Ännu en ducatist =)

Dr. Guzzi

Griso in liberta in primo plano
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Färjestaden
Hoj
Moto Guzzi
amullo skrev:
Om min herre tar en titt på nästa års produktion av 999R så tror jag nog att han skulle finna motorcykeln intressant.

Annars skulle jag personligen avse att vänta tills dess att Desmosedici RR kommer att erbjudas på marknaden. Dock lär prisskillnaden mellan en 999R och Desmosedici RR vara i lag med prisskillnaden mellan en AMG SL55 och en McLaren Mercedes SL55.. Det vill säga, i runda siffror, 5 gånger så dyr.

Förvisso så är ju MV´n en utmärkt motorcykel med rätt design och en tidlöshet som bara rivaliseras av andra italienska MC vad gäller utseende.

Min herre svamlar (som vanligt) utan att egentligen inte riktigt ha koll.
En 2005-års Ducati 999R kommer att kosta ca 299 900 Svenska Riksdaler, medan en Desmosedici RR ska kosta 50 000 € enligt uppgifter på www.Ducati.com. Alltså är den inte ens dubbelt så dyr som en 999R!

OM den skulle vara 5 gånger så dyr, vilket Amullo påstår så skulle Desmosedicin kosta i runda slängar 1,5 miljoner Svenska kronor, vilket alltså är HELT FEL!! :huvet

Skärpning. :fatta!

/Dr. G
 

Dr. Guzzi

Griso in liberta in primo plano
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Färjestaden
Hoj
Moto Guzzi
amullo skrev:
Men Dr. Duktig.. Fölåt.. Guzzi gör sig påmind.. :3freak
Välkommen tillbaka.. Blev det långsamt på Guzzi forumet? :)

Vore tacksam om du kunde skippa de ironiska undertonerna i dina postningar varje gång du försöker rädda ditt "anseende" efter dina uppenbara faktamisstag. Inte första gången som sagt.

Och angående hur tråkigt och långsamt det är på andra forum, så kan man ju undra om det händer något alls på Ducceklubbens forum med tanke på det antal postningar som vissa av dess medlemmar verkar göra här istället??

/The doctor
 

Tristan

Vilse i pannkakan
Gick med
10 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 900 SSie - gul och fin =)
Till helgen är det dags att avsluta affären och ordna med alla papper, ska bli intressant att se om det finns bänkdiagram. Annars får man väl tanka ner mappningen och se om den är likadan som standardmappningen för SS som PC tillhandahålller.

Tack för alla glada tillrop. År av väntan är nu över och japanska hojar är ett minne blott nu när man då äntligen har blivit ducatist. :)
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Eftersom alla andra spammar så får väl jag hoppa på då.
Såg en AMG SL55 här förra veckan. merca med kompressormatad V8 på nästan 500hk.
http://www.supercars.net/cars/2003@$Mercedes-Benz@$SL%2055%20AMGx.html
Där snackar vi leksak! Bara så ni vet. Var nu duktiga och anteckna pojkar!

Grattis till hojen! Funderar oxå på en 900ssie.
Gult e cool!
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Gjorde inte Brabus ett riktigt monster på Mercedes bas tidigare?? Typ 650 hästar eller nått sådant. Vill minnas att det var en V12 på 6.3 liter. Fanns att få i Mercedes E och ML modellerna. De stoltserade då med snabbaste SUV och Sedan på marknaden.

http://www.brabus.com
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Efter att ha läst tråden från folk som oftast påstås ingå i klubben för inbördes beundran måste jag bara fråga.
Är det inte rätt löjligt att kalla sig för "Ducatist"? Det känns rätt fjolligt o nåt man pysslar med i studentvärlden eller så. Eller?
Jag ser tex ingen annan "ist" i MC världen, eller bilvärlden heller för den delen.
Saabist? Fordist? Kawasakist, Hondist? Japanist?
Är det inte dags att inse att det är bara ett motorcykelmärke??
 

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
CorbenDallas skrev:
Är det inte dags att inse att det är bara ett motorcykelmärke??


Det är inte bara ett motorcykelmärke, det är en vacker symbios mellan livsstil och trosuppfattning... :rolleyes:
 

emullo

#2027
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Il Mostro skrev:
Det är inte bara ett motorcykelmärke, det är en vacker symbios mellan livsstil och trosuppfattning... :rolleyes:

JO.. Ducati nämner tom på deras sida ordet "Ducatisti".

Att det är en livsstil, prexis som Il Mostro säger...
 

V-Gurra

Vart tog kärleken vägen?
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Midnattssolens land
Hoj
Yamaha V-MAX såklart!
CorbenDallas skrev:
Är det inte rätt löjligt att kalla sig för "Ducatist"? Det känns rätt fjolligt o nåt man pysslar med i studentvärlden eller så. Eller?
Jag ser tex ingen annan "ist" i MC världen, eller bilvärlden heller för den delen.
Saabist? Fordist? Kawasakist, Hondist? Japanist?
Är det inte dags att inse att det är bara ett motorcykelmärke??

Finns säkert en och annan motorcyklIST i MC världen.
Säkert också nån FeminIST, nån RasIST, HeroinIST, AteIST, MaterialIST(garanterat), MopedIST, AnarkIST, MasochIST osv inom MC kretsar.
Listan kan görast lång...

De flesta kan säkert aven finnas inom BilISTernas värld. Ska jag fortsätta?

Fast innan nån nu får för sig att hoppa på mig för mitt inlägg som en annan TerrorIST, så låt mig få påpeka att jag håller med CorbenDallas.
Det låter grymt fjolligt att kalla sig för Ducatist... :arsele

/VG
 

Nysse

Trött på spam
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Sundbyberg
Hoj
Skrutten II(såld..tyvärr)
CorbenDallas skrev:
Efter att ha läst tråden från folk som oftast påstås ingå i klubben för inbördes beundran måste jag bara fråga.
Är det inte rätt löjligt att kalla sig för "Ducatist"? Det känns rätt fjolligt o nåt man pysslar med i studentvärlden eller så. Eller?
Jag ser tex ingen annan "ist" i MC världen, eller bilvärlden heller för den delen.
Saabist? Fordist? Kawasakist, Hondist? Japanist?
Är det inte dags att inse att det är bara ett motorcykelmärke??

Visst har du rätt i mycket, men för det mesta är det med glimmten i ögat.
Ungefär som sporthoj.....Coustom...Enduro...de är väl alla en motorcyckel.
 

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
V-Gurra skrev:
Finns säkert en och annan motorcyklIST i MC världen.
Säkert också nån FeminIST, nån RasIST, HeroinIST, AteIST, MaterialIST(garanterat), MopedIST, AnarkIST, MasochIST osv inom MC kretsar.
Listan kan görast lång...

De flesta kan säkert aven finnas inom BilISTernas värld. Ska jag fortsätta?

Fast innan nån nu får för sig att hoppa på mig för mitt inlägg som en annan TerrorIST, så låt mig få påpeka att jag håller med CorbenDallas.
Det låter grymt fjolligt att kalla sig för Ducatist... :arsele

/VG


Det var ett jävla hackande på oss ducatister, bara för att vi har vad ni vill ha behöver ni väl inte retas med oss? Nivån är ungefär densamma som sandlådan. Om ni nu hävdar att Ducati är skit och ducatisterna är en samling muppar som bara håller varandra om ryggen, varför tar ni er överhuvudtaget tid till att delta i dessa diskussioner? Det kan väl inte tillföra er något?

Med "er" menar jag för närvarande Corben-Dallas & V-Gurra.


/ Johan - som börjar tröttna på gnället!
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
CorbenDallas skrev:
Efter att ha läst tråden från folk som oftast påstås ingå i klubben för inbördes beundran måste jag bara fråga.
Är det inte rätt löjligt att kalla sig för "Ducatist"? Det känns rätt fjolligt o nåt man pysslar med i studentvärlden eller så. Eller?
Jag ser tex ingen annan "ist" i MC världen, eller bilvärlden heller för den delen.
Saabist? Fordist? Kawasakist, Hondist? Japanist?
Är det inte dags att inse att det är bara ett motorcykelmärke??


Jag tror att mycket har dels att göra med märkestrogna ägare att det utvecklats till en livsstil och naturligtvis är Ducati inte sena att hoppa på det tåget.

Naturligtvis så är det så att äger man en MC av ett märke som är annorlunda så ökar "kompis" känslan när man träffar någon på en hoj av lika märke. Nu har ju förvisso Ducati blivit något av en dussincykel säger då många, men jämför man så är "vi" fortfarande i grym minoritet jämfört med ägare av de större japanska märkena.

Sen har ju SDK i Sverige en mycket stor uppslutning av ägarna av märket, vilket gör att man får en egen kluster av människor som alla äger Ducati, det medför ju att man söker sig till varandra mer aktivt.

Ponera att du har en R1 -01(exempel). Det rullar in en R1 -98 på parkeringsplatsen. Går du fram o hejar? En Ducati ägare skulle med stor sannolikhet göra det om det kom en annan Ducatist. Speciellt om det var en på en likadan hoj.

Gemenskapen, utbytet av information och den avslappade stilen hos de flesta ägare gör att det är enkelt för Ducatister att bibehålla och skapa nya kontakter. Det är att vara en Ducatist.

Förmodligen förekommer liknande grupperingar även inom andra märken. Frågan är bara om de är lika förekommande som hos Ducatiägare. Fenomenet med Ducati är inte heller enbvart förekommande i Sverige. Samma sak händer när man skall till Ex. USA. Genast ramlar det in inbjudningar i mailboxen till allehanda events/middagar/träffar om man lägger ut att man skall till en viss stad/stat.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top