Jag tror att R9:an är en sådan hoj som tack vare sin lättkördhet och att den saknar det sista som "racehoj" kommer att göra väldigt många bandagsåkare snabbare i praktiken.
Det var precis som 2003 när Honda och Kawasaki släppte sina nya generations sport 600 or. De var mycket sportigare än...
Du tänker helt rätt. Det viktiga är att du får en naturlig vinkel med handleder mot armar så att du inte får belastning åt något håll. Att ha ont eller i allafall obekväm körställning tar kraft från ditt fokus, och fokus är det viktiga om du ska orka köra länge.
När du tänker på annat (som en...
Du ska inte gå längre fram än sådär. Kolla bakifrån att styrändarna inte vinklas uppåt.
Tänk på att ju längre fram styret kommer desto fladdrigare blir det uppe i fart, men du vinner på att cykeln blir lättare att svänga i låg fart. Det blir alltid en kompromiss.
Jag läste ditt inlägg igen och du skriver att vi inte kan lära oss av Mtb sporten annat än att den är väldigt modeberoende baserat på breda styren och att de bara "apar efter" den snabbaste?
Jag svarade att det är likadant i alla sporter och att min egen körning har förbättrats avsevärt av att...
Nä, jag håller inte med dig. När jag började med MTB för fem år sen så slogs jag av just likheterna och hur lätt det var att kombinera det jag har lärt mig från enduro och överföra till MTB. Däremot så håller jag med om att MTB folket är en i många bra bit efter mc-körtekniken men jag tror att...
Du får mer kraft längre ut på greppen plus att du då också måste vinkla in händerna en aning. Du ska hålla i styret som du håller en skruvmejsel, inte en hammare. Konsekvensen av att ha händerna invinklade är också att armbågarna då blir naturligt utvinklade i den klassiska...
För mig är det alltid mina olika sorters barkbusters inre fästen som begränsar hur långt in jag kan skjuta grejerna. Kör numera med KTM original i styv plast och där har jag filat lite för att själva infästningen av hydraulslangen ska få plats, då kan jag skjuta in reglagen lite till.
Jag tycker det låter väldigt bra. Du beskriver känslan väldigt rätt och nu handlar det bara om att öva så mycket att du normaliserar det hela. När allting känns normalt, t ex stående körning, så kan du börja finlira med balans och kontroll.
Keep up the good work! :)