Vad fick dig att le idag?

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Hur länge jag tänkt att behålla det denna vända? Väldigt länge hoppas jag iaf:)

Och 2 månader har jag vart utan körkort, vidrigt är bara förnamnet när man bor strax utanför sthlm. 1,5 timme att åka 2,6 mil till jobb (Svinninge-Sollentuna). Så sinnessjukt ineffektivt när man har tvärförbindelser.
Ja det suger... Jag var utan en månad för några år sedan. Men var ju väldigt nöjd med tanke på vad jag gjorde vilken annan person som helst hade varit av med lappen ett år och fått ta om allt

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Eftersom du öppnar dörren själv, berätta gärna, sådant där är väldigt triggering.

Hoppas det blir bra nu i alla fall. 👌🏻✌🏻
Märkte typ ett halvår in på förra jobbet att arbetsledningen inte gillade mej och jag började bli annorlunda behandlad är kollegorna. Kommentarer, gliringar, anmärkningar och allmänt nedlåtande.
Alltid starkt kritiska när jag yttrade mej eller tog initiativ. Alltid positiva när kollegor gjorde samma.

Till slut gick man till jobbet med en knut i magen och det påverkade privatlivet negativt.

Rekommenderar alla som märker att cheferna inte gillar en att byta jobb så fort som möjligt, inte stanna kvar som jag gjorde och tänka är det löser sej.

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Märkte typ ett halvår in på förra jobbet att arbetsledningen inte gillade mej och jag började bli annorlunda behandlad är kollegorna. Kommentarer, gliringar, anmärkningar och allmänt nedlåtande.
Alltid starkt kritiska när jag yttrade mej eller tog initiativ. Alltid positiva när kollegor gjorde samma.

Till slut gick man till jobbet med en knut i magen och det påverkade privatlivet negativt.

Rekommenderar alla som märker att cheferna inte gillar en att byta jobb så fort som möjligt, inte stanna kvar som jag gjorde och tänka är det löser sej.
Inom vilken typ av yrke har du?

Jobbigt när det blir så. Känns inte alltid så lätt att sluta och byta när man inte trivs och det kan vara svårt att hitta jobb som passar i närheten där man bor.

Men en skönt när det löser sig och man får en bra känsla på nya jobbet.

Var själv några år för länge på en firma för många år sedan. Var dåliga tider och osäkert att byta men med facit i hand så skulle jag slutat mycket tidigare.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Sånt där är jobbigt.

Huga, det där nöter ner psyket något hemskt.

Ja, vantrivs man på jobbet ska man byta. Det behöver inte ens vara kassa chefer eller kollegor. Om humöret och livskvaliteten på söndagskvällen är sämre för att man ska till jobbet på morgonen ska man byta.
Det är inte värt det.

Edit;
Glömde ju det viktigaste!
Grattis till det nya jobbet!

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Jobbigt att vuxenmobba i 2 år utan att få skäligt betalt för slitet.
Allvarligt talat så önskar jag allt gott på nya jobbet och framåt!
Tror aldrig mobbare slutar. Några blir mer raffinerade men slutar sällan.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Jobbigt att vuxenmobba i 2 år utan att få skäligt betalt för slitet.
Allvarligt talat så önskar jag allt gott på nya jobbet och framåt!
Tror aldrig mobbare slutar. Några blir mer raffinerade men slutar sällan.

Så är det. Mobbare mobbar pga anledningar hos sig själva; ”offren” kan växla. :)

Mvh

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag gillar hur alla säger att "man ska byta jobb om..." .
Som att det är en grej att man kan bara ta ett nytt jobb och göra något annat. :hihi

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Jag gillar hur alla säger att "man ska byta jobb om..." .
Som att det är en grej att man kan bara ta ett nytt jobb och göra något annat. :hihi
Jag är inte religiös men utövar mkt yinyoga och i det så ligger en del grunder från buddismen. Ett av ledorden därifrån, som jag själv använder närmast dagligen som ett bas-mantra är: Smärta kommer utifrån och lidandet inifrån. Smärta kan vara omöjligt att bli av med. Lidande är ett val.

I början tyckte jag det var fel och sjukt och väldigt konstigt. Men efter år av praktiserande så förstår jag det fullt ut, vilket känns fysiskt i mig, både psykiskt och fysiskt.

Jag fattar att det kan vara svårt att byta jobb, men att stanna kvar i en dålig miljö är oftast sämre för en personligen. Så att ta bort lidandet, helt rätt, även om det kan innebära minskad inkomst. Själv sagt upp mig, utan nytt jobb, och ensamstående med två barn utan underhåll. Absolut skitläskigt men ändå rätt. Allt löser sig, speciellt då att man tar ansvar. I mitt fall, det var tufft först, fick gå ner i lön, steg bakåt i karriären men också nya jättetrevliga kollegor, ett jobb jag trivs med och minskad värk i kroppen, minskad sjukfrånvaro (vilket då ger mer lön ändå i slutändan), osv osv.
Att ta tag i och ta ansvar för sitt lidande är det man kan göra, andra kan man inte ändra på.

Grattis till jobbet och bra prioriterat🤟

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Ang. hur man mår och så där, när jag såg den här filmen så gjorde det här ett väldigt stort avtryck på mig. Varför oroa sig? Framför allt om det är något man inte kan påverka själv. Kan man påverka, gör det, men att oroa sig är bara lidande för att citera det ovan.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag är inte religiös men utövar mkt yinyoga och i det så ligger en del grunder från buddismen. Ett av ledorden därifrån, som jag själv använder närmast dagligen som ett bas-mantra är: Smärta kommer utifrån och lidandet inifrån. Smärta kan vara omöjligt att bli av med. Lidande är ett val.

I början tyckte jag det var fel och sjukt och väldigt konstigt. Men efter år av praktiserande så förstår jag det fullt ut, vilket känns fysiskt i mig, både psykiskt och fysiskt.

Jag fattar att det kan vara svårt att byta jobb, men att stanna kvar i en dålig miljö är oftast sämre för en personligen. Så att ta bort lidandet, helt rätt, även om det kan innebära minskad inkomst. Själv sagt upp mig, utan nytt jobb, och ensamstående med två barn utan underhåll. Absolut skitläskigt men ändå rätt. Allt löser sig, speciellt då att man tar ansvar. I mitt fall, det var tufft först, fick gå ner i lön, steg bakåt i karriären men också nya jättetrevliga kollegor, ett jobb jag trivs med och minskad värk i kroppen, minskad sjukfrånvaro (vilket då ger mer lön ändå i slutändan), osv osv.
Att ta tag i och ta ansvar för sitt lidande är det man kan göra, andra kan man inte ändra på.

Pain is eternal, glory never sticks!

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650 avverkat: olika
Jag har återknutit kontakten med gammaldags tändsystem och kopplat in en retardbox till en MSD6. Det behövs inga datorer till sånt.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650 avverkat: olika
Borde heta funktionsvariationslåda. Retardbox är inte ok.
Jag hörde att det var några kortväxta som gnällde över att Disney använt normallånga skådespelare för att gestalta Snövits kompisar. De hade blivit efterbearbetade för att se ut som dvärgar.
Nu undrar jag hur jag ska veta om dvärg är ett sagoväsen eller ok att kalla folk under 1,70.

Nyheter
Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen

Inför 2025 lanserar Triumph...

Dags för hjälmbytarvecka

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?

John är snart på väg till S...

ExploreBike: Offroadkurs för äventyr

I vår lanseras offroadträni...

Distinguished Gentleman’s Ride 18/5

Screenshot I maj är det ...