L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Det kom en kille och betedde sig som folk och swishade en slant till mig så jag kunde ta bort annonsen från Blocket.
Minus en Yamaha.
Minus en Yamaha.
Ja det suger... Jag var utan en månad för några år sedan. Men var ju väldigt nöjd med tanke på vad jag gjordeHur länge jag tänkt att behålla det denna vända? Väldigt länge hoppas jag iaf
Och 2 månader har jag vart utan körkort, vidrigt är bara förnamnet när man bor strax utanför sthlm. 1,5 timme att åka 2,6 mil till jobb (Svinninge-Sollentuna). Så sinnessjukt ineffektivt när man har tvärförbindelser.
Eftersom du öppnar dörren själv, berätta gärna, sådant där är väldigt triggering.Första dagen på nya jobbet idag.
Det innebär att jag kan sätta punkt för över två års vuxenmobbing på förra jobbet.
Drygt 5k mer i lön skadar ju inte heller.
Märkte typ ett halvår in på förra jobbet att arbetsledningen inte gillade mej och jag började bli annorlunda behandlad är kollegorna. Kommentarer, gliringar, anmärkningar och allmänt nedlåtande.Eftersom du öppnar dörren själv, berätta gärna, sådant där är väldigt triggering.
Hoppas det blir bra nu i alla fall.![]()
Inom vilken typ av yrke har du?Märkte typ ett halvår in på förra jobbet att arbetsledningen inte gillade mej och jag började bli annorlunda behandlad är kollegorna. Kommentarer, gliringar, anmärkningar och allmänt nedlåtande.
Alltid starkt kritiska när jag yttrade mej eller tog initiativ. Alltid positiva när kollegor gjorde samma.
Till slut gick man till jobbet med en knut i magen och det påverkade privatlivet negativt.
Rekommenderar alla som märker att cheferna inte gillar en att byta jobb så fort som möjligt, inte stanna kvar som jag gjorde och tänka är det löser sej.
Sånt där är jobbigt.Märkte typ ett halvår in på förra jobbet att arbetsledningen inte gillade mej och jag började bli annorlunda behandlad är kollegorna. Kommentarer, gliringar, anmärkningar och allmänt nedlåtande.
Alltid starkt kritiska när jag yttrade mej eller tog initiativ. Alltid positiva när kollegor gjorde samma.
Huga, det där nöter ner psyket något hemskt.Till slut gick man till jobbet med en knut i magen och det påverkade privatlivet negativt.
Ja, vantrivs man på jobbet ska man byta. Det behöver inte ens vara kassa chefer eller kollegor. Om humöret och livskvaliteten på söndagskvällen är sämre för att man ska till jobbet på morgonen ska man byta.Rekommenderar alla som märker att cheferna inte gillar en att byta jobb så fort som möjligt, inte stanna kvar som jag gjorde och tänka är det löser sej.
Jobbigt att vuxenmobba i 2 år utan att få skäligt betalt för slitet.Märkte typ ett halvår in på förra jobbet att arbetsledningen inte gillade mej och jag började bli annorlunda behandlad är kollegorna. Kommentarer, gliringar, anmärkningar och allmänt nedlåtande.
Till slut gick man till jobbet med en knut i magen och det påverkade privatlivet negativt.
Rekommenderar alla som märker att cheferna inte gillar en att byta jobb så fort som möjligt, inte stanna kvar som jag gjorde och tänka är det löser sej.
Jobbigt att vuxenmobba i 2 år utan att få skäligt betalt för slitet.
Allvarligt talat så önskar jag allt gott på nya jobbet och framåt!
Tror aldrig mobbare slutar. Några blir mer raffinerade men slutar sällan.
Gratulerar.Första dagen på nya jobbet idag.
Det innebär att jag kan sätta punkt för över två års vuxenmobbing på förra jobbet.
Drygt 5k mer i lön skadar ju inte heller.
Jag är inte religiös men utövar mkt yinyoga och i det så ligger en del grunder från buddismen. Ett av ledorden därifrån, som jag själv använder närmast dagligen som ett bas-mantra är: Smärta kommer utifrån och lidandet inifrån. Smärta kan vara omöjligt att bli av med. Lidande är ett val.Jag gillar hur alla säger att "man ska byta jobb om..." .
Som att det är en grej att man kan bara ta ett nytt jobb och göra något annat.![]()
Jag är inte religiös men utövar mkt yinyoga och i det så ligger en del grunder från buddismen. Ett av ledorden därifrån, som jag själv använder närmast dagligen som ett bas-mantra är: Smärta kommer utifrån och lidandet inifrån. Smärta kan vara omöjligt att bli av med. Lidande är ett val.
I början tyckte jag det var fel och sjukt och väldigt konstigt. Men efter år av praktiserande så förstår jag det fullt ut, vilket känns fysiskt i mig, både psykiskt och fysiskt.
Jag fattar att det kan vara svårt att byta jobb, men att stanna kvar i en dålig miljö är oftast sämre för en personligen. Så att ta bort lidandet, helt rätt, även om det kan innebära minskad inkomst. Själv sagt upp mig, utan nytt jobb, och ensamstående med två barn utan underhåll. Absolut skitläskigt men ändå rätt. Allt löser sig, speciellt då att man tar ansvar. I mitt fall, det var tufft först, fick gå ner i lön, steg bakåt i karriären men också nya jättetrevliga kollegor, ett jobb jag trivs med och minskad värk i kroppen, minskad sjukfrånvaro (vilket då ger mer lön ändå i slutändan), osv osv.
Att ta tag i och ta ansvar för sitt lidande är det man kan göra, andra kan man inte ändra på.
Borde heta funktionsvariationslåda. Retardbox är inte ok.Jag har återknutit kontakten med gammaldags tändsystem och kopplat in en retardbox till en MSD6. Det behövs inga datorer till sånt.
Jag hörde att det var några kortväxta som gnällde över att Disney använt normallånga skådespelare för att gestalta Snövits kompisar. De hade blivit efterbearbetade för att se ut som dvärgar.Borde heta funktionsvariationslåda. Retardbox är inte ok.
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9
I nästa nummer av Bike, nr ... |
|
![]() |
Årets MC-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Fira motorcykelns dag 3 maj
Den 3 maj firas Motorc... |
![]() |
Motorcykelns dag firas 3 maj
Den 3 maj 2025 fi... |
![]() |
Sex nya mc-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Triumph redo för terrängen
Inför 2025 lanserar Triumph... |
![]() |
Dags för hjälmbytarvecka
En mc-hjälm är färskvara oc... |
![]() |
ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget
Som svar på USA:s beslut at... |
![]() |
Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?
John är snart på väg till S... |
![]() |
ExploreBike: Offroadkurs för äventyr
I vår lanseras offroadträni... |