Äldre kvinnor är de bästa bilförarna

sandstream

Guest
Jag struntar i statistiken och går efter min egen erfarenhet. Tanter är bland de värsta jag stött på och till och med min fru har börjat säga "kärring" med en suck när vi kör om en bil som betett sig konstigt :tuttar

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
sandstream71 skrev:
Jag struntar i statistiken och går efter min egen erfarenhet. Tanter är bland de värsta jag stött på och till och med min fru har börjat säga "kärring" med en suck när vi kör om en bil som betett sig konstigt :tuttar
äldre kvinnor är väll +30. inte +80 som det va i artikeln!!! :)

rallysalle

Medlem
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Ducati Full throttle 800
dom äldre kvinnorna som kör e ju inte så många så det inte konstigt att dom kör bäst

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
hehe, de är säkert försiktiga och håller hastighetsbegränsningarna eller lägre fart iaf.

Men de är förjäkliga med småskador på sina bilar, de backar på saker och liknade, men många av dem lagar inte småsaker så bilarna är kartor över senaste årens småolyckor, repor, spräckta störfångare mm:lol

Maxxi

Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Aprilia & Minikina
Lär knappast ligga någon större statistisk undersökning bakom den där artikeln. Tycker man blir prejad och trängd i rondeller dagligen av gamla kärringar. :huvet

KawaChris

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
såld
Först säger dom att äldre är bättre förare sedan säger dom att trafiken måste anpassas för dom äldre. Det går liksom inte ihop. För övrigt anser jag att med statistik kan man bevisa precis vad som helst.

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Maxxi skrev:
Lär knappast ligga någon större statistisk undersökning bakom den där artikeln. Tycker man blir prejad och trängd i rondeller dagligen av gamla kärringar. :huvet

Även unga blondiner lyckas med sånt. Råkade ut för en sådan i-t i går senast.

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
alldrig i livet att tjejer är bättre bil förare, kanske mindre olycksdrabbade men knappast bättre förare :tungan

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Maxxi skrev:
När de kör om dig då, eller :D

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
granath_ skrev:
alldrig i livet att tjejer är bättre bil förare, kanske mindre olycksdrabbade men knappast bättre förare :tungan

Vilket innebär att du är en bättre förare om du råkar ut för olyckor :confused:

gladh

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
gladh skrev:

gladh
Hur kom du till slutsatsen att det var det han menade :va :confused:

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
gladh skrev:

gladh

Dryg du e, du fattar vad han menar...

En kompis mormor som är typ 70 bast har aldrig krockat men hon har varit orsaken till att andra krockat bakom henne 4 ggr. :D

Ex som att hon stannar och blockerar bilar i Helsinborgs största rondell bara för att släppa in bilar i rondellen där hon själv befinner sig. :rolleyes:

\Masonit

bam

äntligen
Gick med
19 Dec 2003
Hoj
r6:a -00
sånna artiklar kan man ju bara bli för trött på... vet inte hur många gånger man har legat bakom en bil som ligger i 40 på 70 väg, och i 9 fall av 10 är det en 60+ förare... klart dom inte smäller men de ser ju till att andra förare smäller på grund av att de blir frustrerade och gör dumma omkörningar...

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Maxxi skrev:
Jag upplever det som att det i allra högsta grad är unga män och medelålders män som trängs och svinar.. Gamla damer och unga kvinnor sköter sig klart bättre..

Och hur svårt är det att köra om någon på ett sansat sätt när de håller 40 på 70-väg?

Problemet i trafiken är nog snarare testosteronstinna idioter som kör med prestige.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept