Ännu en HD-mupp på sporthoj

mojjsan

Killar sökes
Gick med
18 Sep 2005
Hoj
r1
War-psycho skrev:
Tjenare Jörgen.

Jag tror vi redan har träffats som hastigast i somras.
Iallafall var det en med likadan knarr som din, vid BBC i Tumba, en dag då det var stängt där.

Jag hade en svart/lila shovel-chopper, se bilder nedan.

Kul att du hittat hit iallafall.

grrrrrr en riktig shovel är en early shovel, du har en strut :)

själv åker jag en 1200 stor sida - 47 orginal parad cyckel från mexico "med fungerande siren" samt en 1000cc knöl sport,h-d är man uppvuxen med underbara hojjar :)

Faizty

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
929 Bläjd
Jörgen Karlsson skrev:
Hej alla
Efter att ha läst ett år på sporthoj, (främst dragracing och turbo-forumet) så tycket jag att det skulle vara kul att bli medlem.

Mvh
Jörgen

Är jag helt fel ute? men var inte du med på sista rörkendagen i höstas?
vi åkte samtidigt därifrån o hejjade av varandra i korsningen ner mot centrum? det är inte så många andra som kör flattracks häromkring :rolleyes:

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
mojjsan skrev:
grrrrrr en riktig shovel är en early shovel, du har en strut :)

själv åker jag en 1200 stor sida - 47 orginal parad cyckel från mexico "med fungerande siren" samt en 1000cc knöl sport,h-d är man uppvuxen med underbara hojjar :)
Fast jag bryr mig inte om "riktig" å sånt snack.
Stuten är klart den snyggaste & bästa rovan man kan ha i en chopper med mitt stuk, enligt min smak.

Tur att folk är olika, skulle inte vara så kul om alla hade lika bra smak som mig. :D

Inte många som kör både HD-choppers OCH plastraketer.
Verkar som vi är rariteter, du & jag. :tummenupp

(Skriv in dina HD's i profilen, din fegis. :7peta )

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Hej
Jo det stämmer!
Hade lite lite soppa kvar så jag var glad för din eskort till korsningen där macken hägrade! Pratade även en del med en kille från Uppsala som åkte en speedtriple (tror jag det var), kompis till dig? Det var mysiga kvällar det där, inte bara banåkandet! Träffade en del roliga människor där.
Nu måste jag binga.

/Jörgen
Faizty skrev:
Är jag helt fel ute? men var inte du med på sista rörkendagen i höstas?
vi åkte samtidigt därifrån o hejjade av varandra i korsningen ner mot centrum? det är inte så många andra som kör flattracks häromkring :rolleyes:

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
Jörgen Karlsson skrev:
Du vet väl att du kan skriva dina inlägg efter citaten?

(Kan bli lite förvirrande annars, speciellt om du citerar flera personer. Man är ju van att läsa uppifrån och ner. :) )

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
War-psycho skrev:
Du vet väl att du kan skriva dina inlägg efter citaten?

(Kan bli lite förvirrande annars, speciellt om du citerar flera personer. Man är ju van att läsa uppifrån och ner. :) )
Tack.
Är mycket på bla en annan (träbåts)sida där kutymen är omvänd, där vill de ha det nyskrivna överst. Detta verkar bättre, iaf med korta citat.
Mvh
Jörgen

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
Jörgen Karlsson skrev:
Tack... ...Mvh
Jörgen
Visst, men långa citat bör du ändå korta ner. (forumregler)

Använd då gärna punkter som jag visar i detta inlägg, (Kortade ditt citat, även om det inte var långt, för att visa.) för att visa att du kortat ner det.
Jag brukar försöka att endast citera den fråga, eller del av inlägget, som jag svarar på, för tydlighetens skull.

Ja, ni båtnissar ska ju alltid göra allt på ert eget sätt. :D
("Styrbord", "barbord" m.m. Vad är det för fel gamla hederliga "vänster" & "höger"?)

