Bomber Magazine

Vill du bli prenumerant på svenska Bomber Magazine?


  • Antal röstningar
    0

JohnT

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2005
Ort
Esbo, Finland
Hoj
GSX-R 1000 K5
Hej på er alla!

Heter John och fungerar som webmaster för finska Bomber Magazine, talar (kindof) svenska pga att jag e en av de här underliga "finlandssvenska". Vår släkt e alltså helsvensk..

Ville svara på ett par saker som ni frågat i tråden:

1. prenumerationer kommer att säljas både på mässan och i nätet, vi kommer att sätta upp en websida för svenska bmag, till en början kanske paralellt med den finska och senare en egen.

2. prenumerationer, varför? för att det blir inga pengar över av lösnummer. Visst, använd er av lösnummer för att prova tidningen, men gillar ni den så prenumerera.. grejen med en liten tidning e den att pga högt styckepris (för att trycka tidningen alltså) blir det inget över när man säljer lösnummer (distributionen tar en rejäl peng för sig själv). speciellt nu i början är det jätteviktigt att intresserade visar sitt stöd genom att prenumerera.

3. annat? fråga bara, jag svarar vad jag kan.

--
John :tungan
 

mickelin

Guest
.

Trött skrev:
:tummenupp Så är det,är ju för sjutton 105 fyllda så man har inte riktig koll på detta med internet ironi :tomten

Jag vet vad du menar, tror ungdomarna nuförtiden säger "word" när dom har en liknande situation som det här är... Förövrigt så garvar jag fortfarande åt mitt egna skämt jag gjorde på din bekostnad... :hihi
 

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Ort
08 + 1 813
Hoj
Panigale
ja om man kan få en tidning fokuserad på sporthojar, så jävla trött på o läsa recensioner(stava?) på kromslädar/crossar/touringhojjar, och ja gärna mer RR.
 

JohnT

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2005
Ort
Esbo, Finland
Hoj
GSX-R 1000 K5
semper skrev:
ja om man kan få en tidning fokuserad på sporthojar, så jävla trött på o läsa recensioner(stava?) på kromslädar/crossar/touringhojjar, och ja gärna mer RR.

sen vi började med bmag år 2001 har vi inte en gång ännu gjort story om sånt, men supermoto har vi med nu och då, de är jävla poppis i finland.. helhäftiga att wheela med.

men, grejen är ju denhär: Bomber Magazine i sverige är inte fastslagen som exakt kopia av den finska, fan anamma, inte vill ni ju läsa om hur mycket vi drack senaste bastukväll ;)

sveriges bmag kommer att handla om de saker ni vill läsa om och bästa sättet att inverka är att låta oss veta vad ni vill läsa om, och stöda tidningen om ni tycker om vad som kommer ut.

mao. vi vill inte ha fler tidningar som en viss tidning som bara översätts när den skeppas över gränsen.. *host*Bi*host*ke*hostkrax*
 

JohnT

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2005
Ort
Esbo, Finland
Hoj
GSX-R 1000 K5
K Eriksson skrev:
Gärna mycket roadracing! :tummenupp

för tillfället har vi i finska tidningen den sk. PPP -spalten (finsk akronym) som skrivs av Partanen som tävlar i RR, han skriver om sina äventyr och en hel del om klassen. Detta år körde han Scandinavian Open Rookie600 samt B600 i Finland (steg till A-klassen till nästa år och placerade sig tredje i rookie klassen).

skulle nåt kanske lite i samma stil låta roligt? (frivilliga RR-förare för uppgiften tas emot ;))
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Om det blir en tidning med hög halt spännande innehåll så visst!!
 

Krisse

Medlem
Gick med
22 Jun 2005
Ort
Örsundsbro
Hoj
Sprint ST -08 . VFR 1000 -98 -såld
JohnT skrev:
för tillfället har vi i finska tidningen den sk. PPP -spalten (finsk akronym) som skrivs av Partanen som tävlar i RR, han skriver om sina äventyr och en hel del om klassen. Detta år körde han Scandinavian Open Rookie600 samt B600 i Finland (steg till A-klassen till nästa år och placerade sig tredje i rookie klassen).

skulle nåt kanske lite i samma stil låta roligt? (frivilliga RR-förare för uppgiften tas emot ;))

Ja det vore perfekt om det va några racerapporter med.

Gärna MotoGP nyheter och skvaller också :Bugar
 

JohnT

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2005
Ort
Esbo, Finland
Hoj
GSX-R 1000 K5
K Eriksson skrev:
Ja det vore perfekt om det va några racerapporter med.
Gärna MotoGP nyheter och skvaller också :Bugar

Enligt nyaste infon jag fick idag kommer det att finnas en svensk som skriver RR -spalt för tidningen, så det får ni.. nåt annat ni vill ha? :)

edit:

Eftersom jag inte vill spåra ur era diskussioner med att blanda in BMag på sporthoj.com forumet ska jag ta och sätta upp en tråd för önskemål på BMags egna websida inom nära framtid.

Tack för feedbacken hittills.
 
Last edited:

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Jag gillar naket... :tuttar

Streetfighters och kåplöst är tight!
Gärna tester av tillbehör och kanske marknadsöversikter på tex blinkers/undertails osv
Gör själv reportage som tex ljussätta hojen eller byta till wavediscs.

Hmmm... var skall jag betala?
Länk till prenumerationssiten?
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top