Älskar ni ert jobb?

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Hoj
Cbr600rr -05
Jag jobbar som utvecklare och har inga problem att sitta 10-12h dagar bara för att (har ingen betald övertid :( ) har även åkt in på semestern för att köra några timmar till . Har dock problemet att dygnet är för kort så blir i regel inte många timmar per dag jag fortsätter med egna projekt hemma. Kan IOF säga att det suger fram till KL 10 men annars så! Så antar att jag inte älskar mitt jobb

S84

När du minst anar det!
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
Halvt bobbrad
Älskar är väl och ta i men dom flesta gångerna känns det bra få göra nå nytta.

Visst är det 2 grader och spöregn och man vet att en ytterdörr ska ha lås eller service hade jag nog gärna legat kvar i sängen.

Låssmed var yrket.

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Nope, nödvändig deprimerande sak. Hoppat runt endel mellan olika, egentligen inget fel på dom flesta. Skulle mycket väl kunna tillbringa en del av fritiden med samma sak, och gör med för den delen.
Men när det kommer till 9h/dag månad efter månad skulle skulle tom mina nöjen förvandlas till tristess.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Älskar mitt jobb! Om man bara kunde hitta en normal firma/chef att jobba för. Starta eget skulle vara sämsta lösningen av alla. Huvva.. tänk att behöva skälla ut mig själv och aldrig fixa bra jobb. Och löneförhandlingarna.. nä..

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Efter 20 år hoppar jag fortfarande jämfota av glädje till jobbet varenda dag :banana

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Mitt jobb är det bästa jag nånsin haft.

Jag i princip min egen chef och har dessutom några kollegor som hjälper till.
Håller på med upplevelser så har alla möjligheter att både hoppa fallskärm, köra snabba bilar och gå på vinprovning gratis, på arbetstid (hur man nu definierar arbetstid när man är egenföretagare) Tillkommer kundmöten på fältet, möten med leverantörer, planering osv osv. Mycket omväxlande jobb mao. Finemang!

Men älskar jag att gå till jobbet? Näe.
Jag är 42 bast, har två småkillar och en sambo som jag tycker mycket om, håller på att bygga ett hus som tar massa tid osv.

Så just nu ligger prioriteringarna på andra saker än på jobbet, därav älskar jag det inte utan det är ett nödvändigt ont.

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Älskar mitt jobb som fastighetsskötare med inslag av drifttekniker. Men aldrig i helvete att jag hoppar upp ur sängen och tänker Yes! Det spelar ingen roll vilket jobb jag har, det skulle aldrig hända. :)

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
Jobbar enligt Veckans Affärer på Sveriges Superföretag #1 :tummenupp

Är processägare inom supply chain på ett IT företag, trivseln har gått lite i vågor, mest pga mig själv. Har inte direkt någon som ställer krav på mig så har hamnat i sån nedåtgående spiral några gånger när jag inte pallar göra nånting för det är ändå ingen som klagar, fy fan vad tråkigt jag har då :zpy

Men nu har det börjat en IT konsult som jag hookat upp med och han är så jävla briljant och jag har fått värsta nytändningen. Vi fixar helt genialiska grejer på löpande band, och då älskar jag mitt jobb :)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ja. Jobbet i sig är nog inte det jag gillar mest då det oftast är både skitigt och tungt men det är kul att få göra människor nöjda och få vara någorlunda kreativ och arbeta med kroppen.
Det som gör att jag inte ser fram emot måndagarna är för att jag har blivit sjukt morgontrött på senare år och det räcker inte längre med 2 dagar för att återhämta sig efter en tung vecka och oftast jobbar jag även på helgen.
Sen gillar jag att få jobba själv endast med en ljudbok i öronen, även om det är skönt när man är fler också ibland.
Idag är jag blåslagen på revbenen, knäna värker, har varit lite yr i skallen efter tynga lyft och antagligen lågt blodtryck men ändå ser jag fram emot morgondagen då jag ska foga ett badrum samt kakla färdigt ett annat.

Egenföretagare, hantverkare. När jag har lyxen att välja jobb så blir det oftast badrumsrenoveringar och kök, mycket plattsättning. När det är som tråkigast så är det fönsterbyten på agendan men det blir kul så fort fönstrena sitter på plats och det är dags att börja med listning och dylikt :)
Sen "extraknäcker" jag med service och försäljning av trädgårdsmaskiner även om jag inte skruvar själv. Förhoppningsvis kan jag fortsätta med driften av det företaget på heltid när kroppen har sagt upp sig helt, det blir min förtidspension så att säga...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jo, det får jag nog faktiskt säga att jag gör :) Visserligen är jag väldigt färsk på det, tre veckor sen jag fick anställning. Men innan dess gick jag en tremånaders "grundkurs" med anställningen som slutmål, och jag har älskat det sen jag började. Det är såpass unika upplevelser man får här, inte alla som får göra vad jag gör. En del gör det till och med för att det är roligt och bekostar såna här aktiviteter själva, men jag får betalt för det. Jag gör något jag känner är viktigt och meningsfullt, det är för det mesta väldigt roligt, det är ordning och reda och inget bullshit, jag slipper allt vad kundkontakt och service heter (jobbat inom såna yrken också och det HATADE jag! fyfan vad folk kan vara gnälliga och ställa orimliga krav, nötter...), jag får respekt och ansvar av mina chefer och jag har överraskande mycket fritid. Finns det inget att göra, då finns det inget att göra och då vilar man/gör vad man vill. Inte som andra jobb där man aktivt måste leta uppgifter eftersom "det finns alltid nåt att göra, sitt inte och lata dig på arbetstid!"... Ibland är det stressigt, ibland är det tungt, ibland lider man helvetets kval, hungrig, trött, frusen och blöt men ska ändå prestera. Men inte ens då är man ledsen, utmaningen i sig blir något man vill övervinna och jag njuter av att faktiskt klara av det! Dessutom involverar mitt yrke mycket tunga maskiner och andra manicker som är fantastiskt kul att jobba med. Jag känner att jag hittat rätt och jag går till jobbet med ett leende varje morgon :)

Vad jag gör? Yrkessoldat :)

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vidareutbildar mig, övar och dricker kaffe :D

Nej, men det är mycket förberedande verksamhet. Får praktisk och teoretisk utbildning på sånt som jag ska kunna, fordon, vapen, sambandssystem, logistik, vi har materieltjänst, inventering, ser till att vi har en komplett stab att uprätta och ser till att vi kan upprätta och bemanna den, vi övar strid, sjukvård i strid, skytte, får utbildning på nya vapensystem (pistol härnäst)... Just på min arbetsplats (livgardets 13:e säkerhetsbataljon) gör vi mycket "riktigt" jobb också, skarpa insatser inom sverige. Skydd och eskort av VIP, vi bevakar och övervakar diverse militära övningar runtom i landet och ser till att dessa kan utföras säkert och ostört... Sånt jobbar jag med :)

Är kanske inte så tokigt. För mig är det viktigt att det händer något på jobbet, att man inte blir sittande framför sitt skrivbord dag ut och dag in. Trivs bäst på språng nånstans utanför kontoret.

Ett kul jobb är omväxlande, och det låter som om du faktiskt får göra massa olika saker. De militärer jag kommit i kontakt med har inte gjort något vidare intryck på mig. Antingen stridspittar eller hopplösa FBU:are som bara vill leka krig eftersom de inte dög till nåt annat :p

Att ha det som yrke är nog bättre, då blir det mer som vilket jobb som helst, men värnplikt?
Njaaa. Shit vilka rötägg vi hade på mitt kompani. HAHA.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Är kanske inte så tokigt. För mig är det viktigt att det händer något på jobbet, att man inte blir sittande framför sitt skrivbord dag ut och dag in. Trivs bäst på språng nånstans utanför kontoret.

Ett kul jobb är omväxlande, och det låter som om du faktiskt får göra massa olika saker. De militärer jag kommit i kontakt med har inte gjort något vidare intryck på mig. Antingen stridspittar eller hopplösa FBU:are som bara vill leka krig eftersom de inte dög till nåt annat :p

Att ha det som yrke är nog bättre, då blir det mer som vilket jobb som helst, men värnplikt?
Njaaa. Shit vilka rötägg vi hade på mitt kompani. HAHA.

Skrivbordstjänst är det enda jag inte har :D

Jo, så är det absolut. Ingen dag är den andra lik, och det är helt optimalt om du frågar mig. Vi får verkligen göra massor av olika saker, och det mesta är väldigt roligt också :)

Numera är ju systemet lite annorlunda. Tidigare skulle alla in i det militära någon gång, nu är det inte vem som hels som FÅR. Det sållas hårt i antagningarna till GMU (grundutbildningen) och även om det visst slinker med några nötter så är majoriteten bedömt lämpliga och det märker man ändå av. Så i det avseendet tror jag det här nya systemet är bättre, och det är även min närmsta chefs inställning. Han tycker att det blir mer av en kvalitetssäkring såhär, man vet på ett ungefär vad man får för soldater eftersom det bara är vissa typer av människor som får bli det. De som bedöms olämpliga av olika anledningar, attityd och liknande, kommer helt enkelt inte in :)

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Nej. Problemet är att efter att ha gjort samma sak på min nuvarande arbetsplats i över 5 år så behöver jag inte använda hjärnan lägre överhuvudtaget, jag kan nog slänga ihop en konstruktion i sömnen. Jobbar som elektronikkonstruktör eller Senior Hardware Engineer som det står på mitt visitkort.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Får du slåss då?

Det händer att Vi har närkamp på schemat ja :)

Visst ja, Vi har gott om schemalagd fys och fri tillgång till gym och andra träningsredskap. Så jag har betalt för att träna och kan träna ytterligare på min fritid så mycket jag vill! ytterligare en anledning att älska mitt jobb :)

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Älskar och älskar, jag trivs förutom att det finns vissa dårar på sektionen, men dessa finns ju överallt.
Omväxlande och tämligen fritt, lagom med resor och möjlighet att träna 2H/vecka på arbetstid, sämre kunde jag ha det!!

Tant e jurist

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Jag har jobbat till sjöss sen 1997 (inklusive en sväng på högskolan) och i början av karriären trivdes jag otroligt bra och hade inga problem med att åka iväg 3-4 månader och kuska runt på en lastbåt, sen blev det kryssningsbåt och där ville jag knappt åka hem när det var tid och kunde inte komma ombord snabbt nog. Det var nog det roligaste jobb jag har haft.

Numera är jag "Technical Assistant Section Leader" på oljerigg, jobbet i sig i är kul med mycket mekanik, hydraulik, många kW osv men det börjar kännas att man börjar bli äldre. Långa resor, jetlag, mycket stress och fullt med idioter i andra departement börjar ta ut sin rätt. Reseångesten blir större och större för varje gång det är dags att åka på jobb, men än så länge överväger fördelarna. Men jag vet inte vad man skall göra istället?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år