Last edited:

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Honda
Jörgen Karlsson skrev:
Jaså minsann! =)
Tack! Jo det är många som gillar ljudet. Brukar åka på Rörken ibland på måndagkvällar, det var lite kul när en av funktionärerna prompt ville att jag skulle dra ur den på rakan en gång så att han fick höra ljudet när effekten kom. De brukar ju annars ibland tycka tvärtom när det börjar gasas för mycket med bullriga hojar.

Jag har då troligen sett dig också! Skulle gärna vilja ha fler kompisar att åka med får jag erkänna, inga gamla hojpolare kvar och tycker det är kul att åka med sport- och motardhojar.

Kollade in din sida: Hur bar du dig åt för att etablera förbränningsprocessen även på hojens utsida?

/Jörgen

Vet inte exakt hur det hela gick till men brann gjorde det. Fler bilder finns i den här filmen http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=110024

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
don_tomazo skrev:
Vet inte exakt hur det hela gick till men brann gjorde det. Fler bilder finns i den här filmen http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=110024

Där ser man! Har stått och surrat med någon av er med A på ryggen några ggr minns jag, en mörk lite kortare kille med en blå(?) R1:a (tror jag det var). Nu vet jag vad A:et betyder! :)
Filmen var kul att se. Jag har blivit lite för gammal för att enbart njuta av den delen med kurvkörningen med mötande trafik dock, det räcker med störningen av att hantera säg en hare som plötsligt störtar över vägen med så små marginaler för att det ska bli kritiskt har jag lärt mig. Men det var ingen moralkaka, blir lite orolig bara, för er skull. Men som sagt det var en kul film annars. Jag gillar att gasa fortfarande jag med, numer mest när jag har överblick.
Ni har övat en del;-) Imponerad!

/jörgen

Last edited:

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Honda
Jörgen Karlsson skrev:
Där ser man! Har stått och surrat med någon av er med A på ryggen några ggr minns jag, en mörk lite kortare kille med en blå(?) R1:a (tror jag det var). Nu vet jag vad A:et betyder! :)
Filmen var kul att se. Jag har blivit lite för gammal för att enbart njuta av den delen med kurvkörningen med mötande trafik dock, det räcker med störningen av att hantera säg en hare som plötsligt störtar över vägen med så små marginaler för att det ska bli kritiskt har jag lärt mig. Men det var ingen moralkaka, blir lite orolig bara, för er skull. Men som sagt det var en kul film annars. Jag gillar att gasa fortfarande jag med, numer mest när jag har överblick.
Ni har övat en del;-) Imponerad!

/jörgen

Äh, du har rätt. Livsfarligt juh :)
Ja just det...blå r1a ja. Han är med i filmen oxå.
Hoppas det blir mer surr i sommar då!

mojjsan

Killar sökes
Gick med
18 Sep 2005
Hoj
r1
War-psycho skrev:
Fast jag bryr mig inte om "riktig" å sånt snack.
Stuten är klart den snyggaste & bästa rovan man kan ha i en chopper med mitt stuk, enligt min smak.

Tur att folk är olika, skulle inte vara så kul om alla hade lika bra smak som mig. :D

Inte många som kör både HD-choppers OCH plastraketer.
Verkar som vi är rariteter, du & jag. :tummenupp

(Skriv in dina HD's i profilen, din fegis. :7peta )

hehe inte mina är fars, skulle inte ha råd att köpa en av dom då storsidan ligger på 280 tusen , och knölen "mkt ovanlig modell endast 2 i europa tror jag det va" ligger på ca 450-550 tusen beroende på hur pass orginal den är,båda dessa är helt orginal, stor sidan har inte ens bytt tändkablar sedan -47 inte en skruv rörd eller bytt , den ser skitig och skabbig ut som en sådan gammal hoj skall göra :) min första hoj jag åkte på när jag fick kk var en gammel järnsportster chopper med fotväxeln på höger sida :/ ,jobbar även med detta emellanåt med att trimma och bygga h-d så man har haft turen att köra alla möjliga modeller allt från 750 sida på 12 hk till värstingmotorer med 150 hk på hjulet o pysventil på toppen bara för att kunna starta dom

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
don_tomazo skrev:
Hoppas det blir mer surr i sommar då!
Det vore kul!
Du kan ju tindra med ögonen lite diskret första gången så att jag vet att det är du. Så kan vi gå avsides. Kan ju annars bli stelt och tråkigt för dig i umgänget vid skogskyrkogården med dina sporthojspolare om du blir påkommen med att fraternisera med en HD-kille kan jag tänka ;-)
Hoppas det löst sig för dig med dina garageproblem, bor också i stan, inte kul det där.
/jörgen

Bifogat

• jagpåvinö.JPG
    jagpåvinö.JPG
    10.5 KB · Visningar: 253
Last edited:

Faizty

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
929 Bläjd
Jörgen Karlsson skrev:
Hej
Jo det stämmer!
Hade lite lite soppa kvar så jag var glad för din eskort till korsningen där macken hägrade! Pratade även en del med en kille från Uppsala som åkte en speedtriple (tror jag det var), kompis till dig? Det var mysiga kvällar det där, inte bara banåkandet! Träffade en del roliga människor där.
Nu måste jag binga.

/Jörgen

Var tvungen o stanna lite extra när det blev grönt för att lyssna på din start över korsningen! satt o mös med den i minne halva vägen hem! :tummenupp Var faktiskt min första gång där. Men jag hade verkligen hur trevligt som helst, åkte dit ensam från täby. så uppsala mannen känner jag tyvärr inte till. Ett är säkert iallafall, jag kommer komma tebax nästa år. Så mycket som jag lärde mig på en kväll där skapade ett visst beroende för mer. Ses i sommar hoppas jag?

/Rasmus

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Faizty skrev:
Var tvungen o stanna lite extra när det blev grönt för att lyssna på din start över korsningen! satt o mös med den i minne halva vägen hem! :tummenupp Var faktiskt min första gång där. Men jag hade verkligen hur trevligt som helst, åkte dit ensam från täby. så uppsala mannen känner jag tyvärr inte till. Ett är säkert iallafall, jag kommer komma tebax nästa år. Så mycket som jag lärde mig på en kväll där skapade ett visst beroende för mer. Ses i sommar hoppas jag?

/Rasmus

Tack. Det var roligt att höra att fler gillar ljudet! Det är trösterikt för mig att höra ty även om jag är nöjd med ljudbilden själv så har det ju dock ett visst pris: min hoj är det enda jag hör när jag är ute och åker :4skrika. Det stod två hojpoliser och tankade på Shellmacken tvärs över vägen dit jag svängde in sedan. Upptäckte jag... De hade också iakttagit repan... :3freak Men de verkade gilla hojen så vi drack kaffe ihop till slut när grymtandet var klart.
Har skrivit upp sommarens alla Rörken- samt Tuvängen-körningar i min almanacka med målet att jag ska ta mig tid att sticka dit efter jobbet om det bli en fin kväll. Så jag hoppas också att vi ses! Nästa gång kan vi ju fara dit tillsammans ngn gång. Jag åker ju också från Sthlm. Åker gärna lite i Sthlm med omnejd också, trist att åka själv. Vill dock bara säga att min hoj är drevad för rödljus även i år så på längre transportsträcker typ motorväg och så så ligger jag sällan över 110 i längden, det varvar så. Står du bara ut med det så vore det kul att åka lite!

Hilsen
Jörgen

Last edited:

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Honda
Jörgen Karlsson skrev:
2027907 Det vore kul!
Du kan ju tindra med ögonen lite diskret första gången så att jag vet att det är du. Så kan vi gå avsides. Kan ju annars bli stelt och tråkigt för dig i umgänget vid skogskyrkogården med dina sporthojspolare om du blir påkommen med att fraternisera med en HD-kille kan jag tänka ;-)
Hoppas det löst sig för dig med dina garageproblem, bor också i stan, inte kul det där.
/jörgen
:lol :hihi

Så länge du inte har fransar så :)

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Cha!

Skön hoj o välkonmmen o så duvet :)
Jag tänkte direkt på storzperf-hojen när jag såg din avatar, en bekant till mig håller
på att bygga om sin sportster med deras kit. Det kommer bli riktigt snyggt.
Personligen gillar jag det mer oputsade stuket, inget onödigt osv. Lite bandage på
krökarna och ett brett svart styre, sen är den ju klar ;)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
don_tomazo skrev:
2048643 :lol :hihi

Så länge du inte har fransar så :)
Nix, endast över mina tvenne tindrande. :)

Snart klar med hojen, ska lacka oljetanken i helgen sen blir det provstart.
Det verkar dock som om det vart en kort sommar i år ty nu snöar det igen =/

Ha en skön helg!
/J

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
NoicE skrev:
2048951 Cha!

Skön hoj o välkonmmen o så duvet :)
Jag tänkte direkt på storzperf-hojen när jag såg din avatar, en bekant till mig håller
på att bygga om sin sportster med deras kit. Det kommer bli riktigt snyggt.
Personligen gillar jag det mer oputsade stuket, inget onödigt osv. Lite bandage på
krökarna och ett brett svart styre, sen är den ju klar ;)

Tack!
Man kanske skulle ta en tur till Örebro ngn dag!
Vore kul att se hur den blir när den blir klar. Storz-prylarna är ju mycket exklusiva de med. Jag har inget från Storz på min hoj dock.

Jag håller helt med dig om enkelheten. Jag tycker också att det vore kul om fler yngre skulle bygga lite moderna tolkningar av flattrack stuket, för jag tror att det är en lämplig typ av cykel att kunna bygga med liten budget om man iställat för att köpa dyra performance-prylar som jag helt enkelt väljer att utnyttja gafflar och bromsar mm från japanska hojar. Ja kanske tom utgå från en beg japansk hoj. Tex japansk storstånka

Men sen är det ju så när man blir "äldre", (jag är tex civingenjör nu och jobbar med fartygmaskinerier) att motorcykeln (liksom min träbåt) blivit lite av en passion, ett utlopp för ett tekniskt och estetiskt sinne, inte bara körglädje. Det blir lätt så att man börjar utveckla detaljnivån för sitt eget nöjes skull när man är teknikintresserad och blir lite äldre, man utvecklas ditåt. Det blir en flykt från arbetet (där man oftare måste kompromissa). Och som bieffekt blir det dyrt (vilket jag egentligen inte gillar) för att man väljer exklusiva komponenter och material. Men jag är alltid snabb att påpeka det (som även du säger) att flattrackstuket inte alls behöver vara en massa dyra grejor. Tror många yngre skulle ha skitkul med en ruggad flattracker, (där det inte gör så mycket om man lägger den). De är ju perfekta till stunts, bankörning á la motard, brappa runt inne i stan etc. Då är det ju bara dumt att utgå från en massa dyra racinggrejer. Vill du se fler bilder så kommer den i nästa nr av Mc-Nytt.

Men min krökar får du fan inte linda, de är för snygga för det!! ;-)

/Jörgen

Last edited:

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Honda
Jörgen Karlsson skrev:
2049111 Nix, endast över mina tvenne tindrande. :)

Snart klar med hojen, ska lacka oljetanken i helgen sen blir det provstart.
Det verkar dock som om det vart en kort sommar i år ty nu snöar det igen =/

Ha en skön helg!
/J
Jag har beställt tid för mappning bänkning med en ny PCIII och K&N. Snart är det vår. Jobb i helgen så det blir nog inte så skönt :(

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Jörgen Karlsson skrev:
2049186 Tack!
Man kanske skulle ta en tur till Örebro ngn dag!
Vore kul att se hur den blir när den blir klar. Storz-prylarna är ju mycket exklusiva de med. Jag har inget från Storz på min hoj dock.

Men min krökar får du fan inte linda, de är för snygga för det!! ;-)

/Jörgen

Jag bodde i Oslo under 04-05 så han är norsk den rackarn.
Ska kanske se honom i morgon, för jag befinner mig i Oslo just nu.
I så fall blir det lite bilder kan jag lova!

Jag har faktigst funderat på exakt det du sa, en japs enstånka osv...
en Dr800 med sporthojsfälgar/gaffel, och några grövre däck!
Det vore kalasfett, men men tid/pengar är alltid en stor fråga för en
man som lever i en ryggsäck ;)
Kom åprecis hem från en liten resa på 6½ månad i thailand,malaysia och australien!

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...