Varning för vilt!

Miggen

Hortryckare
Gick med
27 Jan 2025
Hoj
Yamaha Xj6, Zx6r, Gsxr 1000, R1
ATGATT - All The Grävling All The Time
ATGATT har äntligen blivit relevant i trafiksammanhang :rofl

Tycker BrooklynS bilder visar ganska bra varför jag helst inte vill bli nafsad på av en sån där lirare :hihi MC-utrustning obligatorisk vid möte med grävlingsjävlar :rofl

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Miggen är ju skön! Orkar ju inte läsa allt! Kan bara konstatera Släkting till mig klöv en 16-taggare mitt i itu på 80-talet ...i Dalarna! Tyvärr så dog både Älg och Kusin---:angel
Pledians på forumet har tillnamnet ”Älgklyvaren”, för han klöv en älg med sin CX500 och kunde berätta om det från sjuksängen. CX-en kallade han för sin sporthoj.

Miggen

Hortryckare
Gick med
27 Jan 2025
Hoj
Miggen är ju skön! Orkar ju inte läsa allt! Kan bara konstatera Släkting till mig klöv en 16-taggare mitt i itu på 80-talet ...i Dalarna! Tyvärr så dog både Älg och Kusin---:angel

Beklagar din förlust :( 16-taggare fyfan, där snackar vi riktig bjässe...

Som sagt har jag svårt att komma på en mer dödlig konstruktion för trafikanter än just älgen, väldigt mycket vikt på lång tunna ben i precis "perfekt" höjd :4skrika

Det låter ju ganska hårt men i flera nämnda fall hade det varit bättre om djuret hade fått falla av en liten bit bly istället för massvis med metall :)

Miggen

Hortryckare
Gick med
27 Jan 2025
Hoj
Pledians på forumet har tillnamnet ”Älgklyvaren”, för han klöv en älg med sin CX500 och kunde berätta om det från sjuksängen. CX-en kallade han för sin sporthoj.
Hur i helvete klarade han det? :va Livet ter sig bra jäkla surrealistiskt ibland...

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
I det lilla samhället där jag växte upp är det en ganska lång raksträcka på vägen mot byn.

På mitten/slutet av -80 talet var det en kille som hade en ny RD500 och som liten kille tyckte man den var asfrän och lät riktigt tufft (det tycker jag fortfarande)

En tidig morgon när han var påväg till jobbet så smällde han med en ko som kommit ut genom stängslet. Farsan kom precis efter berättade att både kossan och motorcykeln var spridda över hela vägen det var plastbitar och kött/inälvor överallt. Killen hade änglavakt och stort sett oskadd.

Miggen

Hortryckare
Gick med
27 Jan 2025
Hoj
I det lilla samhället där jag växte upp är det en ganska lång raksträcka på vägen mot byn.

På mitten/slutet av -80 talet var det en kille som hade en ny RD500 och som liten kille tyckte man den var asfrän och lät riktigt tufft (det tycker jag fortfarande)

En tidig morgon när han var påväg till jobbet så smällde han med en ko som kommit ut genom stängslet. Farsan kom precis efter berättade att både kossan och motorcykeln var spridda över hela vägen det var plastbitar och kött/inälvor överallt. Killen hade änglavakt och stort sett oskadd.
Ja som sagt, hur viltolyckor spelar ut sig är så galet slumpmässigt stundtals :va

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det här pratet om grävlingar påminner mig om nåt naturprogram på SVT där en såndär naturmupp i kofta satt vid ett gryt alldeles uppspelt över att det var grävlingar i grytet, sen kröp han in och det började morras och skrikas något överdjävligt, så kravlade han ut baklänges och drog ut en grävling i bakbenen som han sen höll i ett tag och pratade om hur grävlingar inte alls är så värst farliga medans grävlingen morrade, fräste och var allmänt arg på honom.

Miggen

Hortryckare
Gick med
27 Jan 2025
Hoj
Det här pratet om grävlingar påminner mig om nåt naturprogram på SVT där en såndär naturmupp i kofta satt vid ett gryt alldeles uppspelt över att det var grävlingar i grytet, sen kröp han in och det började morras och skrikas något överdjävligt, så kravlade han ut baklänges och drog ut en grävling i bakbenen som han sen höll i ett tag och pratade om hur grävlingar inte alls är så värst farliga medans grävlingen morrade, fräste och var allmänt arg på honom.

Hade inte eddie meduza nån låt om grävlingar? "kom inte hit o spring in i min bil, grävlingdjävlar" :hihi

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Jag har dödat två rådjur med min motorcykel men även dödat katter, ekorrar, småfåglar, fasanhöna och större fåglar men så blir det om man tillbringar många timmar i sadeln.
Varit nära älgar, kronhjortar och andra större djur också. Idag var ett rådjur på väg upp på min garageuppfart när jag kom hem, den andre var bara en meter från framhjulet.

1744494619086.png

Miggen

Hortryckare
Gick med
27 Jan 2025
Hoj
Jag har dödat två rådjur med min motorcykel men även dödat katter, ekorrar, småfåglar, fasanhöna och större fåglar men så blir det om man tillbringar många timmar i sadeln.
Varit nära älgar, kronhjortar och andra större djur också. Idag var ett rådjur på väg upp på min garageuppfart när jag kom hem, den andre var bara en meter från framhjulet.

View attachment 513223
Undrade när SHs bästa grävling skulle dyka upp :krama

Du har alltså klarat 2 rådjur med mc, det är fan inte illa :Bugar Du får lära mig hur :tummenupp

Antar iof att du inte låg och bombade 200+ när du stötte på dina bambis :hihi

Hittills på mc har jag bara drämt till nån gåsjävel som angrep min xj6a vid passage, halvt sparkade till fjäderfän för att freda miggen med hingst :sissy

Var nära en ekorre förra veckan och fick påminna mig om att släppa bromsen när han närmade sig hjulet, ingen abs :crash

Nyheter
Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Omfattande körkortsförändringar på gång

EU förväntas inom kort fatt...

Custom Motor Show 2025

Vårens stora event, som kic...

Nytt körkortsdirektiv som på gång

EU förväntas inom kort fatt...

2025 års Distinguished Gentlemans Ride körs 18 maj

Söndag 18 maj är det dags f...

Kör på underbara Gotland Ring med redaktionen!

Upplev drömlika Gotland Rin...

Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!

Upplev magiska Gotland Ring...

Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...