cRoC skrev:Klisterolja funkar bra till kedjor!
Tycker du ska köpa kedjevax, så slipper man all olja över hela svingen och bakhjulet!
kolla så att den funkar med o-ringar bara, vet att det var probs med en del smörjor för ngr år sedan.loop skrev:Tänkte att innan jag far iväg och köper massa smörjning på närmaste mc-butik så tänkte jag kolla en sak...
Har nämligen en burk med Würths klisterolja (högtrycksbeständig)
Är detta något man kan använda månne tro???
cRoC skrev:Klisterolja funkar bra till kedjor!
Tycker du ska köpa kedjevax, så slipper man all olja över hela svingen och bakhjulet!
#Olsson# skrev:Jag verkar aldrig hitta rätt. Jag frågade efter vax. Fick en sprayburk(har inte namnet) han påstod att det var vax. Jag var misstänksam och antog att vax är i någon annan form än på sprayburk? Blev till slut övertalad att det är vax Hur är det nu? Ska vax vara fast eller flytande? (spray)
tobbeviking skrev:kolla så att den funkar med o-ringar bara, vet att det var probs med en del smörjor för ngr år sedan.
Då var det väldigt noga med att köpa speciel "o-ringsolja".
Bara en tanke ifall burken stått ngr år på hyllan.
//Tobbe
#Olsson# skrev:Jag verkar aldrig hitta rätt. Jag frågade efter vax. Fick en sprayburk(har inte namnet) han påstod att det var vax. Jag var misstänksam och antog att vax är i någon annan form än på sprayburk? Blev till slut övertalad att det är vax Hur är det nu? Ska vax vara fast eller flytande? (spray)
Problemet är väl det att oljan inte sitter så länge där den ska, utan den brukar hamna precis överallt där den inte ska vara.henq skrev:Nån som fått problem med vanlig motorolja? Det använder jag.
henq skrev:Nån som fått problem med vanlig motorolja? Det använder jag.
Ljunghusen skrev:691937
Pinky skrev:2119063Trådlyft, vart köper man denna produkt eller liknande som inte flyger åt alla håll och kanter?. Använder just nu nån chain lube jag köpte på en mack förra sommaren för typ 80kr...denna funkar la bra men skvätter lite för mycket för min smak
freddexwing skrev:2119081I vilken mc-butik som helst.
/fredde
Jag kör med Castrol Chain Spray ORPinky skrev:2119063Trådlyft, vart köper man denna produkt eller liknande som inte flyger åt alla håll och kanter?. Använder just nu nån chain lube jag köpte på en mack förra sommaren för typ 80kr...denna funkar la bra men skvätter lite för mycket för min smak
Sukke skrev:2119874Kedjevax är inte alltid det bästa alternativet, då många kedjevax inte smörjer kedjan utan bara skyddar mot att smuts tränger in i den. Jag använder numera klisterolja istället för vax, man får rengöra fälgen oftare men kedjan håller längre.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|