Vad fick dig att le idag?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Att det där däcket med den där lilla bulan jag upptäckte idag inte smällt på motorvägen i vinter.

Då hade jag i bästa fall blivit oharmonisk.

Bifogat

• 1000014296.jpg
    1000014296.jpg
    908.8 KB · Visningar: 29

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Låg på motorvägen på väg hemåt idag. Skyltad hastighet var 120, farthållaren var ställd på 130. Körde om en något långsammare bil och under tiden jag kör om kommer en Volvo S60, typ 20 år gammal, otvättad med matchande förare och passagerare i fatt.
Bilen bromsar sent och ligger väldigt tätt bakom mig. Ser föraren i backspegeln och får banjomusikvibbar...
Då jag passerat bilen jag kör om och fått lagom avstånd till denne blinkar jag och påbörjar att byta fil. Innan jag ens hunnit passera fillinjerna har volvon i backspegeln redan börjat accelerera och pressa sig förbi mig.
Jag kör in i min fil och så fort volvon har passerat mig slänger han sig in framför mig med bara någon meter tillgodo och gasar upp till typ 150 eller så.
Jag och min fru var överens om att det var ett riktigt spån till förare.

Ett par minuter senare passerar vi en viadukt och där står en polisbil och en poliskonstapel med laser.

Ytterligare en minut senare passerar vi en väghållningsficka utefter motorvägen. Där står tre polisbilar och en nystoppad banjo-volvo.

Haha.

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Låg på motorvägen på väg hemåt idag. Skyltad hastighet var 120, farthållaren var ställd på 130. Körde om en något långsammare bil och under tiden jag kör om kommer en Volvo S60, typ 20 år gammal, otvättad med matchande förare och passagerare i fatt.
Bilen bromsar sent och ligger väldigt tätt bakom mig. Ser föraren i backspegeln och får banjomusikvibbar...
Då jag passerat bilen jag kör om och fått lagom avstånd till denne blinkar jag och påbörjar att byta fil. Innan jag ens hunnit passera fillinjerna har volvon i backspegeln redan börjat accelerera och pressa sig förbi mig.
Jag kör in i min fil och så fort volvon har passerat mig slänger han sig in framför mig med bara någon meter tillgodo och gasar upp till typ 150 eller så.

Ett par minuter senare passerar vi en viadukt och där står en polisbil och en poliskonstapel med laser.

Ytterligare en minut senare passerar vi en väghållningsficka utefter motorvägen. Där står tre polisbilar och en nystoppad banjo-volvo.

Haha.
Skadeglädje är den sanna glädjen

geva

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Nov 2008
Hoj
S1000R M

Haha.
Vi behöver mångkultur på vägarna också, konsekvent ska det vara!

Nyheter
Kör på underbara Gotland Ring med redaktionen!

Upplev drömlika Gotland Rin...

Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!

Upplev magiska Gotland Ring...

Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen