WestW
.
Älskar är väl att ta i.. så jag får svara Nej på frågan.
Jobbar också med IT (konsult).. har gjort det här i mer än 10 år nu.. och visst, det händer ju rätt mkt i branschen, och när man var helt grön så gick man ju igång lite mer på nya finesser och tyckte "faaan vad bra" , och då var det också mkt lättare att hoppa upp på morgonen och att vara sjukt taggad inför arbetsdagen..
Men med tiden så har man ju insett att det som är bra nu är kasst imorn.. så hela karriären är ju en never ending story i att behöva lära sig nya saker.. visst, man får mkt gratis tack vare lång erfarenhet, men samtidigt så krävs det en jäkla insats om man verkligen vill hålla sig riktigt vass.. Och just det där att aldrig känna sig "klar" börjar jag tröttna på.. Så att jobba med IT har helt förstört "IT"-suget på fritiden, orkar knappt starta datorn hemma längre..
MEN, jag trivs kanonbra på mitt jobb, men det beror på kollegor, arbetsplats och "klimatet" på arbetsplatsen snarare än att det man gör är så jäkla kul i varje sekund. Sen hjälper det såklart att det är otroligt "fritt" och bra betalt..
Känner igen mig. Har några år prioriterat riktiga livet utanför jobbet och man blir helt plötsligt tvåa, trea på pucken så att säga. Orkar inte ta in information om IT på min fritid.
Det är ju väldigt kul att man hela tiden får lära sig nytt hela tiden men jag känner ingen känslan.
Men som tur är gör det inte mig något.
Sen tror jag verkligen att man ska byta bransch och börja om lite från början ibland. Så man får tillbaka det där suget om att det är skitkul med nya saker. Inte känna att det är ytterligare något man måste lära sig och att det aldrig tar slut.