Hojresor 2025?

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Jag har tältat en massa nätter och det är naturligtvis trevligt i trevligt väder.
Numera är jag gammal gubbe och trivs med en öl från baren och en bra säng.:hej

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Tälta i regn är mysigt. Att slå upp eller riva i regn har jag aldrig behövt. I duggregn en gång upp och ner. Bra med ett snabbt tält då.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Tälta i regn är mysigt. Att slå upp eller riva i regn har jag aldrig behövt. I duggregn en gång upp och ner. Bra med ett snabbt tält då.

Varken bättre eller sämre. Bra att kunna riva innertältet separat och packa torrt om det är väldigt blött.

Däremot brukar pop-up tält vara betydligt sämre på att hålla dåligt väder ute, vilket möjligen kan anses som ett av tälts viktigare egenskaper. :)

Mvh

Krigge

Taliban och kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000
Tält funkade när man var 20, aldrig mer dock. Öl, dusch och hotellsäng är ett krav numera, har gjort ett par hundra nätter på camping med både husvagn och tält och nu kan jag inte ens bo i stuga.

Hamamatsu

Sporthojsnörd
Gick med
23 Sep 2024
Hoj
Honda CB500X '23
Tält funkade när man var 20, aldrig mer dock. Öl, dusch och hotellsäng är ett krav numera, har gjort ett par hundra nätter på camping med både husvagn och tält och nu kan jag inte ens bo i stuga.
Som taliban borde man ju trivas i tält 😃

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Hallå alla! Jag tänker ta mig till östra/södra Frankrike i maj. Rhône-alperna kanske. Centralmassivet. Trakterna runtom Clermont-Ferrand, Lyon.

- Någon som kört i de trakterna och har förslag på rutter och vägar? Vad ska man inte missa? Vad bör undvikas?

Jag tänker primärt inte på vägen dit (även om jag gärna tar tips där med). Tanken är köra hela vägen med fokus på mindre (och roliga) vägar. Vill köra minimalt på autobahn, och tänker inte ta tåget.

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Hallå alla! Jag tänker ta mig till östra/södra Frankrike i maj. Rhône-alperna kanske. Centralmassivet. Trakterna runtom Clermont-Ferrand, Lyon.

- Någon som kört i de trakterna och har förslag på rutter och vägar? Vad ska man inte missa? Vad bör undvikas?

Jag tänker primärt inte på vägen dit (även om jag gärna tar tips där med). Tanken är köra hela vägen med fokus på mindre (och roliga) vägar. Vill köra minimalt på autobahn, och tänker inte ta tåget.
Nice! Lätt avundsjuk där. Har passerat på rout de soleil många gånger men ser fram emot att utforska det området inom några år. Oradour sur Glane står på min lista när väl den resan blir av. Men det ligger ju några timmar väster om Clermont-Ferrand.

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Skrev jag detta?: Norge sista veckan i maj. TET. Norra delen. Polare från Tjeckien kommer upp.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar

Alsace är fint, följ gränsen söderut och runda Genèvesjön. Sedan söderut kanske via Chamonix och Grenoble till Avignon. Håller man sig ifrån A7 och A49 är det fina vägar nästan överallt. Maj är bra månad men det kan ligga snö över passen i Alperna som då kanske inte alltid är öppna.

Mvh

Nyheter
Svedea bidrar med 718.000 kronor till SMC

Roger Berzell, generalsekre...

Uppgraderad KTM-garanti erbjuder 4 års täckning

KTM erbjuder nu sina kunder...

Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...