Bomber Magazine

Vill du bli prenumerant på svenska Bomber Magazine?


  • Antal röstningar
    0

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Tjohoj gott folk!

Vad sägs om att finska Bomber Magazine kommer på Svenska?

Det har varit i startgroparna de senaste veckorna. Ni har nog även sett en annons här på SH för ett tag sedan där de ville anställa en person att ta hand om den svenska initiala marknadsföringen och skapandet av material. Kan säga att det inte är jag som blev utsedd för det jobbet!

Jag ville ju själv starta en Sporthoj-tidning där många av er visade gott med intresse och önskan att få se den bli en verklighet, men det föll på den simpla anledningen att det inte fanns pengar för det. Tyvärr.

Men nu finns en chans att ändå få en Ny och fartfylld tidning. Det är Bomber Magazine! Vad tycker ni om det? Vore kul och höra era åsikter och önskemål.

Jag har lämnat mina synpunkter om vad som borde finnas med i tidningen. Den kommer skilja sig en bit från den finska då den svenska marknaden ser annorlunda ut och det stora intresset för feta turbos och EXTREMA streetfighters inte finns i samma skala här som i bastulandet. Men självklart kommer det finnas med artiklar om streetfighters och turbos! Massor!
Men även Roadracing till viss del driven av mig, eller med hjälp av mig.

Jag tänkte se om det fanns intresse bland er att bli prenumeranter? Det är det som krävs för att Bomber ska våga påbörja en storskalig satsning. Dock redan nu är det planerat att första numret skall släppas till mässan 'På 2 Hjul' i Göteborg i slutet av Januari -06. Så besök deras ställe! Jag lär finnas där då och då oxå.

Så finns det några här som är villiga att bli prenumeranter? Rösta i pollen ovan, men svara gärna här oxå med egna ord!

Priset blir runt 350kr för hela året och där i ingår cirka 6-7 nummer.

Bomber Magazine
www.bomber.fi
 
Last edited:

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
skulle kunna tänka mig, men skulle i sånna fall köpa i lösnummer ute i nån handel... men ses på mässan, kan ju ändra mig tills dess..!
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag svarade nej i pollen, men inte för att jag är ointresserad, utan mer för att jag inte är tillräckligt intresserad för att prenummerera, men köper gärna lösnummer när det är något extra skoj i tidningen!
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
ja det vore ju kul med en tidning som tog upp annat än provkörning av nya modeller för att inte nämna nån :rolleyes:

Reportage i stil med tex engelska tidningen MAX POWER som iofs är en biltidning men dom gör oftast roliga och intressanta uppslag med glimten i ögat. :tummenupp

Svenska/nordiska byggen/moddade hojar av sportmodell ev motard (inga lorthojar)
Exempel på några av marknadens senaste produkter tex avgas eller bling bling
Roadracing (då gärna med inriktning på norden/ em)
Streetrace/blackrace reportage
Reportage från olika bandagar runt om i landet?

nu har iaf jag dragit mitt strå till stacken :yoparty
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Tog en årspremunation dirrekt när den nyanställde ringde mig. :)

Har ju ingen aning om kvalitén på tidningen men testar ett år.
Tycker att för den lilla peng det kostade så kan man testa.

Och om man hjälper till med en liten slant för att tidningen ska ha en chans att etablera sig så är väl det bra!
 
Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Någon som har numret eller mailadressen till den nye redaktören ?

Btw, Swedie är det du som kommer att hjälpa till med deras svenska internet satsning ?
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag är inte utsedd för något jobb direkt. De vill annonsera på SH, men jag vill veta hur intresset är så att även dom vet vad dom kan förvänta sig.

Anledningen att jag inte uppgav namnet på den utsedda chefsredaktören i Sverige är för att jag är osäker på om han vill bli nämnd här. Vill han det får han själv skriva det :)
 

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
Jag vill ha.. så när, var, hur?? gör man....
 

sandstream

Guest
Jag vill nog köpa ett par lösnummer först innan jag funderar på en prenumeration.
 

TriggerTrash

TriggerTrash
Gick med
15 Apr 2005
Ort
UDDEVALLA
Hoj
Grannens Flamesdakota
Finns det någon weblänk där man kan läsa mer och bilda sig en uppfattning om vad de täcker in idag med sin finska tidning?
 

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
Bombermagazine är Finlands ledande mc-tidning med fokus på ombyggda hojar. Den innefattar även nyheter inom dragracing, roadracing, supermotard mm. samt alla former av extrema mc-sporter. Tester av nya hojar förekommer i viss mån, men fokus ligger som sagt på turbobyggen, streetfighters och allt därtill. Bland annat följer man upp byggen genom flera nummer med mycket bilder och tekniska fakta. Tidningen kommer att innehålla sävål svenska som utländska byggen.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Kan ju svara att jag läst den finska tidningen ganska ofta och den är riktigt bra.
Mycket roligare än det som finns ute på den svenska marknaden i dagsläget.

Ser fram emot den svenska varianten. :tummenupp
 

bonebreak

Bussbörnarn!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
stockholm
Hoj
honda 954
Självklart vill jag prenumenera på Bombermagazine!!

Snudd på att signa upp för den finska upplagan! trots att jag inte kan ett ord finska!

Prima prima! :banana
 
Nyheter
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

James Bond-hojar säljs för att rädda liv

Skådespelaren Daniel Craig ...

James Bond-motorcyklar till auktion

När den 25;e Bond-filmen ”N...

Can-Am Pulse och Origin

Can-Am har presenterat sina...

Ny regelbok förändrar flat track

I USA är det AMA (American ...

Top