Hojresor 2025?

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Mkt grus i år för mig. Kristflygare blir det 5 dagars asfalt med lite polare. I sommar blir det soloresa till Norge.

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. KTM 890 Adv
Efter att ha haft uppehåll från hojresandet 2024, så är jag väldigt taggad på att åka igen till sommaren. Lär med all sannolikhet bli en sväng till Bodö och sen vidare mot någonstans som inte är uttänkt ännu. Har sålt T7an så jag kommer åka på Min Roadglide "Harry".

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Har nämnt tidigare, men iaf - får hem en hundvalp efter midsommar, och då jag är singel och bor själv kommer det inte finnas utrymme för annat än den återstoden av nästa säsong.
Jag vill ha en katt, men…det skulle omintetgöra planerna på alla vägar jag ska avverka som i stort sett ändå inte blir av.

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Har nämnt tidigare, men iaf - får hem en hundvalp efter midsommar, oh då jag är singel och bor själv kommer det inte finnas utrymme för annat än den återstoden av nästa säsong.
Ska du ge upp frihet för en hund?
Jepp. Har hängt med en lånehund då och då i några år nu, och kommit fram till att jag vill ha en egen. Har haft gått om tid att fundera på saken, och är glasklar i att det är rätt beslut för mig. Kommer att kunna få passning lite då och då framöver, så lite hoj kommer det att bli även i framtiden. Har dock ingen tvekan alls i detta beslut. Är lite nu eller aldrig. Fyller 58 nästa gång, så jycken hänger förhoppningsvis med åtminstone tills jag bli 70 (om man nu klarar sig så länge...). Därmed ingen idé att skjuta på det framåt i tiden.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Har nämnt tidigare, men iaf - får hem en hundvalp efter midsommar, oh då jag är singel och bor själv kommer det inte finnas utrymme för annat än den återstoden av nästa säsong.

Jepp. Har hängt med en lånehund då och då i några år nu, och kommit fram till att jag vill ha en egen. Har haft gått om tid att fundera på saken, och är glasklar i att det är rätt beslut för mig. Kommer att kunna få passning lite då och då framöver, så lite hoj kommer det att bli även i framtiden. Har dock ingen tvekan alls i detta beslut. Är lite nu eller aldrig. Fyller 58 nästa gång, så jycken hänger förhoppningsvis med åtminstone tills jag bli 70 (om man nu klarar sig så länge...). Därmed ingen idé att skjuta på det framåt i tiden.

Är hunden liten nog kan man stoppa den i anpassad tankväska eller toppbox, finns några exempel på det i en tråd här forumet. Och om det är en större hund så finns alltid alternativet med sidovagn. Övervägde sidovagn själv när jag hade vovve, men han försvann ur denna världen innan jag gjorde allvar av det.

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Är hunden liten nog kan man stoppa den i anpassad tankväska eller toppbox, finns några exempel på det i en tråd här forumet. Och om det är en större hund så finns alltid alternativet med sidovagn. Övervägde sidovagn själv när jag hade vovve, men han försvann ur denna världen innan jag gjorde allvar av det.
Har funderat lite i dom banorna. Får se var det landar. Blir campingresor med tält i min gamla Skoda till att börja med iaf. För stor jycke för tankväska. En sån här (lånekompisen):

449768454_10233838902744050_3802463689356871922_n-01.jpeg

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Har funderat lite i dom banorna. Får se var det landar. Blir campingresor med tält i min gamla Skoda till att börja med iaf. För stor jycke för tankväska. En sån här (lånekompisen):

View attachment 508503
Jag har sett flera exempel på folk som haft med sig hundar typ labrador eller schäfer på vanlig hoj. Sitter med sele på sadeln bakom husse.

Hittade tom en video på det. https://images.app.goo.gl/gWWvZme7mqoJ4VmaA

IMG_1422.jpeg

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Jag har sett flera exempel på folk som haft med sig hundar typ labrador eller schäfer på vanlig hoj. Sitter med sele på sadeln bakom husse.

View attachment 508504

Kanske inte är så stor jycke och ryms i ryggan som Marlene i min grupp gör?🙂

20240710_175542.jpg

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S

View attachment 508504

Känns inte helt schysst mot en så stor hund att ha så lite utrymme, den kan ju i princip bara sitta i en enda position och inte heller vila huvudet.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår