter, störst målgrupp är kvinnor 50+, är romans bedragare. Själv blivit utsatt, tre månaders införsäljning tills frågan kom för att lura in på pengar. Eftersom jag jobbar med säkerhet och bland annat social engineering så fattade jag ju det efter några dagar men var väldigt spännande att se "live" hur det går till och jag var nyfiken på hur "folk går på det", tänkt att hur dum får man va liksom.

Men jävlar vad det var skickligt gjort. Jag hade många långa telefonsamtal, rätt brytning på språket, hade tom Teams videosamtal. Fanns många signaler som jag såg men jag förstår hur vem som helst kan gå på det. Själv ville jag också det skulle vara en riktig och rätt person, man vet ju inte heller och man vill i det längsta att jag inbillar mig och är nojjig i onödan. Men jag hittade den stulna identiteten.

Jävligt trist är bara förnamnet. Finns bara 1300-ish anmälda bedrägerier per år men mörkertalet är nog gigantiskt, både kvinnor och män drabbas och det är en miljardindustri. Av kanske 15 män jag hade kontakt med upptäckte jag tre med stulen identitet, det var de tre som såg bäst ut och var trevligast i kommunikationen.

Jag brukar numera säga att den här mannen var den absolut trevligaste mannen jag nånsin aldrig mött. Sorgligt för världens alla män som är irl.

I dejting profiler i min ålder har irl män en jävla fisk eller en älg de skjutit på nån bild, osexigt och äckligt men då är chansen stor det inte är en stulen profil. Kvinnor tenderar som sagt tycka det är osmakligt med den typen av foton. Sen får man snabbt en dick pic och då blockar man. Kvar är bedragarna. (Not: fick även en dick pic även av den här mannen, säkert stulen bild, men det tog lång tid och när jag sa ifrån så tog han bort den och bad om ursäkt)
Nu är det ett tag sen jag var medlem på en dejtingsajt, men det är lite drygt 90% av profilerna av kvinnor som är en ren AI-driven pipeline till ett onlyfanskonto med, dejtingappar borde bara dö i en plågsam eld, tillsammans med bolaget som äger hela bunten.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Lade order på en måttbeställd bänkskiva från IKEA i lördags. Redan strax därefter insåg jag att en utav skarvarna hamnade på ett onödigt synligt ställe, så igår åkte jag ut till butiken redan vid öppning, för att se om det gick att ändra. Killen i disken kunde inte hjälpa mig, men han skulle be någon ringa upp mig. Idag blev jag kontaktad omkring lunch och efter några återkopplingar via mail så fick jag veta att om jag vill avboka ordern så måste jag ringa deras centrala kundtjänst.
Nu har jag pratat med kundtjänst och fått veta att de kan avboka ordern, men då kommer de ta ut en ”ställavgift” på ca 50% av ordervärdet. Det innebär alltså en summa omkring 6000 kr.

Till saken hör att bänkskivan inte ska levereras förrän 13 maj, så den lär knappast ha kommit särskilt långt i produktionen.

Nåja, jag får väl skylla mig själv att jag inte var mer noggrann och ifrågasättande innan jag godkände layouten.

sportbike

moderator
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Riktigt jävla sur.
Blev lovad en lånehoj i sommar mot att jag servade och skötte om den, inte ett ljud.
Blev lovad en garageplats i kåken från den första April av en annan gök, inte ett ljud.

Klocka går för fan :tummenner

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Klantat mig vid oljebyte och nu låter det klatteri - klatteri vid start. Tystnar snabbt men luften är ”förtätad”.
Jag som hittat en lågmilad bruksis med mycket framtid. Vill lägga ner och då har jag…inte så mycket mer.
Beklagar. Vet du hur illa det gått? Kanske kan gå att rädda? Jag har inspektionskamera ifall du vill komma förbi med den och kika hur det ser ut i burkarna exempelvis, kanske inte är katastrofalt illa även om den blåryker. Att den tystnar efter ett tag är ju alltid nåt, Då slipper du höra klattret och röken drabbar bara bakomvarande :tummenupp

Nyheter
BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre