Vad fick dig att le idag?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
För några år sedan höll min kompis ena barn på med friidrott. Han satt vid läktaren bredvid planen och tittar och snackade med en annan pappa. Då pekar den andra "kolla den tjejen hon är duktig" kompisen håller med och dom fortsätter att titta på tjejen den andra pappan "konstigt att hon är med killarna och tränar och inte med dom andra tjejerna"

Efter en stund fräser en kärring till som sitter i närheten. "Det är faktiskt min son ni pratar om" Den andra pappan ger en solklar kommentar "då behöver ni gå till en frisör"

Kompisens sambo var inte lika road när han berättade om det hon tyckte han var pinsam
Det är coolt att vara långhårig. Ännu mer nu när det inte går..

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
…att le idag? En underdrift. Tog en sväng med moppen. Första i år. Fruktansvärt roligt. 18 grader gjorde sitt till.

8,2 mil. Nya vägar, cykelbanor och stigar i skogen.

IMG_1502.jpeg
Baggenstäket från land! Har kört båt där 136000 gånger. Aldrig varit på land just här.

IMG_1503.jpeg
Äventyrsmoppe va’? Knappast. En offroad-moppe med en nerkapad Biltema-väska för olja, 2 liter soppa, lås eller kaffe beroende på.

IMG_1505.jpeg
Svårnavigerat. Ingen telefon på styret. Living on the edge.
Man kommer fram till grus och asfalt vad det lider.
Skitkul!

23 dagar kvar till årets första mopperally.
Mopperally-gruppen på FB har 4700 medlemmar och det ökar hela tiden.
Det ligger massor av rallyn i hela landet. Jag har sju inplanerade inom köravstånd. Från Nynäshamn till Norrtälje.

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Besiktat hojen idag. 19 grader och sol. Blev sen hemifrån i bil då de stängt av halva stan med vägarbeten. Hann inte ta ur fodret i stället utan slet på allt bara och hann till min tid. Genomsvett och kläder på sniskan.

När han var klar med hojen så kom han och frågade lite försiktigt
"du kör inte så mycket va?"
"Ehh.... Va...nä"
"Hur länge har du haft den?"
"Ehh... tre säsonger, är nått fel?"
"Nä, jag blev osäker på mätarställning bara eftersom det är första besiktningen på hojen så det finns ju inget tidigare värde....har du bara kört 60 mil? Eller är det 600? Stämmer mätaren verkligen?"
"..... Jo....jag har bara kört 400 mil, den hade gått 200 innan... Det har tyvärr inte blivit mer än så"
"Nä jag fattar, jag har inte kört så mycket heller sista åren... Det är ju pinsamt att köra så här lite"

pinsamt...
Jag körde 7 mil hem fast det bara är 1,7 km... Det fick mig le. Den gick igenom, jag var varm hela turen. Det var semesterfeeling.
Nu behöver jag boka första service (jajaja jag vet det med rätt ska göras årligen men alltså hur dyra mil är acceptabelt liksom).
1000010007.jpg

Nyheter
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen

Inför 2025 lanserar Triumph...

Dags för hjälmbytarvecka

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?

John är snart på väg till S...

ExploreBike: Offroadkurs för äventyr

I vår lanseras offroadträni...