Hur många mil körde du i dag?

Miggen

Hortryckare
Gick med
27 Jan 2025
Hoj
Yamaha Xj6, Zx6r, Gsxr 1000, R1
Har blivit en bit över 100 mil denna vecka, scouta vägarna och kolla hur landet ser ut efter vintern :wiggle wheelie träningen fortskrider till min absoluta avsky men har lyckats lura mig själv framåt genom att sätta ribban från dag till dag, tex upp med hjulet dugligt 20 gånger innan färden får fortsätta :3freak

Tror nog inte på dagliga uppdateringar i denna tråd :rofl Däremot närmar det sig avgång för nästa mästerverk av miggen som förhoppningsvis klår försäkrings debatten med råge, spänningen är olidlig :hihi

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
20 mil idag.
Bl a Svinninge, 276an och Rumsätravägen.
Den vägen är ju kul och fin. Massor med grus så det hade gått lika fort med moppen.

Lite annonsestetik och med en lite störande skylt, men det sket jag i. La i alla fall inte min skugga över halva hojen. Ingen tvätthink bredvid heller. Det kommer när hojen väl ska säljas. Om 10-12 år eller så.

Wira Bruk.

IMG_1510.jpeg

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
20 mil idag.
Bl a Svinninge, 276an och Rumsätravägen.
Den vägen är ju kul och fin. Massor med grus så det hade gått lika fort med moppen.

Lite annonsestetik och med en lite störande skylt, men det sket jag i. La i alla fall inte min skugga över halva hojen. Ingen tvätthink bredvid heller. Det kommer när hojen väl ska säljas. Om 10-12 år eller så.

Wira Bruk.

View attachment 512688
Elva säsonger med TDMen. Den tolfte började igår. Fortfarande mer än nöjd. ❤️
Svinninge, då passerade du mitt hus:) Och Wira bruk är alltid lika trevligt!

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
18 mil idag och 22 igår. Man måste ju passa på när det är 19-20 grader varmt redan i april!

Dagens tur blev en liten runda i sydvästra Västergötland och norra Halland. Inget sensationellt nytt utan välkända vägar, men sträckor som jag inte har kört sedan i höstas. Gott nog!

Gårdagen ägnades åt ”kör Göteborg-Alingsås-Göteborg så krångligt som möjligt och undvik E20”. På det viset stannade trippmätaren på knappt 22 mil istället för de vanliga 10 (5+5).

Fikapaus längs väg 156 idag på Blommigt & Prickigt nära Hyssna. https://blommigtochprickigt.se/sidor/bagericafe
1743694506493.jpeg

Bensträckare igår nära Kobergs slott (som kan anas i bakgrunden) strax söder om Trollhättan. https://sv.wikipedia.org/wiki/Kobergs_slott
1743694689769.jpeg

Kör man mc får man fika, det har i alla fall jag hört från säker källa. På Café Torpet i Skepplanda. https://cafetorpet.se/
1743694823861.jpeg

Last edited:

Jonas_Västerås

Sporthojsnörd
Gick med
27 Mar 2016
Hoj
Honda CBF1000 2008- Suzuki 650 V-strom 2008
Ca 30 mil idag Västerås-Nynäshamn tur och retur. Besökte Verkstaden Hela Hojen utanför Nynäshamn. Bra service ringde på morgonen och fick en tid. Fick en ny nyckel kodad. Jobbet tog 10-15 min brukar vara lätt att få tid för småjobb. Passerade Cafe Rosenhill totalt smockat med hojar.

Nyheter
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen

Inför 2025 lanserar Triumph...

Dags för hjälmbytarvecka

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?

John är snart på väg till S...

ExploreBike: Offroadkurs för äventyr

I vår lanseras offroadträni...