Vad fick dig att le idag?

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Hoj
2009 BMW F800R
Waait for it..
20241114-134043.jpg

..står säkert på fel sida, också.
Står på fel sida gör hen ju inte bevisligen, men det förvånar mig inte om hönan är inne och handlar korv, och äter den långsamt, samtidigt som den står och småler lite nöjt för att pumpen är blockerad för alla hemska miljöovänner som behöver tanka. :huvet

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Var ute med asfaltscrossen och körde lite bike line racing. Askul!
Tappade räkningen på hur många leenden jag fick vid olika rödlysen. 5-6?
En man i 40-årsåldern körde det vanliga gasandet med högerhanden, hojtade Tvåtakt! log brett och gjorde tummen upp. En pappa med barnvagn log lite i smyg och sneglade medan vi väntade. En kvinna tittade och log lite försiktigt, tittade bort, log igen tittade bort osv. Ja och några andra också. Jaha och? Ja världen håller på att gå under men några tycker att att det är värt att le mot en gubbe på moped. Detta kanske är normalt i hela landet.

IMG_1115.jpeg
Essingeleden sedd från Lilla Essingen.

IMG_1116.jpeg
En till, den andra bron, den som Lodbrok körde in i för några år sedan.

IMG_1117.jpeg
Traneberg och två av Stockholms fula byggnader i bakgrunden. The Waterfront är en annan ful byggnad.
Bygglov? Javisst! Nytt å fräscht.

IMG_1118.jpeg
Vackra höstfärger, brunt och beige. Å lite blårök. 🙂

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Att jag idag avslutat ett flera månader långt renoveringsprojekt.

Upptäckte en besvärlig rötskada på huset i somras. Den har hållit mig sysselsatt, kan man säga. Efter en massa jobb med bl.a. syllbyte, byte av delar av stommen, ny panel, helrenovering av intilliggande innerutrymmen och en massa huvudbry med konstiga äldre konstruktioner, demontering av gamla element och vattenledningar osv. kunde jag idag avsluta projektet genom att köra flera lass med släp till ÅV-centralen med allt byggavfall.

Aldrig gjort något liknande bygge förut, men fixade allt själv och är väldigt nöjd med resultatet.

Nu skall jag fira med öl! 🍺

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Funderar på om det kan vara rimligt med en öl per vecka som arbetet pågått. :öl
Det låter väl rimligt.
2 lådor? 3?

Historien började väl då du kallade dig det du kallade dig tidigare? CFr? Halvår sedan? Eller är det ett helt år?

Hursomhelst har du godkännande från SH-allmänheten att dricka åtminstone 4 lådor öl ikväll om din fru skulle fråga.

Jag kan skicka ett intyg om du behöver.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Det låter väl rimligt.
2 lådor? 3?

Historien började väl då du kallade dig det du kallade dig tidigare? CFr? Halvår sedan? Eller är det ett helt år?

Hursomhelst har du godkännande från SH-allmänheten att dricka åtminstone 4 lådor öl ikväll om din fru skulle fråga.

Jag kan skicka ett intyg om du behöver.
Nja, visserligen upptäckte jag vad som i efterhand visade sig vara de första tecknen med mögel på insidan i mars, men det var när jag skulle börja måla om huset i juni som jag upptäckte de mer omfattande problemen. Sen har det varit en massa turer med besiktningsman osv. men huvuddelen av reparationen har pågått sen september.

Hade gärna druckit 4 lådor om nån bara kunde leverera dem hit 😂

Nyheter
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...