Miggen
Hortryckare
- Gick med
- 27 Jan 2025
ATGATT har äntligen blivit relevant i trafiksammanhangATGATT - All The Grävling All The Time

Tycker BrooklynS bilder visar ganska bra varför jag helst inte vill bli nafsad på av en sån där lirare

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ATGATT har äntligen blivit relevant i trafiksammanhangATGATT - All The Grävling All The Time
Pledians på forumet har tillnamnet ”Älgklyvaren”, för han klöv en älg med sin CX500 och kunde berätta om det från sjuksängen. CX-en kallade han för sin sporthoj.Miggen är ju skön! Orkar ju inte läsa allt! Kan bara konstatera Släkting till mig klöv en 16-taggare mitt i itu på 80-talet ...i Dalarna! Tyvärr så dog både Älg och Kusin---![]()
Miggen är ju skön! Orkar ju inte läsa allt! Kan bara konstatera Släkting till mig klöv en 16-taggare mitt i itu på 80-talet ...i Dalarna! Tyvärr så dog både Älg och Kusin---![]()
Hur i helvete klarade han det?Pledians på forumet har tillnamnet ”Älgklyvaren”, för han klöv en älg med sin CX500 och kunde berätta om det från sjuksängen. CX-en kallade han för sin sporthoj.
Hur i helvete klarade han det?Livet ter sig bra jäkla surrealistiskt ibland...
Man kan tydligen tämja en grävling. Kolla:
Men akta klorna, .. ajajaj!
En grävling som husdjur hade varit ganska balltMan kan tydligen tämja en grävling. Kolla:
Men akta klorna, .. ajajaj!
Ja som sagt, hur viltolyckor spelar ut sig är så galet slumpmässigt stundtalsI det lilla samhället där jag växte upp är det en ganska lång raksträcka på vägen mot byn.
På mitten/slutet av -80 talet var det en kille som hade en ny RD500 och som liten kille tyckte man den var asfrän och lät riktigt tufft (det tycker jag fortfarande)
En tidig morgon när han var påväg till jobbet så smällde han med en ko som kommit ut genom stängslet. Farsan kom precis efter berättade att både kossan och motorcykeln var spridda över hela vägen det var plastbitar och kött/inälvor överallt. Killen hade änglavakt och stort sett oskadd.
Och debuterade som motorcyklist kors och tvärs i Indien.Vlad? Han körde sin Ironbutt på en 125a, så atte...
*fadein:thatshowlegendsaremade*
Det här pratet om grävlingar påminner mig om nåt naturprogram på SVT där en såndär naturmupp i kofta satt vid ett gryt alldeles uppspelt över att det var grävlingar i grytet, sen kröp han in och det började morras och skrikas något överdjävligt, så kravlade han ut baklänges och drog ut en grävling i bakbenen som han sen höll i ett tag och pratade om hur grävlingar inte alls är så värst farliga medans grävlingen morrade, fräste och var allmänt arg på honom.
Undrade när SHs bästa grävling skulle dyka uppJag har dödat två rådjur med min motorcykel men även dödat katter, ekorrar, småfåglar, fasanhöna och större fåglar men så blir det om man tillbringar många timmar i sadeln.
Varit nära älgar, kronhjortar och andra större djur också. Idag var ett rådjur på väg upp på min garageuppfart när jag kom hem, den andre var bara en meter från framhjulet.
View attachment 513223
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
BMW R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Sveriges vägar i allt bättre skick