Äckligaste djuret

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Jag förstår inte hur man kan vara så livrädd för getingar.
Farsan och flickvännen är lika dana. Springer för sitt liv och gormar och tjoar såfort de för syn på en geting.
Vafan, låt getingen vara ifred så gör han dig inget illa! Svårare än så är det inte..
Ett getingstick är väl inte hela världen heller - egentligen :peta

Nej för fan, getingar är ju som oss människor på många sätt - gillar öl, cola, jordgubbssaft osv.. De brukar inte bli sura om man bara schasar iväg dem lite försiktigt med handen, så länge man inte viftar som en tok är det ju lugnt.

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...

187044366_506a1933f4.jpg

Jag tar hem den direkt! En pussnos! :D

Jag får lite creeps av stora spindlar och spindelliknande djur, de är otäcka... men ska vi prata äckligt så ligger Canis familiaris på odelad första, andra och tredje plats! :D

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
....men ska vi prata äckligt så ligger Canis familiaris på odelad första, andra och tredje plats! :D

Åhå, ett veterinärskämt. Jag blev ju tvungen att googla.... Var det bara menat som allmänbildande eller menar du deras trevligare vanor som vad man lämpligtvis bör äta om man får chansen.

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Jag känner dock en som har fjärilsfobi. Helt livrädd för fjärilar.

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Åhå, ett veterinärskämt. Jag blev ju tvungen att googla.... Var det bara menat som allmänbildande eller menar du deras trevligare vanor som vad man lämpligtvis bör äta om man får chansen.

Vad man lämpligen bör äta, rulla sig i och dela med sig av... :yoparty :D

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Farsan och flickvännen är lika dana. Springer för sitt liv och gormar och tjoar såfort de för syn på en geting.
Vafan, låt getingen vara ifred så gör han dig inget illa! Svårare än så är det inte..

Fobier har inget med logik att göra. I de flesta fall är det nog inte direkt så att den som har en viss fobi verkligen tror att ens liv är i fara, bara att det väcker starka obehagskänslor. Jag är inte direkt rädd att getingar ska skada mig, jag tycker bara dom är obehagliga och jag hatar dom. Om nån flyger förbi när jag är utomhus så bryr jag mig inte så mycket. Börjar den däremot flyga i ansiktet på mig så bryr jag mig väldigt mycket. Tycker nästan det är värst när dom kommer inomhus. Finns inte en chans att jag är kvar i rummet då. För nån som inte är rädd verkar det säkert dumt. Andras fobier är svåra att sätta sig in i. Jag kännner några som är så rädda för ormar att dom inte ens kan se en på tv. För mig som inte är rädd för dom är det svårt att förstå. Dom ligger ju bara där.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs

Vi som haft traumatiska upplevelser med ett jordgetingbo när vi var barn och dessutom är allergiska mot dom vidriga små asen har ganska lätt att förstå hur man kan vara livrädd för getingar.

Dominator-Rocks

Guest
Vi som haft traumatiska upplevelser med ett jordgetingbo när vi var barn och dessutom är allergiska mot dom vidriga små asen har ganska lätt att förstå hur man kan vara livrädd för getingar.

Jag har har rammlat rakt i ett jordgetingbo trampat i 2 eller 3 + att jag är allergisk!

Men inte faan är jag rädd för dem för de´!

EDIT därimot känner jag ett stort HAT:mad: mot dem och senast i sommras så fyllde jag ett bo med bensin Dom jäääävla asen hade tagit över vårat favvofiskeställe.

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Kändes som tråden handlande om djur.

Kan inte komma på nått djur jag är livrädd för igentligen.

Men insekter av alla slag, gör mej livrädd.

Jag får panik när jag har en insekt på mig eller ser en i lägenheten.

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Ktm 400 exc
Hatar allt som flyger och inte har fjädrar.
Getingar, bin, humlor o mygg.... Fy faaan

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
Dessa små bärfisliknande as! Sitter ofta i rönnbärsträd.
Så jävla äckliga och så luktar dom riktigt grisigt så fort man nuddat dom måste man duscha.

photo_bug.jpg

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras