Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexico, ska vi börja där?

Min erfarenhet av Kina är att det är mer att den stora massan är helt oförmögna att göra någonting. De har inget som binder dem samman, de är som egna robotar som går runt och bara utför det som ligger framför dem för tillfället.
Den aspekt du pekar på stämmer säkert också.
I Kina har ju fritänkarna systematiskt mördats i årtionden så folket har antagligen lärt sig att sitta ner och hålla käften.
De har ju dessutom en ganska stor brist på respekt för liv, vilket för lite styvt 10 år sen syntes i massa videos som dök up på när folk blev påkörda, och ingen brydde sig, och sedan kom fler fordon och körde på personen utan att öht sakta in.

Trump säger rakt ut att han inte ser tjej-sur som sin efterträdare.
Denna fantastiska JD, som visserligen fick en lektion i folkvett av påven, ska inte bli president alltså?
Själv tror jag tjej-sur inte ville träffas påven alls eftersom påven inte hade en kostym utan någon sorts fånig klänning!
Vilken förolämpning! 🤬

Ska vi gissa att någon av gubb-surs söner kommer föras fram som kommande presidentkandidat? 🤔

I Kina har ju fritänkarna systematiskt mördats i årtionden så folket har antagligen lärt sig att sitta ner och hålla käften.
De har ju dessutom en ganska stor brist på respekt för liv, vilket för lite styvt 10 år sen syntes i massa videos som dök up på när folk blev påkörda, och ingen brydde sig, och sedan kom fler fordon och körde på personen utan att öht sakta in.
Förvånar mig inte alls utan att ha sett den filmen, hade en kollega sedermera bekant som flyttade dit, han berättade bland annat hur han såg en kvinna på cykel bli påkörd av en bil. Föraren gick ut ur bilen, tittade på bilen, kastade cykeln åt sidan och åkte därifrån. Kvinnan struntade han i. Ett sådant land har nog svårt bli stormakt på riktigt.

(Så har det ju blivit i Sverige också men av andra dock välkända skäl).

Denna fantastiska JD, som visserligen fick en lektion i folkvett av påven, ska inte bli president alltså?
Själv tror jag tjej-sur inte ville träffas påven alls eftersom påven inte hade en kostym utan någon sorts fånig klänning!
Vilken förolämpning! 🤬

Ska vi gissa att någon av gubb-surs söner kommer föras fram som kommande presidentkandidat? 🤔
Trump verkar ju jobba på att Barron Trump ska bli arvtagare, men han är lite för ung för att bli president innan Teflon Don dör av naturliga orsaker.

Vilken förolämpning!

Ska vi gissa att någon av gubb-surs söner kommer föras fram som kommande presidentkandidat?

Som om det vore Trump som avgör den saken…

Mvh

Tydligen finns det en till grupp-chat med Signal-Pete. 🤦‍♂️
Denna gång med div familjemedlemmar, en tv-producent och annat löst folk.
F18 flygtider diskuterades tydligen...

-"Only the best people, y'all, only the best."

Börjar bli tröttsamt med dessa clowner. 🥴

Gubb-sur kommer såklart hålla idioten om ryggen eftersom han har fullt upp med att utvisa icke-brottslingar till dödsläger. 👍

Dom som ropade om fascism har fått rätt fortare än någon trodde. 🥺

Satt och lurade lite igår, det är lite intressant att nästan all diskurs om Ukraina försvunnit och alla istället pratar om USA, vilket syns här på forumet med att det är mycket mer aktivitet i den här tråden än i tråden om Ryssland.

Trumpen är en bombastisk narcissist, men han har inte orsakat folkmord eller hundratusen dödsfall iaf. Han har bara stökat lite med välrdsekonomin, och gjort sig lite ovän med alla.
Nå just USA- & Rysslands / Ukraina - diskussionen är ju två som går ihop i varandra en hel del.

Visst, kort nyhetscykel är ju en grej, men också så känns det som att det inte hänt mycket av värde i den konflikten på ett bra tag?
Det är en tragedi, och tragedin fortsätter, men det känns som att vi sagt allt som finns att säga där, och de flesta åsikter har ventilerats i utmattning.

Nå just USA- & Rysslands / Ukraina - diskussionen är ju två som går ihop i varandra en hel del.

Visst, kort nyhetscykel är ju en grej, men också så känns det som att det inte hänt mycket av värde i den konflikten på ett bra tag?
Det är en tragedi, och tragedin fortsätter, men det känns som att vi sagt allt som finns att säga där, och de flesta åsikter har ventilerats i utmattning.
Det är ju inte någon direkt skillnad på de senaste månaderna och det senaste året i konflikten. Möjligtvis att Ukraina börjat ta tillbaka lite mark i Ukraina, men det var för ett par veckor sedan och har inte haft tillräcklig koll för att veta om det hållit i sig.

Det är ju inte någon direkt skillnad på de senaste månaderna och det senaste året i konflikten. Möjligtvis att Ukraina börjat ta tillbaka lite mark i Ukraina, men det var för ett par veckor sedan och har inte haft tillräcklig koll för att veta om det hållit i sig.
Nä, det är ju precis det.
Vi (jag åtminstone) tycker och tänker ungefär samma sak om denna konflikt som för 2 år sedan.
Och egentligen har det inte skett så många betydelsefulla utvecklingar sedan dess heller. Pangas fram och tillbaka, och folk dör i onödan, men några riktiga framsteg åt ett dera håll ...

Nä, det är ju precis det.
Vi (jag åtminstone) tycker och tänker ungefär samma sak om denna konflikt som för 2 år sedan.
Och egentligen har det inte skett så många betydelsefulla utvecklingar sedan dess heller. Pangas fram och tillbaka, och folk dör i onödan, men några riktiga framsteg åt ett dera håll ...
Ryssland värvade 140000 man för en eller två veckor sen, och Ukraina lyckades stanna och backa Rysslands långsamma krypande framåt, och Ryssland tog tillbaka Kursk så det händer saker, men intresset hos media är borta eftersom att det är roligare att skriva om Trumps dumheter.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick