Vad fick dig att le idag?

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Marknadsföring va?
E-post med länk in på sajt. Dagen efter ringer dom upp. Klart dom mäter öppnade mail och klick på länk och vad folk gör på kampanjsajten. Sen tror jag de tänkte att om han inte ringer före lunch så ringer vi honom.

Hade först If på TDMen. 6500 hel/hel.
Bytte till Svedea 4100 hel/hel.
Nu tillbaka till If 2200 hel/hel.

Fan va allt blir billigare hela tiden. 🙂

Självklart så tackade jag för att han ringde upp mig.
Jag frågade om han får höra det ofta. Nä sa han, det är sällan. 🙂
Ni vet, man får inte tummen ur, man borde, ska bara… Idag skulle jag bara åka moppe först.
Han tackade sen för ett trevligt samtal.
Jaja, get a room…
Han ringde inte bara åt If, han jobbar där, i Sundsvall. Bättre det än telemarketingbolag.
Jodå, jag kan uppfattas som trevlig.

Igår svängde jag in på en mack för lite vårluft i ostarna. Kö.
Det kom en gammal Hot Rod som jag kollade på, som man gör. Då morsade han på mig. På hoj. Trevligt. 🙂

Idag på moppen i mina gamla hoods, vägarbete. De galvade stålstaketen uppradade och i mitten stod en grävmaskin och blockerade. Åkte fram istället för att vända. En smal lucka, en kille med skyffel. Han kollade, log brett och sa något som jag inte hörde. 🙂
Jag sa, Jag stör väl inte. Nä för fan bara kul med moppe. 🙂
Det kan ju va lagom kul med trafikanter som tränger sig in på ens arbetsplats. Vi ba’ 👍

Lite innan det i mitt moppeåkande på cykelbanor och stigar så kom det två hästar, två unga tjejer och en tjej som gick bredvid. I Enskede, villaområde och skogsparti. Klart oväntat med hästar där. Jag stannade och lät dem gå in till höger.
Tre leenden och en vink. 🙂

För två veckor sedan åkte jag Skurubron med moppen, cykelbana. 40-sträcka. Blir omkörd av en moppebil, passagerarrutan nere, två tjejer, den ena vinkade oironiskt och log. 🙂

Asså, det kanske är så för många. Jag gillar när folk bjuppar på det.
Jag räknade inte hur många bilar som släppte över mig på cykelöverfarter idag. Det var många. 🙂

Reaktionerna när man saktar in för äldre och håller långt åt sidan. Ett liitet leende, en höjd hand och en farbror som tittar noga. Om dom har stenkoll på regler för klass ll moppar på gång- och cykelbana eller om de bara uppskattar hänsyn i en annars ond värld vet jag inte. Det kanske inte låter sig matas av dåliga nyheter dagarna i ända. Då mår man nog bättre. Kanske gillar de tvåtaktare. 🙂

7,5 moppemil och 17 grader idag. Varmare i solen. 🙂

Nyheter
BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...