Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexico, ska vi börja där?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Papperssugrör är bara trams, I synnerhet när man trycker det genom ett plastlock på muggen man ska dricka ur....
Dessutom innehöll väl pappersugrören PFAS?

Bara för att någon mijötaliban tjongade upp ett plastsugrör i näsan på en sköldpadda för en festlig bild ska vi nu tvingas stå ut med smaken av blött papper.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Papperssugrör är bara trams, I synnerhet när man trycker det genom ett plastlock på muggen man ska dricka ur....
Dessutom innehöll väl pappersugrören PFAS?

Bara för att någon mijötaliban tjongade upp ett plastsugrör i näsan på en sköldpadda för en festlig bild ska vi nu tvingas stå ut med smaken av blött papper.
Eller de där milkshakesen där man får en plasksked med, men ett papperssugrör. Papperssugrör är värdelösa rent överlag, men för krämig milkshake är de totalt värdelösa.
Och det är en plastmojj precis bredvid! :gnissla

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Äntligen någon som tar tag i de viktiga frågorna :rofl

Bill to rename Greenland to 'Red, White and Blueland' introduced by Georgia Rep. Buddy Carter​

Show Caption
A Republican Congressman from Georgia has introduced a bill to the House of Representatives that would give a new name to Greenland as President Donald Trump continues his efforts to purchase the island.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Äntligen någon som tar tag i de viktiga frågorna :rofl

Bill to rename Greenland to 'Red, White and Blueland' introduced by Georgia Rep. Buddy Carter​

Show Caption
A Republican Congressman from Georgia has introduced a bill to the House of Representatives that would give a new name to Greenland as President Donald Trump continues his efforts to purchase the island.

Fast 🇳🇴 är ju inte kolonialmakten, det är ju 🇩🇰 :va :hihi

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Med så mycket pengar som distribueras så måste helt enkelt en del hamna snett.
Kan nog vara bra att gå igenom.

Men att dom "hittade" $50mil, som Trump sedan höjde till $100mil, för kondomer till Hamas.
Man borde ju iaf få 3 för en tia om man beställer för en miljard och isf bli det 300+ miljoner kondomer till Hamas. 😂
Tydligen fanns det en provins Gaza i Moçambique som man hade skickat kondomer till vilket är bakgrunden till förvirringen om Hamas-kondomerna.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
"Have you ever looked at a map and thought, "You know what Denmark needs? More sunshine, palm trees, and roller skates." Well, we have a once-in-a-lifetime opportunity to make that dream a reality.

Let’s buy California from Donald Trump!"

Alltså.... Får de tillgång till dansk sjukvård, välfärd och allt det andra så tror jag de flesta Californiabor är med på det.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
amerikaner är ta mej fan det dummaste folket i universet.
nästa snille blixt dom kommer på, blir väl at det mycket is på grönland...
hmmmmmm tror vi kallar det för island :rofl :lol
Vet inte om du försöker skriva universum, universitetet eller Universum men oavsett så misslyckas du.
USA är det land genom världshistorien med bäst innovation, teknologi och utbildning, det senare vet nog inte just du vad det är men du kunde be någon på kvällspasset slå upp det kanske.

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
alldeles för många
Vet inte om du försöker skriva universum, universitetet eller Universum men oavsett så misslyckas du.
USA är det land genom världshistorien med bäst innovation, teknologi och utbildning, det senare vet nog inte just du vad det är men du kunde be någon på kvällspasset slå upp det kanske.
är du totalt kört i kolan. sitt inte o var snuttig
kryp in under den sten du kom ifrån så jag slipper se dej
idiot

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Han är ta mig fan stendum! Hur f-n kan han komma fram till att moms skulle vara diskriminerande.
Särskilt EU:s mervärdesskatt pekas ut som diskriminerande mot amerikanska produkter.

Hur i helvete kan en så urbota korkad människa lyckas bli president i USA?

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Han är ta mig fan stendum! Hur f-n kan han komma fram till att moms skulle vara diskriminerande.

Försäljningskatten varierar i olika delstater och med samma logik borde de bedriva handelskrig mot varandra. Åtminstone de med högre skattesats. Kanske dags för lite tullar även där?

Nyheter
Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Jacob Sjöman Under...

Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand