Du själv specificerar åtminstone ett par modeller, gt2rs, 911 eller boxter. Du skulle inte vilja fisa runt i en gammal 924 bara för att det står porsche på bilen, korrekt?
Njaeaoo...
928-serien tilltalar mig inte alls, det är ingen "riktig" Porsche. Sen får den va hur potent som helst. Den skulle i så fall konkurrera med Nissan, Toyotas och annat bjäfs.
Däremot är det inte GT2, GT3 eller 997 Turbo S som krävs för att få mitt hjärta att slå. De är ju 3 prestandamonster som får vem som helst att få ha-begär.
Jag var för några år sen på jakt efter den andra generationens 911. Sent 70-tal nånstans med ballonghjul och 145 hk .. Definitivt ingen räser, förmodligen riktigt rutten väghållning osv. Men den är för mig som en manligare version av gamla MG eller andra engelska sportvagnar från ännu tidigare.
Ännu längre tillbaka, typ Porsche 356 speedster mf, är ju jättefina enl. många.. Men de har inte heller den där själen jag tycker att en Porsche ska ha. Det är hela 911-serien + Boxster som gäller för mig. Drivers cars!!
------------------------------
Så ur det perspektivet förstår jag helt märkeshysterin. Men jag håller med om att det verkar lite veligt och odefinierat från TS sida, även om det kanske är en del av jakten och trådsyftet .
------------------------------
För att trådkapa och go OT lite så... Även om GT3 är betydligt bättre räsers än 911Turbo, så tror jag ändå att den senare blivit mitt val om jag haft pengarna. Den dag jag skulle lägga ned RR skulle jag kanske vända och vilja ha en bil för bana. Men bana både med bil och hoj känns för mkt. Jag skule i så fall vilja ha en busbil för gata, som man kunde ta för en weekend till Gbg eller Sthlm. Packa en resväska i och få plats med lite shoppingpåsar, åka hyfsat bekvämt med bra AC, stereo osv.. Lite amerikanskt alltså (skäms för att säga det) med 500 hk men inte den där riktiga finessen. Finess är för bana, på gata ska det bara va brutalt och "för mkt".
En dag...