Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexico, ska vi börja där?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Såg nån nyhet om attt investerare börjat flytta pengar till Europeiska värdepapper istället nu. Kan ju bli extra jobbigt för USA om dollarn tappar världshandelsvalutastatusen, om målen som MAGAs säger är att sänka dollarns värde för att kunna skriva om lån till en bättre ränta kan kostnaden vara väldigt mycket högre än räntesänkningen är värd om de inte längre kan trycka pengar som galningar, vilket de gjort länge nu.

Verkar inte så intelligent av MAGAs för sänkt valutakurs är snarare nåt som höjer räntan. Inte bara nu den kortsiktiga effekten att dollarn faller för att det säljs obligationer utan också för att svag valuta är inflationsdrivande och leder därmed till högre räntor.

Fast inte förvånande för maga verkar tillbringa dagarna i ände med att hitta på efterkonstruktioner som ska förklara varför den store trollkarlen gjorde som han gjorde.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Man kan väl gissa att det som vanligt inte blir så stor skillnad på någonting.
De enda som lyckas med revolution är vänstern, hatten av för det.
Spanien verkar ha gjort bort sig totalt, åker till Kina utan EU, förmodligen bad move. Spanien är annars ett NATO land som ligger mig nära om hjärtat men nu gick de snett.
Clown I vita huset eller inte - Kina, Arabien och Ryssland är våra fiender, anglosaxien är våra vänner.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Nyheter
Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Omfattande körkortsförändringar på gång

EU förväntas inom kort fatt...

Custom Motor Show 2025

Vårens stora event, som kic...

Nytt körkortsdirektiv som på gång

EU förväntas inom kort fatt...

2025 års Distinguished Gentlemans Ride körs 18 maj

Söndag 18 maj är det dags f...

Kör på underbara Gotland Ring med redaktionen!

Upplev drömlika Gotland Rin...

Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!

Upplev magiska Gotland Ring...

Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...