Ännu en historia om AVA MC

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Vet ej hur dom är med provkörning :confused:
Men dom plockade hem en behållare för bromsvätska på 2 dar som skulle ta en vecka :tummenupp Och jag fick bra hjälp med att prova skinnställ även fast jag sa att jag inte skulle köpa ett nu :tummenupp

Men i övrigt så vet jag ej försöker handla allt hos Din MC i rotebro där kan vi snacka om kanon personal :Bugar alltid tid & alltid trevliga

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
ZX6R
Freppa skrev:
Bäste Herr Peno,

Man blir inte rik på att slösa bort pengar. Eftersom flickvännen bor i Götet så får jag väl helt enkelt lyda din uppmaning och nästa gång jag är hos henne göra ett stopp hos Biscaya.

:yoparty
Och innan besöket läser du i senaste Bike om hur Factoryn, Mille R m fl uppförde sig på Calafat. (I slutet av testet noterar den intresserade att samtliga lekledare valde GSXR750 framför dessa.)

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Peno skrev:
:yoparty
Och innan besöket läser du i senaste Bike om hur Factoryn, Mille R m fl uppförde sig på Calafat. (I slutet av testet noterar den intresserade att samtliga lekledare valde GSXR750 framför dessa.)

Nä, Gerry valde aprilia, och Cralle tyckte att aprilia var en trevligare hoj - eller minns jag fel?

Fastball

Drinkare
Gick med
7 May 2003
Hoj
CBR 970RR Race kammar, Portad topp, Helsystem mm.
Säljare

tl1000larsson skrev:
Vet ej hur dom är med provkörning :confused:
Men dom plockade hem en behållare för bromsvätska på 2 dar som skulle ta en vecka :tummenupp Och jag fick bra hjälp med att prova skinnställ även fast jag sa att jag inte skulle köpa ett nu :tummenupp

Men i övrigt så vet jag ej försöker handla allt hos Din MC i rotebro där kan vi snacka om kanon personal :Bugar alltid tid & alltid trevliga

Jag var med om en ganska rolig konversation förra våren med en säljare på Din MC.

Jag tänkte höra om dom var intresserade av att byta in min R1:a mot en cross.

Jag: Hej, är ni intresserade av att byta in en R1 -98 mot den där sukka crossen?

Säljaren: Njaa... Vi har redan några R1:eek:r "skruvar sig lite i stolen"

Jag: OK, så då vill ni inte ha en till då?

Säljaren: Nej, jag tror inte det.

Jag: OK, jag förstår.

Säljaren:(med allvarlig min) MEN, vi kan gör så här: Du (jag alltså) kan sälja din R1:a privat och sen komma in hit och köpa sukkan! Vad säger du om det? :kocko

Jag: Öhhhm... Jaa.... OK, vi säger så.......

Denna säljare hade tydligen kommit på en helt ny försäjnings model som går ut på att man kan köpa grejjor med pengar! Ett helt nytt koncept asså :näsblod
Polaren som var med och jag har fått många garv av den här händelsen :tummenupp

Last edited:

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Freppsie...
Är det inte öhlins på mille-r längre? Polarens mille-r -02 har öhlins runtom inklusive styrdämpare, kolfiber och krejjer.
Polaren var inne på att köpa factory först, men fick så bra pris på denna 02 att han inte kunde låta bli.
Spela roll om man inte märker så stor skillnad mellan r modellen och factory, det är ju känslan av att ha nåt ballt också, och factory är tokball :Bugar
Det är som att jämföra Ferrari 360 modena med BMW m3, bägge är säkert likvärdiga, men vilken vill man helst ha?

Hyper

SDK #2174
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
1078RS Pierobon
Freppa skrev:
Bäste Herr Peno,

Man blir inte rik på att slösa bort pengar. Eftersom flickvännen bor i Götet så får jag väl helt enkelt lyda din uppmaning och nästa gång jag är hos henne göra ett stopp hos Biscaya.
Kapitalist som vill hålla nere kostnaderna...varför inte kolla på en 996R i stockholm istället = 3 klipp på bussremsan... :tummenupp
Av en slump så vet jag en som är till salu :D , har allt du behöver...hmm kanske inte radialbromsar dårå...

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
-PLM- skrev:
Freppsie...
Är det inte öhlins på mille-r längre?
De har ändrat beteckningar på dem från -04. Numera heter vanliga Millen Mille R och gamla R:en heter Factory.

Wheelie-king

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
YZR 500 "replica", Gixxer 1000 K7 "Lucky strike", KTM SX 150 -13, Gilera 180 2-takt
eisbaer skrev:
Enligt Bike :tomten så är det ingen direkt skillnad på factory och den vanliga. Bromsarna tar tex lika bra.. enligt dem då..

Du ska inte tro på allt bike säger. Tex ena månaden går en GSXR 1000 alldeles utmärkt att puttra europa runt med, för att sedan nästa månad äga att den är en ren ban-hoj. Nä jag har för länge sedan tröttnat på bike-redaktionen. Dom verkar ju mest skriva om deras egen redaktions inbördes beundran.

När man somnar mitt i en test-reportage om årets bästa sporthojar då är det nått fel...
När jag läser om epa-byggen i bilsport somnar jag aldrig, det beror väl på att dom skriver bättre?

Hur i h-----e kan en hoj som ständigt går upp på bakhjulet och blir ostabil när den pressas hårt vinna ett bike-test?

Bike var en mycket bra tidning i början av 90-talet med fina tester m.m. men nu tycker jag det har urartat i en wheelie och stoppie-blaska för moppenördar!

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha