Det där håller lätt en säsong till!Att det där däcket med den där lilla bulan jag upptäckte idag inte smällt på motorvägen i vinter.
Då hade jag i bästa fall blivit oharmonisk.
10 år gammalt, kanske skulle kosta på mig nya sulor..?Det där håller lätt en säsong till!
Skadeglädje är den sanna glädjenLåg på motorvägen på väg hemåt idag. Skyltad hastighet var 120, farthållaren var ställd på 130. Körde om en något långsammare bil och under tiden jag kör om kommer en Volvo S60, typ 20 år gammal, otvättad med matchande förare och passagerare i fatt.
Bilen bromsar sent och ligger väldigt tätt bakom mig. Ser föraren i backspegeln och får banjomusikvibbar...
Då jag passerat bilen jag kör om och fått lagom avstånd till denne blinkar jag och påbörjar att byta fil. Innan jag ens hunnit passera fillinjerna har volvon i backspegeln redan börjat accelerera och pressa sig förbi mig.
Jag kör in i min fil och så fort volvon har passerat mig slänger han sig in framför mig med bara någon meter tillgodo och gasar upp till typ 150 eller så.
Jag och min fru var överens om att det var ett riktigt spån till förare.
Ett par minuter senare passerar vi en viadukt och där står en polisbil och en poliskonstapel med laser.
Ytterligare en minut senare passerar vi en väghållningsficka utefter motorvägen. Där står tre polisbilar och en nystoppad banjo-volvo.
Haha.
Vi behöver mångkultur på vägarna också, konsekvent ska det vara!Låg på motorvägen på väg hemåt idag. Skyltad hastighet var 120, farthållaren var ställd på 130. Körde om en något långsammare bil och under tiden jag kör om kommer en Volvo S60, typ 20 år gammal, otvättad med matchande förare och passagerare i fatt.
Bilen bromsar sent och ligger väldigt tätt bakom mig. Ser föraren i backspegeln och får banjomusikvibbar...
Då jag passerat bilen jag kör om och fått lagom avstånd till denne blinkar jag och påbörjar att byta fil. Innan jag ens hunnit passera fillinjerna har volvon i backspegeln redan börjat accelerera och pressa sig förbi mig.
Jag kör in i min fil och så fort volvon har passerat mig slänger han sig in framför mig med bara någon meter tillgodo och gasar upp till typ 150 eller så.
Jag och min fru var överens om att det var ett riktigt spån till förare.
Ett par minuter senare passerar vi en viadukt och där står en polisbil och en poliskonstapel med laser.
Ytterligare en minut senare passerar vi en väghållningsficka utefter motorvägen. Där står tre polisbilar och en nystoppad banjo-volvo.
Haha.
![]() |
Kör på underbara Gotland Ring med redaktionen!
Upplev drömlika Gotland Rin... |
![]() |
Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!
Upplev magiska Gotland Ring... |
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9
I nästa nummer av Bike, nr ... |
|
![]() |
Årets MC-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Fira motorcykelns dag 3 maj
Den 3 maj firas Motorc... |
![]() |
Motorcykelns dag firas 3 maj