Jag har tältat en massa nätter och det är naturligtvis trevligt i trevligt väder.
Numera är jag gammal gubbe och trivs med en öl från baren och en bra säng.![]()
Tälta i regn är mysigt. Att slå upp eller riva i regn har jag aldrig behövt. I duggregn en gång upp och ner. Bra med ett snabbt tält då.
Som taliban borde man ju trivas i tältTält funkade när man var 20, aldrig mer dock. Öl, dusch och hotellsäng är ett krav numera, har gjort ett par hundra nätter på camping med både husvagn och tält och nu kan jag inte ens bo i stuga.
Nice! Lätt avundsjuk där. Har passerat på rout de soleil många gånger men ser fram emot att utforska det området inom några år. Oradour sur Glane står på min lista när väl den resan blir av. Men det ligger ju några timmar väster om Clermont-Ferrand.Hallå alla! Jag tänker ta mig till östra/södra Frankrike i maj. Rhône-alperna kanske. Centralmassivet. Trakterna runtom Clermont-Ferrand, Lyon.
- Någon som kört i de trakterna och har förslag på rutter och vägar? Vad ska man inte missa? Vad bör undvikas?
Jag tänker primärt inte på vägen dit (även om jag gärna tar tips där med). Tanken är köra hela vägen med fokus på mindre (och roliga) vägar. Vill köra minimalt på autobahn, och tänker inte ta tåget.
Hallå alla! Jag tänker ta mig till östra/södra Frankrike i maj. Rhône-alperna kanske. Centralmassivet. Trakterna runtom Clermont-Ferrand, Lyon.
- Någon som kört i de trakterna och har förslag på rutter och vägar? Vad ska man inte missa? Vad bör undvikas?
Jag tänker primärt inte på vägen dit (även om jag gärna tar tips där med). Tanken är köra hela vägen med fokus på mindre (och roliga) vägar. Vill köra minimalt på autobahn, och tänker inte ta tåget.
![]() |
Svedea bidrar med 718.000 kronor till SMC
Roger Berzell, generalsekre... |
Uppgraderad KTM-garanti erbjuder 4 års täckning
KTM erbjuder nu sina kunder... |
|
![]() |
Rekordmånga personliga regskyltar
Under 2024 godkände Transpo... |
![]() |
SMC får 700.000 kronor i bidrag
Roger Berzell, generalsekre... |