Vad fick dig att le idag?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Snubben som gick ut i en bilvårdsgrupp på facebook och beklagade sig över en produkt:

"Måste dela med mig om denna historia. Visade en bild på bilen för ca 1 månad sedan gällande en produkt från Tershine (keramisk spray) som i stort sett förstörde hela min bil. Efter många samtal med försäkringsbolag och rekondfirmor runt om i Stockholm så löste jag problemet själv med en mirakelsvamp och vatten. Har då köpt och provat alla avfettningar, produkter, syra, ånga som går att prova på marknaden för många tusenlappar. Var försiktiga med dessa medel då det sätter sig i lacken som betong om man inte kan hantera dom på rätt sätt.

Höjer ett finger åt företaget @tershine som verkligen borde sätta ut stora röda trianglar över sina flaskor och en varningstext om vad som kan hända om man inte följer instruktionerna.

Företaget kanske hör av sig och erbjuder en polering av bilen som good-will."

Alltså... :va :dummer :död :3freak Snubben har alltså misslyckats med alt underlåtit att följa instruktionerna och tycker nu att det är företagets fel att han nästan förstört sin bil... :rofl :skrattaåt :dummer

Sista paragrafen var ju också lite rolig. "Jag underlät att följa instruktionerna och förstörde nästan min bil, så nu tycker jag att företaget ska erbjuda kompensation till mig på ren goodwill"... :dummer Ska Svinto erbjuda omlack till folk som repar sina bilar då de använder stålull som tvättsvamp också eller? :va :dummer :huvet

Egenansvar och sunt förnuft har onekligen avskaffats...
För någon som jobbat med kundbemötande så känns det där tyvärr rätt mildt...

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Ler åt att kommunens app för felanmälan är enkel att använda och mitt, igårkväll, anmälda fel är åtgärdat. (Oljeläckande bil på gräsyta som blev bärgad)

Att någon tror att det ska fungera väl med mobila ÅVC ute hos medborgarna i nuvarande schema får mig också att le. Denna gång åt den fullkomligt världsfrånvända uppfattningen att det ska bli bra som det är.

De tar emot avfall i närområdet två tisdagar i månaden, en halvtimme per plats, vid lunchtid! 😖 Om man förvärvsarbetar och av någon anledning inte tar en lastad privatbil till andra ändan av kommunen eller grannkommunerna får man ta ledigt för att bli av med sitt avfall.

Heja Huddinge kommun! En bra sak idag och en urbota dum, usel och rent av symbolisk.

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Ler åt att kommunens app för felanmälan är enkel att använda och mitt, igårkväll, anmälda fel är åtgärdat. (Oljeläckande bil på gräsyta som blev bärgad)

Att någon tror att det ska fungera väl med mobila ÅVC ute hos medborgarna i nuvarande schema får mig också att le. Denna gång åt den fullkomligt världsfrånvända uppfattningen att det ska bli bra som det är.

De tar emot avfall i närområdet två tisdagar i månaden, en halvtimme per plats, vid lunchtid! 😖 Om man förvärvsarbetar och av någon anledning inte tar en lastad privatbil till andra ändan av kommunen eller grannkommunerna får man ta ledigt för att bli av med sitt avfall.

Heja Huddinge kommun! En bra sak idag och en urbota dum, usel och rent av symbolisk.
Fast det är ju SRV som kommunerna (Botkyrka, Haninge, Huddinge, Nynäshamn och Salem) köper funktionen av. Själv bor jag hyfsat nära en av dem, så har väl inte funderat så mycket på det. Men kollade nu och de har bara 7 st totalt. Men jag har ett svagt minne av att de har börjat samarbete med Stockholm och kollar man på https://www.srvatervinning.se/lamna-avfall/atervinningscentraler så finns en närmare. Men ändå ganska långt.

Men håller med om att den där mobila nog bara är för pensionärer...

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Pensionärer är lediga och ofta hemma på dagarna. Kan lätt passa en hämtning. Saknar ibland bil.

Samma sak med föräldralediga. De har ju inte så mycket för sig ändå.

Arbetslösa.

Yrkeskriminella som styr över sin tid.

Skiftarbetare.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Hade inga handskar för de lite svalare delarna av mc-säsongen då foder och membran korvat ihop sig totalt i mina Halvarsson.
Vad göra?
Klippte loss det ihoptvinnade skräpet och igår kom jag mig för att köpa tunna arbetshandskar att ha som innerhandske.
Ljuvligt.
Lite mer meck innan avfärd, men det är som sagt kortare perioder i början och slutet av säsong.
Jag som skryter med att jag inte fryser om fingrarna. Blev ju varm i hela kroppen!
Har väl blitt gammal eller nåt.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Fast det är ju SRV som kommunerna (Botkyrka, Haninge, Huddinge, Nynäshamn och Salem) köper funktionen av. Själv bor jag hyfsat nära en av dem, så har väl inte funderat så mycket på det. Men kollade nu och de har bara 7 st totalt. Men jag har ett svagt minne av att de har börjat samarbete med Stockholm och kollar man på https://www.srvatervinning.se/lamna-avfall/atervinningscentraler så finns en närmare. Men ändå ganska långt.

Men håller med om att den där mobila nog bara är för pensionärer...
I just mitt fall så stängdes Sätra, som var den rymligaste och närmaste ÅVC.

Flemingsberg stängdes tidigare.

De var de två närmaste. Nu har jag besökt Östberga och Högdalen vilka bägge varit bedrövligt trånga och sämre personal än Sätra. Nästa sväng går till Fittja, får se hur den är med 1000kg flyttsläp...

SRV finns i kundstock på jobbet, de som kör de mobila tror inte heller att det kommer funka som det är nu. Skrivbordslösning. Särskilt nu när man inte får slänga textilier heller i brännbart hemma.

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Inte för att de hjälper ett dugg men sedan första gången i mitt liv som jag åkte till Återvinningen med bil så har jag bara åkt dit med motorcykel. Då är det inte trångt. Annars är de ibland bilkö från infarten eller före bommen. Jag kör förbi. En gång var det en anställd spoling som tyckte att jag skulle ställa mig i kön. Fan heller sa jag och åkte till Sätra. Trevlig personal och stort. Ner stängt nu ja.
Nu svänger jag upp till ÅV i Östberga om det så bara är en kopplingsvajer, ett drivpaket eller som sist, två små flaskor bromsvätska. En trevlig kille där häromdagen. Han började prata om hojen, sedan pratade vi aluminiumbåtar, Anytech, utombordare mm. Sedan var han tvungen att jobba.
Personalen är alltid trevliga och hjälpsamma. Man kan ju ha frågor om sortering. De gillar när man märker upp spilloljan osv.

Jag skulle dra mig för att ta bilen dit. Vi har ju grovsoprum. Vilket iofs får lata/smarta/dumma grannar att dumpa allt skit de vill bli av med där. Någon annans problem. Styrelsens -> medlemmarnas problem.
Någon oskön granne tillika hojåkare lämnade sitt mc-batteri i tvätthallen. Visserligen bredvid sopsäcken.
Jag kände inte för att bli misstänkt så jag åkte iväg med det till ÅV. 😇

IMG_1462.jpeg

Nyheter
Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Omfattande körkortsförändringar på gång

EU förväntas inom kort fatt...

Custom Motor Show 2025

Vårens stora event, som kic...

Nytt körkortsdirektiv som på gång

EU förväntas inom kort fatt...

2025 års Distinguished Gentlemans Ride körs 18 maj

Söndag 18 maj är det dags f...

Kör på underbara Gotland Ring med redaktionen!

Upplev drömlika Gotland Rin...

Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!

Upplev magiska Gotland Ring...

Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...